Kvinne2793 Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Hei, jeg har nå ikke fått mensen på 7 uker og har tatt graviditetstester som viser negativ. Jeg fikk clomifen for 8 uker siden som jeg skulle starte på da jeg fikk mensen, men som jeg da ikke har fått startet på siden mensen ikke har kommet. Jeg har aldri hatt så stort mellomrom mellom mensen, det pleier å være 5/6 uker. forrige menstrasjon startet 28januar og tok slutt 31 januar. Jeg tok en eggløsningstest 18 februar som viste positiv. Rundt 1/2 uker etter dette rundt da jeg trodde mensen var på vei fikk jeg noe lysrosa utflod som luktet bittelitt som blod(kan være jeg tar feil) som jeg da trodde var ett tegn på mensen. Jeg føler meg veldig emosjonell og begynner å grine hver gang jeg hører om noen som er gravide eller som har noe med graviditet å gjøre. Den ene dagen fikk jeg vite at noen var gravid og begynte å hylgrine og klarte ikke å stoppe fordi jeg var så lei meg da jeg ikke klarer å få mensen engang. Er det noen som har opplevd dette? Jeg har tatt 4 graviditetstester de siste 2 ukene og alle viser negativt.. kan jeg være gravid? Har noen erfaring eller opplevelser med dette? Jeg er veldig lei meg og føler meg deprimert over at ingenting ser ut til å gå min vei.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Er det pcos du har? Isåfall er det jo dessverre helt vanlig med lange og uregelmessige sykluser. Om testen er negativ, er du ikke gravid. Har dere vært prøvere lenge? Anonymkode: f9747...2b8
Kvinne2793 Skrevet 18. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det pcos du har? Isåfall er det jo dessverre helt vanlig med lange og uregelmessige sykluser. Om testen er negativ, er du ikke gravid. Har dere vært prøvere lenge? Anonymkode: f9747...2b8 Tusen takk for svar. Jeg har manglende eggløsning, jeg har hatt cyster på eggstokkene men ikke store. Jeg har vært til uttalig med gynekologer som sier forskjellig og nå når jeg fikk clomifen så var det for manglende eggløsning. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg fikk positiv på eggløsningstest? Jeg har ingen andre tegn til pcos enn cyster og store mellomrom mellom mensen, men det har aldri vært lenger enn 6 uker før og har det siste året vært jevnlig 4/5/6 uker.. vi har vært prøvete i 3 år og det tar utrolig mye på min psykiske helse..
Amatariel Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Kvinne2793 skrev (11 minutter siden): Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg fikk positiv på eggløsningstest? PCOS'ere kan få falsk utslag på eggløsningstest. Har du blir henvist til en gynekolog av fastlegen din, privat eller offentlig? Ettersom du har vært prøver så lenge som 3 år. Du burde finne èn som tar deg på alvor, høres frustrerende ut å være innom flere. Jeg syns det høres ut som du bør få medisin som starter menstruasjon, noe slikt som Provera, slik at du kan komme i gang med stimuli av eggløsning. Ta en ordentlig prat med gynekologen din om hva du bør gjøre, og dersom du ikke føler deg hørt så finn en annen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Er helt vanlig i US å ta clomid uten å ha mensen først. Vet ikke hvorfor man i Norge tar provera. Legen min sa det er fordi det er lettere å stadfeste hvor langt på vei man er, men i USA er det vanlig å ta clomid for å få mensen også Anonymkode: 8ed5e...359
Kvinne2793 Skrevet 18. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2021 Amatariel skrev (11 minutter siden): PCOS'ere kan få falsk utslag på eggløsningstest. Har du blir henvist til en gynekolog av fastlegen din, privat eller offentlig? Ettersom du har vært prøver så lenge som 3 år. Du burde finne èn som tar deg på alvor, høres frustrerende ut å være innom flere. Jeg syns det høres ut som du bør få medisin som starter menstruasjon, noe slikt som Provera, slik at du kan komme i gang med stimuli av eggløsning. Ta en ordentlig prat med gynekologen din om hva du bør gjøre, og dersom du ikke føler deg hørt så finn en annen. Ja jeg ble henvist til gynekolog hos fastlege. Har gått gjennom det så mange ganger nå. Jeg har bedt om å få provera men de tar sin tid. Jeg har også lest at provera kan ødelegge menssyklusen helt er dette sant? Jeg er så livredd for at det ikke skal gå nå som jeg endelig har fått clomifen er redd for å ødelegge noe.. jeg har ventet i 2 uker og ringt hver dag for å høre om de kan skrive ut provera og får bare svar om at de skal ringe meg opp igjen.. virker veldig vanskelig det hele. Er redd for at det nå går for lang tid før jeg begynner på provera..
Kvinne2793 Skrevet 18. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er helt vanlig i US å ta clomid uten å ha mensen først. Vet ikke hvorfor man i Norge tar provera. Legen min sa det er fordi det er lettere å stadfeste hvor langt på vei man er, men i USA er det vanlig å ta clomid for å få mensen også Anonymkode: 8ed5e...359 Jeg har allerede spurt om jeg kan begynne på clomifen uten mensen og fått streng beskjed om å ikke gjøre det.. jeg hadde ønsket jeg bare kunne gjort det. Jeg fikk endelig håp og glede om at nå skulle det gå min vei da jeg endelig fikk clomifen, men det ser ut som alt bare går i mot meg..
Amatariel Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 Kvinne2793 skrev (2 timer siden): jeg har ventet i 2 uker og ringt hver dag for å høre om de kan skrive ut provera og får bare svar om at de skal ringe meg opp igjen. Jeg syns dette høres ganske useriøst ut 😳 Jeg tror jeg ville ringt fastlegen i morgen om jeg var deg. Si at du ønsker henvisning et annet sted. Selv fikk jeg valget, og valgte da Medicus. Så får du deg en gynekologtime og fortell hele historien din der. Legg en ordentlig og god plan fremover med gynekologen. På dette tidspunktet når du har prøvd så lenge så bør "å vente til mensen kommer" være et tilbakelagt kapittel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå