Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortell oss om hvordan din hverdag ser ut! 😄

Anonymkode: d49b7...3ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den er grå og kjedelig.

Hvordan ser din ut?

Anonymkode: bbbd0...4fb

Skrevet

Jeg våkner med solen, ligger i sengen og koser med katten min litt, før jeg står opp, kler på meg koseklær og spiser frokost. Prøver å ikke gjøre noe mens jeg spiser, men ender ofte opp med å se på en episode av serien jeg føler med på. Så setter jeg meg ned og jobber ca fire timer. Innimellom tar jeg små pauser for å sette på en klesvask, leke litt med katten, vanne planter eller lignende. Så trener jeg litt, som oftest en halvtimes styrketrening. Så dusjer jeg, og så tar jeg en litt lengre lunsjpause, inkludert en tur ut i hagen hvis det er fint vær, kanskje baker noe. Så jobber jeg et par timer til, før mannen min kommer hjem fra jobb og vi finner på noe sammen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber fra 08-15. drar for å handle, lager mat med engang jeg er hjemme. Middagen er da klar ca 16.30-17.00. Spiser, og rydder bort maten. Legger meg på sofaen helt til jeg legger meg sånn ca kl 22.00 helst. Noen dager rydder jeg litt mer en andre dager. Har ikke så mye husarbeid egentlig. 

Anonymkode: 28e46...c61

AnonymBruker
Skrevet

Sover/holder senga på dagen, lager kanskje et måltid og tar en dusj. Så butikken for å kjøpe øl og drikker på kvelden. I det hele tatt trist, kjedelig og deprimerende. 

Anonymkode: 1c211...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg står opp og mater hunden, tar på meg koseklær og spiser frokost. Så går jeg etter hvert tur med hunden, skifter til daffeklær igjen. Jobber litt, lager middag, spiller litt spill eller ser på TV, aktiviserer hunden.

Anonymkode: 5b90a...202

AnonymBruker
Skrevet

Opp en gang mellom kl. 06 og 07. Elsker flexitid❤️ Enten drar jeg på jobb etter morgenstell, eller så vekker jeg barn og ordner de før de blir kjørt i barnehagen, hvis min samboer har tidligvakt. Kjører 2 minutter til jobb, hvor jeg tilbringer 6-9 timer, alt ettersom.

Så er det henting i barnehagen, hjem og lager middag. Spiser middag. Så kjøring til diverse aktiviteter 2-4 ganger for uka, hvis ikke så er det lekser eller annen aktivitet. 

Så skal barna spise kveldsmat, se litt barne-TV og ordne seg til kvelden før de legges kl. 19 og 20. 

Så har jeg fri resten av kvelden til å gjøre akkurat hva jeg ønsker innenfor husets fire vegger. Har en samboer som ofte er borte, selv når han ikke jobber kveld, så jeg kommer meg ikke ut så mye. Husarbeid gjør jeg fortløpende i løpet av dagen. Enten rett etter middagen er ferdig lagd eller mens barna gjør lekser/ leker. Setter meg ikke ned i sofan før alt er gjort. Legger meg kl. 22.30

Anonymkode: beebd...b8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opp kl 07 for å lage frokost til mannen min, mellom 8-10 slapper jeg av, tar badstu, leser og ser nyheter.  Mellom 10-14 har jeg diverse forretningsmøter, neglepleie, hudpleie, massage, avtaler med interørstylister ol. og avtaler med kokken og hushjelpen hva som trengs å gjøres.  Driver for meg selv så jeg styrer jobbdagen selv, har konsulenter og assistenter som tar seg av mye av det praktiske.   Lager også meny med kokken min, slik at hushjelpen kan handle inn til hele uka.  Gartneren er her på onsdager og da liker jeg å være hjemme.  Innimellom har jeg lunsjavtaler med venninner eller kunder.  Kl 16.15 er mannen min hjemme så da spiser vi, drar en tur ut i båten når været tillater det, spiller golf eller trener sammen. 

Anonymkode: 597c3...86b

Skrevet

Jeg har vært permitert i et år nå, så rutinen min mandag-fredag ser sånn ut: Jeg står opp klokken 7, og spsier en frukt eller muslibar. Noen ganger drar jeg og tar solarium først, andre ganger drar jeg rett på trenning. Tar meg en minst 30 minutter med kondisjons trenning. Drar hjem, dusjer, og spiser frokost. tar en time med husarbeid. Etter det tar jeg og gjør noe ekstra som reise på shopping, møter venner eller går en tur. Hvis ikke tar jeg 2 timer til med et hus prosjekt. Slapper så av med en serie eller en bok, lager meg en god kaffe og planlegger middag. Klokken 14 går jeg på badet og sminker meg. Så går jeg ned til treningssentret og trener styrke med typen i 1-2 timer. Handler middag, drar hjem og lager middag. så tilbringer jeg kvelden med samboer, spiller på pc, ser på serie eller noe annet koselig sammen.  Legger oss klokken 2230.

AnonymBruker
Skrevet

Står opp, drar på jobb et par timer, drar hjem ligger på sofan, spiser, sover. 

Da jeg ikke jobber hver dag sløyfes det og ellers likt alle dager.

Anonymkode: 47b76...4ad

AnonymBruker
Skrevet
Fuglen skrev (4 timer siden):

Jeg våkner med solen, ligger i sengen og koser med katten min litt, før jeg står opp, kler på meg koseklær og spiser frokost. Prøver å ikke gjøre noe mens jeg spiser, men ender ofte opp med å se på en episode av serien jeg føler med på. Så setter jeg meg ned og jobber ca fire timer. Innimellom tar jeg små pauser for å sette på en klesvask, leke litt med katten, vanne planter eller lignende. Så trener jeg litt, som oftest en halvtimes styrketrening. Så dusjer jeg, og så tar jeg en litt lengre lunsjpause, inkludert en tur ut i hagen hvis det er fint vær, kanskje baker noe. Så jobber jeg et par timer til, før mannen min kommer hjem fra jobb og vi finner på noe sammen.

Det hørtes koselig ut:)

Anonymkode: cfa33...b58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er permittert.

barna (1 og 2 år) våkner 0630. Vi står opp og gjør morgen stell og spiser en god frokost(typ Helge frokost, men vi gjør det hverdag fordi vi har tid) leker og koser oss. I 9 tiden går vi til barnehagen. Mens barne er i bsrnehagen går jeg tur og trener og pusser opp i huset. Henter de alltid 1430. Så går vi hjem og lager middag sammen. Leker og er ute frem til kveldsmat sånn 1800. Så legger barna seg og jeg rydder og vasker trener litt om jeg ikke fink trent før også legge jeg meg kl 21😅

Anonymkode: d78a3...621

AnonymBruker
Skrevet

Opp klokken 5 (har en datter på 6 måneder som våkner tidlig), går på badet og steller meg og henne. Så får hun melk, vi leker litt og avgårde til barnehagen ca 7. jobber på hjemmekontor 7-15, spiser mens jeg jobber så jeg kan hente i barnehagen senest 15. Så hjem og den lille får litt og spise før vi går en lang tur (hvor hun pleier sovne). Når hun våkner leker og hygger vi til hun blir trett i 19-20 tiden. Og da pleier jeg å legge meg også (hun våkner mye på natt så jeg er trett;)).

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Opp klokken 5 (har en datter på 6 måneder som våkner tidlig), går på badet og steller meg og henne. Så får hun melk, vi leker litt og avgårde til barnehagen ca 7. jobber på hjemmekontor 7-15, spiser mens jeg jobber så jeg kan hente i barnehagen senest 15. Så hjem og den lille får litt og spise før vi går en lang tur (hvor hun pleier sovne). Når hun våkner leker og hygger vi til hun blir trett i 19-20 tiden. Og da pleier jeg å legge meg også (hun våkner mye på natt så jeg er trett;)).

Sender du ungen på 6 mnd. i barnehagen? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er langtidssykemeldt.

Våkner ca kl 0600 av smerter, tar smertestillende. Klarer oftest å sovne igjen rundt 8. Sover til mannen (hjemmekontor) vekker meg rundt 10-1030 med en kaffe. Står opp, lager meg en enkel frokost, flytter meg til stua. På med noise cancelling headset, surfer litt på nett, hører på podcast, ser litt serier kanskje. Lunsj i 14-tida med mannen om han har sen lunsj. Strikker litt. 

Mannen lager middag, jeg hviler. Er det en god dag vasker jeg litt klær eller spiller litt ps4 en times tid. Sitter kanskje litt ute nå som våren kommer. Vi ser litt film sammen og prater, og har det fint sammen. I kveld er jeg ekstra dårlig og ligger rett ut mens mannen ser film. Så jeg ligger her med kvalme og smerter og håper det går over en vakker dag.

Legger meg rundt 22. Håper alltid på mindre smerter neste dag.

Anonymkode: 37ac9...49a

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt hjemmekontor i ett år og her jeg bor er det nedstengt

Står opp 6.30-7, går rett på en yogaøkt på 15-30 minutter for å våkne. Spiser frokost og begynner å jobbe 7.30 - 8.

Prøver å ta en tur ut i lunsjen, jobber til 16-16.30.

Deretter en treningsøkt, joggetur eller lengre gåtur. Middag lages dagen i forveien så spiser etter trening og lager deretter middag for dagen etter. Resten av kvelden brukes til lesing, finne nye matretter, strikke, prate med /se film med samboer, litt husarbeid. 

Anonymkode: c54c3...eb2

AnonymBruker
Skrevet

07:30 Står opp med barna og får dem til skolen 

08:30 Frokost og kaffe foran skjermen

09:30 Morgenbais og KG på telefonen 

10:00 Husarbeid 

12-13-14 Løpetur/skogstur/ærender/hudpleie/neglpleie/frisør 

15:00 Middag

Etter middag: Kjøre barn til aktiviteter/bursdager/venner. Gå tur med hunden. 

20:00 Få barn i dusjen/servere kveldsmat

21:00 Barna i seng

21:30 TV

23:30 Leggetid 

00:30 Legge fra meg mobilen og sove til 07:30

Min rutine hver dag unntatt helger/ferier

Anonymkode: 8d896...d5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sender du ungen på 6 mnd. i barnehagen? 

Ja, ikke alle har de lukrative permisjonsrettighetene man har i Norge. Hvor mange måneder ubetalt permisjon ville du tatt? (Og da mener jeg ingen kontantstøtte, engangsstønad eller noe som helst).

Skrevet

Opp kl 06, få opp minsten, trene 30 min, jobb 08-16, hjem å lage middag, rydde, vaske klær, sveipe over gulver, hjelpe minsten med lekser, klesvask nr 2, litt sofasitting og bretting av klær, tømme oppvaskmaskin, sofa med tv og mobil, dusj, smøre nister og senga. 
Dager med store smerter er det opp kl 06, få opp minsten, trene 30 min, jobb, middag, rydde opp etter middag, hjelpe minsten med lekser, sofa, gåtur, dusj, nister og senga 😂

AnonymBruker
Skrevet

Opp kl 7. Kler på meg og 2 åringen, lager matpakke og drar i barnehagen 7.30. Jobber fra 8-16, henter 16.30, handler, hjemme kl 17. Lager middag, vasker klær og rydder oppvaskmaskinen.  Spiser kl 17. Barnetv og lek, kveldsstell av barnet kl 19.30.

Kl 20 er det MIN tid, slenger beina på bordet og surfer på mobilen mens jeg har på en serie i bakgrunnen. Sovner på sofaen i 10-tida, våkner midt på natten og sjangler i seng. 

Anonymkode: 07266...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...