AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Leser til stadighet at menn feiltolker når en dame er hyggelig mot dem, og legger mer i det når det egentlig bare er høflighet. Stemmer dette? Bør menn gå ut i fra at en dame ikke er interessert med mindre hun sier det rett ut? Anonymkode: 79b81...268
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Noen menn er innbilske akkurat som noen kvinner er innbilske. Det å feiltolke er ikke nødvendigvis det samme som å være innbilske. Anonymkode: b0991...a17 2
Trolltunge Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 (endret) Ja menn feiltolker for ofte hyggeligehet og høflighet som åpen for helt annen type interesse. Jeg tror ikke at det kommer av at menn er innbilske. Egentlig tror jeg det er at mange menn ikke er veldig bortskjemt med å møte kvinner som er imøtekommende, smilende og vennlige. Tvert imot å være innbilsk og ta sjanser på damer forgitt altså. Det er hyggelig når noen er hyggelig mot deg. Det tror jeg vi alle er enige om. Er man lite bortskjemt med å få hyggelig oppmerksomhet fra kvinner tror jeg det er veldig lett å håpe på at det betyr mer enn det faktisk gjør. Det er etter min erfaring ikke de menn som er bortskjemt med å stadig få hyggelig oppmerksomhet fra kvinner som bommer på å tolke hyggelig og høflig som mer enn det. Det vi mennesker ønsker å tro er gjerne det vi tror på. Kvinner gjør forøvrig akkurat det samme ovenfor menn de er interessert i. Selv om det egentlig er vanvittig å tro at det er gjensidig, fordi det er mest tegn på at mannen ikke egentlig er verken seriøs eller særlig interessert, er svært mange kvinner villige til å tolke ting altfor positivt, fordi de ønsker å tro. Så det er altså noe vi mennesker gjør når vi ønsker mer enn det som egentlig er reelt. Ikke bare menn. Endret 18. mars 2021 av Trolltunge 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Jeg har (selvfølgelig) gjort denne feilen før. Jeg trodde hun var interessert, men det var hun ikke. Helt uproblematisk, men det førte til at jeg overkompenserte "andre veien". Nå tror jeg alle kvinner som er hyggelig mot meg kun er vennlig. 😄 Det hadde ikke noe med å være innbilsk å gjøre. Jeg opplever kvinner som svært harde i dating situasjoner, og dermed er det lett å feiltolke en hyggelig og smilende kvinne. Korrigeringen av min oppfattelse gjør dessverre at jeg faktisk ikke legger merke til om noen flørter med meg. Tenker alltid at hun bare er høflig. Oh, well... Anonymkode: 75693...c69
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Ja! Både menn og kvinner er veldig innbilske. Tror det har noe å gjøre med at det bare er et lite unntak som ikke er desperate, ergo blir det spillereglene til de desperate som regjererer der ute. Anonymkode: 99578...576 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 En gammel kjenning har begynt å ta kontalt. Har aldri vært intressert i han, men han tror hvis jeg har vært d hele tiden🤯. Jeg har bestandig vært hyggelig og høflig, mot alle mennesker egentlig. Men dette går for langt.. Bombaderes av meldinger ned desperat flørting og jeg prøver å være snill og prste tilbake med ikke-flørting. Men han gjir deg ikke! Så spurte han gang på gang om jeg var intressert i han før. FØR? som om han tror jeg var det før og er deg nå igjen. Nei nei nei, jeg er aldri intressert i han😅 hva skal man si!? Virker og som en type som må ha bekreftelse på alt😮☹ Hvordan i all verden skal jeg få han (og andre som han) til å forstå at: jeg er bare hyggelig men ALDRI intressert. 😅🤣 Anonymkode: 5026a...945
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Hærregud skrivefeil med dialekt som blandet seg inn ijen😅 Anonymkode: 5026a...945
MissIndependent45 Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Ja, det er de. Jeg har mange ganger havnet i situasjoner der en mann plutselig tafser på meg, og når jeg avviser så får jeg svaret at jeg har vist ham interesse. Noe som for meg kun har vært normal høflighet og vennlighet. Det er egentlig synd, fordi jeg lærte meg å være mer reservert i møte med nye mannlige bekjente fordi jeg ikke vil de skal tro jeg er interessert. Jeg føler ikke at jeg lenger kan være meg selv. Jeg har også snudd dette motsatt vei: Jeg legger alle menn i "vennekurven" uansett. Er han interessert får han ta initiativ, jeg orker ikke dette "tolke signaler" opplegget som det er så mange tråder om her inne. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 Alle havner i den "vennekurven" stort sett uansett. Hvis det skulle være en jeg faktisk er intressert i viser jeg det😅 (noe som er uhyre sjelden) Anonymkode: 5026a...945
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 Jepp, menn er veldig innbilske. Så innbilske at de nesten blir fascinerende. Anonymkode: d042e...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå