AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Har mange mange år hatt en nær venninne som har rakket ned på meg. Hun har visst akkurat hvilke knapper hun skal trykke på for å såre eller irritere. Hun skal alltid være og ha ting som er hakket bedre enn meg. Kjøper jeg noe nytt,kjøper hun noe som er hakket bedre,og rakker ned på at jeg har jo ikke råd til det jeg. F eks bedre hytte. Merker jeg er utslitt nå,og har brukt altfor lite tid på andre relasjoner som har hatt lyst til å bruke tid på meg. Nå er jeg livredd for at andre skal sende slike stygge meldinger eller være dårlige venner mot meg, dette skader relasjonen og tilliten min til andre mennesker. Vennskap kan også være som et giftig ekteskap eller forhold. Anonymkode: cad03...4bb
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har mange mange år hatt en nær venninne som har rakket ned på meg. Hun har visst akkurat hvilke knapper hun skal trykke på for å såre eller irritere. Hun skal alltid være og ha ting som er hakket bedre enn meg. Kjøper jeg noe nytt,kjøper hun noe som er hakket bedre,og rakker ned på at jeg har jo ikke råd til det jeg. F eks bedre hytte. Merker jeg er utslitt nå,og har brukt altfor lite tid på andre relasjoner som har hatt lyst til å bruke tid på meg. Nå er jeg livredd for at andre skal sende slike stygge meldinger eller være dårlige venner mot meg, dette skader relasjonen og tilliten min til andre mennesker. Vennskap kan også være som et giftig ekteskap eller forhold. Anonymkode: cad03...4bb Høres ikke hyggelig ut, men litt usikker på hvorfor du bryr deg om det at hun har bedre ting enn deg? Anonymkode: 6c29b...fa7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ikke hyggelig ut, men litt usikker på hvorfor du bryr deg om det at hun har bedre ting enn deg? Anonymkode: 6c29b...fa7 Handler litt om den følelsen man har fått gjennom mange år. Jeg har vært dum å brukt masse tid på denne relasjonen. Man er klar over at vennen gjør det for å være ekkel når det gjelder alt i livet man kjøper. Var fornøyd å kjøpt ny vaskemaskin, uka etter kjøpte hun ny og bedre. Alt som vi mangler og hun har ,sender hun meldinger om. Anonymkode: cad03...4bb
Gjest Lommerusk Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Handler litt om den følelsen man har fått gjennom mange år. Jeg har vært dum å brukt masse tid på denne relasjonen. Man er klar over at vennen gjør det for å være ekkel når det gjelder alt i livet man kjøper. Var fornøyd å kjøpt ny vaskemaskin, uka etter kjøpte hun ny og bedre. Alt som vi mangler og hun har ,sender hun meldinger om. Anonymkode: cad03...4bb Noen er jo bare glad i å dele nye kjøp , uten at det nødvendigvis betyr at de rakker ned på det andre har
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Lommerusk skrev (4 timer siden): Noen er jo bare glad i å dele nye kjøp , uten at det nødvendigvis betyr at de rakker ned på det andre har Hvorfor? Anonymkode: 45027...8cd
Gjest Lommerusk Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: 45027...8cd Det er jo en interesse for mange ?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Lommerusk skrev (5 minutter siden): Det er jo en interesse for mange ? Hva man selv kjøper?😳 Anonymkode: 45027...8cd
Gjest Lommerusk Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva man selv kjøper?😳 Anonymkode: 45027...8cd Ja feks interiør ville nok ikke delt bilde av en ny vaskemaskin eller kjøleskap 😂 Men feks nye tepper eller annet interiør er jo gøy å vise likesinnede.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Lommerusk skrev (10 minutter siden): Ja feks interiør ville nok ikke delt bilde av en ny vaskemaskin eller kjøleskap 😂 Men feks nye tepper eller annet interiør er jo gøy å vise likesinnede. Likesinnede som i lik lønn og lik livsstil? Det kan virke materialistisk om man sender bilder av alt man handler,det kan også virke som man har mer fokus på seg selv enn på for eksempel det andre man har felles med vennen. Anonymkode: cad03...4bb
Gjest Lommerusk Skrevet 19. mars 2021 #10 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Likesinnede som i lik lønn og lik livsstil? Det kan virke materialistisk om man sender bilder av alt man handler,det kan også virke som man har mer fokus på seg selv enn på for eksempel det andre man har felles med vennen. Anonymkode: cad03...4bb Nei tenker ikke lik lønn lik livsstil, tenker generelt likesinnede som liker feks interiør! Tror du legger litt for mye i dette.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #11 Skrevet 19. mars 2021 Kan man ikke bare tro ts når hun sier at relasjonen har vært skadelig for henne. Ikke kimse av hennes opplevelse. Man kutter ut folk som er skadelig for en, uansett om andre mener en burde tålt det. Det er ingenting oppløftende å være venner med noen som skal konkurrere hele tiden, og man klarer fint å skille mellom dèt og de som viser nyinnkjøp uten at det skal være en baktanke. Håper du får oppleve gode vennskap igjen ts. Er heller ikke noe galt i å ta en lengre pause for seg selv heller. Anonymkode: 5e790...4e4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #12 Skrevet 19. mars 2021 Lommerusk skrev (2 timer siden): Nei tenker ikke lik lønn lik livsstil, tenker generelt likesinnede som liker feks interiør! Tror du legger litt for mye i dette. Du vet ingenting om dette 🤔 Dette er snakk om folk som alltid skal ha best og aldri klarer glede seg over hva andre har fått. Anonymkode: cad03...4bb
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #13 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan man ikke bare tro ts når hun sier at relasjonen har vært skadelig for henne. Ikke kimse av hennes opplevelse. Man kutter ut folk som er skadelig for en, uansett om andre mener en burde tålt det. Det er ingenting oppløftende å være venner med noen som skal konkurrere hele tiden, og man klarer fint å skille mellom dèt og de som viser nyinnkjøp uten at det skal være en baktanke. Håper du får oppleve gode vennskap igjen ts. Er heller ikke noe galt i å ta en lengre pause for seg selv heller. Anonymkode: 5e790...4e4 Heldigvis har jeg det. Må lære meg å tro at mennesker vil enn vel. Anonymkode: cad03...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå