Gå til innhold

Kan du hjelpe meg å forstå skattemeldingen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På post om gjeld i skattemeldingen min ligger flere kredittkort og smålån - hvor det står summer som er ubetalt. Disse summene betalte jeg ned i januar i år da jeg refinansierte dette og slo de sammen. 
Skal jeg endre disse postene som jeg har nedbetalt i år og skrive 0 på gjelden på de?Eller skal de stå der siden det var ubetalt gjeld i desember i fjor? Det nye lånet som er refinansiert i år står ikke på skattemeldingen men kommer kanskje neste år?

Jeg er så dårlig på å forklare men håper noen forstår hva jeg mener 

Anonymkode: aa1fe...070

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal stå der. Det er skatteåret 2020 selvangivelsen/skattemeldingen gjelder for. De vil være borte neste år

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

Nei. Skattemeldingen er for 2020. Det du gjør i år har ingenting med forrige år.

Skrevet

Skattemeldingen er status pr 31.12.2020. Ergo vil ikke det som er nedbetalt og refinansiert etter denne datoen komme med før neste år, og det skal heller ikke endres deretter :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er beløpet du skyldte pr 31/12-20 som skal stå der. Skattemeldingen gjelder jo for i fjor (2020), så hva du har betalt i år skal ikke med i den. 

Anonymkode: 6bf5d...e2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det alle de andre svarte, svarer jeg også.

Anonymkode: 1a5e5...160

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar.😊

Anonymkode: aa1fe...070

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det alle de andre svarte, svarer jeg også.

Anonymkode: 1a5e5...160

Jeg vil og være med, så jeg svarer det samme som førstemann, og andre, og tredje. Og fjerde.

Og deg.

Fint å ha fått orden på gjelden TS!

Anonymkode: fdd0f...7ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...