Gå til innhold

Når kommer lønnsforhøyelsen?

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Lurte på , da jeg begynte i jobb i mai.

Er det normalt at alle får lønnsforhøyelse etter 1 år?

Noen regler?

Jeg er sekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det pleier å stå i arbeidskontrakten - hva som er lønn og når neste vurdering av den kommer. I hvert fall i privat sektor.

Men jeg ville ikke regnet med noe før neste år, var jeg deg. Det er vanlig med et halvt års prøvetid, mulig forhøyelse da - eller når du har jobbet ett år - eller om våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier vel ikke å stå i arbeidskontrakten når neste lønnsforhøyelse er?!

Mange forhandler om ny grunnlønn etter at prøveperioden på 6 måneder er over. Da ber de gjerne om høyere lønn i forbindelse med fast ansettelse.

*Hvis de overordede er fornøyd med jobben man har gjort vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykte meg uklart. Det pleier å stå når neste mulighet for forhandlinger er. Det står hva du får i lønn og hvor lenge denne gjelder. I hvert fall har det gjort det i mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier å gå opp en gang i året... men det er på grunn av lønnsforhandlinger.. så alle går opp.. ellers gikk jeg opp i gjor høst..

etter en prat med sjefen at det ikke var helt riktig at jeg og ekstrahjelpene hadde samme tmesbetaling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine arbeidskontrakter har det aldri stått noe om når det er tid for lønnsforhandlinger..men det varierer kanskje sterkt fra arbeidsgiver til arbeidsgiver.

Svært mange forhandler etter endt prøvetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på , da jeg begynte i jobb i mai.

Er det normalt at alle får lønnsforhøyelse etter 1 år?

Noen regler?

Jeg er sekretær.

Jeg jobber i privat sektor og går opp en gang i året..Men det bør jo ikke nødvendigvis være ETTER 1 år. Jeg begynte denne jobben i juni i fjor, og gikk opp august samme år. ;) Dette er vel ganske vanlig i større bedrifter? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...