AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Hei! Sliter med å få venner. vet ikke hvorfor. Har fått kontakt med andre, og har snappen deres, sånnsett virker det enkelt å få kontakt. Eller om dette bare er høflighetsfraser som gis ut, og ikke egentlig har virkning på relasjoner? Opplever å aldri bli invitert, at jeg blir nedprioritert, da mener jeg at når jeg spør andre, så har de somregel andre planer allerede. Det betyr at jeg ikke har vært akurell. Synes dette er rart, ettersom jeg melder ofte iløpet av uka. Småprat, som hva gjør du,hvordan går det hatt en bra dag osv? Er en trend som jeg gjør, både for å bli kjent og for at det skal oppleves som naturlig å melde om det er et behov for å finne på noe en dag. Nå er det snart 17 mai, og helt ærlig, har jeg allerede begynt å grue meg litt. Derfor jeg melder litt ekstra en god tid før, sånn at det skal være naturlig å spørre om å få være med hva slags planer som er blitt lagt ect. Har nemelig aldri vært invitert på noe før, og har aldri hatt flere enn 2 venninner, som har vært gift og er i forold. Med andre ord, ingen som vil finne på noe på sånne dager. Alltid vært sårt og følt meg annerledes paga dette. Dette er nå satt strek over, med disse nye bekjentskapene, men ser ut til at trenden fortsetter. Skjønner ikke hva det er jeg gjør. Jeg trener, tar initsiativ. En ting jeg kan gjøre, er å være veldig lite dramatisk, har jeg hørt. Har tatt dette som et positiv kompliment,nekter å tro at trening det å jobbe og studere skal være noe som holder deg fra å få venner? som holder deg fra å være invitert? Stiller ofte mange spørsmål og tenker det er hva som skal til få å få en samtale gående, opplever at vi snakker greit og samtalen går lett, men det å bli inviter, få spørsmål tilbake og dette med at andre blir spurt først? Den skjønner jeg ikke... Somsagt redd for 17 mai, og å oppleve å ikke ha noe å gjøre. Jeg er typen som lett kan også intivere meg selv, faktisk. Kan spørre rett ut, om jeg kan få være med. Har opplevd å få ganske krasse tilbakemeldinger på dette, likevel aldri brutt noe vennskap av den grunn. For disse nye er jeg kansje en som kommer litt på siden av vennskaps"gjengen" selv om ejg hører andre si at de er mye alene,ikke har så mange venner ect. virker det som at det er jeg som er mer alene enn hva disse er. Noen som har tips og råd til hva som kan være lurt for å bryte isen? Har sosiale medier og legger ofte ut om meg selv, trening og lesing. Ikke så sosial nå for tiden, og lurer på om det kan være at de tenker at jeg er loner og derfor velger å gå vekk. sånn at det som skulle være psitivt ble negativt? jeg vet ikke hvorfor eller hva jeg skal gjøre ut av dette... Setter pris på tips og råd! Anonymkode: 43f64...d00
Gjest Nattugle87 Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Kanskje ikke spør folk om snap og sosiale medier med engang??? Viktig å bygge relasjoner uten å bare bruke sosiale medier. Vi er mennesker og skal jo snakke sammen , med mindre vi er stumme.
Trolltunge Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 For å knytte vennskap må man by litt på seg selv. Våge å snakke om erfaringer, følelser og utfordringer man har eller har hatt, uten å gjøre samtaler så triste, tunge og vanskelige at det blir for mye. Jeg har en stor vennekrets, av opprinnelige venner og venners venner. De som har kommet til som venners venner var gjerne noen jeg kun regnet som bekjente, og ikke knyttet personlige bånd til, og samme var det omvendt, før det ved en anledning ble til at vi hadde noen personlige samtaler. Det var ut fra å gå dypere og ærligere om noe relasjoner uten egentlig vennskap ble til vennskap. Det kreves altså mer enn å vite hvem noen er, overfladisk, og også mer enn å ha vanket i samme krets, kanskje i flere år. Vennskap knyttes ikke før man får en mer personlig og ærlig dialog. Ikke bare svirrer i overflaten, og er hyggelig. Likevel altså kreves det en balanse. Det må ikke bli for tungt og trist heller, konstant, og man må lytte til den andres erfaringer minst like mye som man selv deler. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Trolltunge skrev (16 minutter siden): For å knytte vennskap må man by litt på seg selv. Våge å snakke om erfaringer, følelser og utfordringer man har eller har hatt, uten å gjøre samtaler så triste, tunge og vanskelige at det blir for mye. Jeg har en stor vennekrets, av opprinnelige venner og venners venner. De som har kommet til som venners venner var gjerne noen jeg kun regnet som bekjente, og ikke knyttet personlige bånd til, og samme var det omvendt, før det ved en anledning ble til at vi hadde noen personlige samtaler. Det var ut fra å gå dypere og ærligere om noe relasjoner uten egentlig vennskap ble til vennskap. Det kreves altså mer enn å vite hvem noen er, overfladisk, og også mer enn å ha vanket i samme krets, kanskje i flere år. Vennskap knyttes ikke før man får en mer personlig og ærlig dialog. Ikke bare svirrer i overflaten, og er hyggelig. Likevel altså kreves det en balanse. Det må ikke bli for tungt og trist heller, konstant, og man må lytte til den andres erfaringer minst like mye som man selv deler. Ja, er god på ådele av meg selv stille spørsmål og ta initsiativ. Tror jeg må jobbe med nivåene og hvordan slags spørsmål. Ikke alle spørsmål er de riktige spørsmålene å stille. Søker jobb for tidne, dette er noe jeg sier, kansje dårlig sjakktrekk iogmed at de fleste kjenner til dagens situasjon, og er redd for å bli trukket med i noe der? Ellers så er snap paga det med at vi enda ikke har møttes i person, ikke alle er mennesker jeg naturlig er i kontaktmed, faktis ingen er det:) Derfor lettere å meldes over snap hvor du får en mer personlig kontakt. Merker jeg er den som spør, og kan spørre typ annenhver dag eller alt ettersom. Må jo være en flyt i samtalen for å fine kjemien. Hva jeg føler på er at de ofte velger andre og ikke tar initsiativet selv. Hvilke spørsmål du burde stille og hvordan slags type person du er, synes jeg har mye å si. Derfor jeg begynner å lure på om jeg mangler en form for selvinnsikt på noen områder? Blindsoner? Kan fort være en som spør om hva som skjer, dersom det er noe som skjer. Også hvilke planer og hvordan kvelden er og om f eks filmen er bra, dersom det er en film som sees. Altså, kan gå inn i dybden. Dette er jo hva jeg anser som mer spennende spørsmål,ettersom alt annet ville ha vært typ "fint vær og vind idag".. Mulig jeg mangler erfaring på når sånne spørsmål er riktige å stille ,men er direkte sånnsett, og går ikke rundt grøten dersom jeg føler på om personen trekker seg unna. Har tenkt dette er et positivt trekk,men vet ikke? Mye gode tips og råd, men trenger liksom ikke brev venner inne på snap, heller, og ønsker jo å komme nærmere. Gruer meg til 17 mai fordi jeg vet ikke når det blir vanlig åskulle legge ut om evt planer når det passer seg å spørre osv. Er gnske modig på dette området, og kan spørre rett ut, er bare responsen etterpå som ikke egentlig pleier å være så god. Er kansje vanlig at folk tenker mer på seg selv sånnsett? TS Anonymkode: 43f64...d00
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Trolltunge skrev (26 minutter siden): Det var ut fra å gå dypere og ærligere om noe relasjoner uten egentlig vennskap ble til vennskap. Kan du utdype denne? TS Anonymkode: 43f64...d00
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Trolltunge skrev (27 minutter siden): Det kreves altså mer enn å vite hvem noen er, overfladisk, og også mer enn å ha vanket i samme krets, kanskje i flere år. Vennskap knyttes ikke før man får en mer personlig og ærlig dialog. Ikke bare svirrer i overflaten, og er hyggelig. Likevel altså kreves det en balanse. Det må ikke bli for tungt og trist heller, konstant, og man må lytte til den andres erfaringer minst like mye som man selv deler. Sant! Denne balansen og nivåer av spørsmål og finne det riktige kombinasjonen av det å ha kontakt, er vanksleig. Virker som andre blir spurt først.. TS Anonymkode: 43f64...d00 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Nattugle87 skrev (37 minutter siden): Kanskje ikke spør folk om snap og sosiale medier med engang??? Viktig å bygge relasjoner uten å bare bruke sosiale medier. Vi er mennesker og skal jo snakke sammen , med mindre vi er stumme. spør kun om snap paga at vi ikke møtes naturlig. Har ikke felles jobb,hobby eller annet. Er mennesker som jeg er på snakk med gjennom tilfeldigheter for muligheten til å få bekjentskap. Derfor ikke et krav, men en mulighet. Ellers er det derfor ganske nye bekjentskap, men har blitt kjent med andre gjennom tid. Tiden er blitt strukket ut over måneder opptil 1/2 år men noen, hvor jeg merker at de sier at de typ ikke har magne venner eller er med i en gjeng. Likevel ,viser det seg at de er mer med andre enn hva jeg er, og at jeg er sist til å bli spurt. Ser jo at de lever sitt liv og har sin livsstil, og at det skal mye til for å kunne få plass til andre mennesker, når det komemr til prioriteringer. Men det er jo sånn for meg også. Derfor det sårer, at jeg ikke får spørsmål eller blir prioritert. Blir også kjempestressa og får vondt av å vite at 17 mai skjer snart sånnsett, og tror det vanlige er så snakke seg imellom en god stund før..Spessielt om du skal være med i en gjeng om det skal bestilles bord osv. Derfor usikker på når jeg skal begynne å spørre om dette TS Anonymkode: 43f64...d00
Gjest Nattugle87 Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): spør kun om snap paga at vi ikke møtes naturlig. Har ikke felles jobb,hobby eller annet. Er mennesker som jeg er på snakk med gjennom tilfeldigheter for muligheten til å få bekjentskap. Derfor ikke et krav, men en mulighet. Ellers er det derfor ganske nye bekjentskap, men har blitt kjent med andre gjennom tid. Tiden er blitt strukket ut over måneder opptil 1/2 år men noen, hvor jeg merker at de sier at de typ ikke har magne venner eller er med i en gjeng. Likevel ,viser det seg at de er mer med andre enn hva jeg er, og at jeg er sist til å bli spurt. Ser jo at de lever sitt liv og har sin livsstil, og at det skal mye til for å kunne få plass til andre mennesker, når det komemr til prioriteringer. Men det er jo sånn for meg også. Derfor det sårer, at jeg ikke får spørsmål eller blir prioritert. Blir også kjempestressa og får vondt av å vite at 17 mai skjer snart sånnsett, og tror det vanlige er så snakke seg imellom en god stund før..Spessielt om du skal være med i en gjeng om det skal bestilles bord osv. Derfor usikker på når jeg skal begynne å spørre om dette TS Anonymkode: 43f64...d00 Kanskje finne venner med samme hobby?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Trolltunge skrev (35 minutter siden): Det kreves altså mer enn å vite hvem noen er, overfladisk, og også mer enn å ha vanket i samme krets, kanskje i flere år. Vennskap knyttes ikke før man får en mer personlig og ærlig dialog. Ikke bare svirrer i overflaten, og er hyggelig. Denne var interessant,synes jeg.. Treffer hva jeg snakker om ganske bra. Er hva jeg opplever sånnsett, at jeg får kontakt, vi snakker jo,men at jeg konstant driver samtalen videre,på grunnlag av at jeg tar initisativet. Og derfor ikke får typ"betalt" tilbake i form av en snap elelr spørsmål om initiativ tilbake? Har skjønt at jeg må vi se mer initisativ, og er egentlig greit, hva som ikke er greit, er at andre blir prioritert og om det er en nedprioritering...Vet ikke? TS Anonymkode: 43f64...d00
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 Vet at flere arrangerte 17 mai feiring for de som ikke hadde andre avtaler i fjor og årene før der igjen. Kanskje det er noen som er interessert i å spise 17 mai frokost sammen og se på 17 mai på tv eller noe? Selv feirer jeg ikke 17 mai lenger, og bruker dagen til akkurat det som måtte passe meg. Gå tur, lage middag og løse kryssord, se en film eller serie. Anonymkode: 8f7a7...583
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Nattugle87 skrev (3 minutter siden): Kanskje finne venner med samme hobby? Ja, kontakten er god. Snakket går og tonen er lett. Opplever litt at det glemmes over tid hva jeg gjør osv. er jo bare naturlig ettersom vi ikke møtes, men savner det å få oppdageringer på eget insj. Spurte en om å få oppdateringer i helgen, paga at hun skulle noe.Den overså hun glatt, og svarte på en helt annen del av snappen..Litt komiskt, men hun er fremdeles hyggelig da. Derfor det er litt vanskelig.Kan være personen til å spørre rett ut hva som er greia, er jeg for direkte? TS Anonymkode: 43f64...d00
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet at flere arrangerte 17 mai feiring for de som ikke hadde andre avtaler i fjor og årene før der igjen. Kanskje det er noen som er interessert i å spise 17 mai frokost sammen og se på 17 mai på tv eller noe? Selv feirer jeg ikke 17 mai lenger, og bruker dagen til akkurat det som måtte passe meg. Gå tur, lage middag og løse kryssord, se en film eller serie. Anonymkode: 8f7a7...583 Ja, men da har du funnet ut at det fungerer for deg. Det gjør det ikke for meg. Er i prinsippet ikke ute etter å gjøre noe en spesifikk dag, er ute etter relasjoner som holder over tid og å finne en løsning på om jeg blir nedprioritert på grunnlag jeg selv ikke vet om? Altså blindsoner? Sosiale koder? Vet ikke.. TS Anonymkode: 43f64...d00
Viernes Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Kan ikke du invitere noen du kunne tenke deg å bli venner med med på noe da, TS? Noen fra jobben/studiet/hobbyen? Ta en kaffe, gå en tur osv?
CorvusCorax Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 Det skal mye til å forvente et reelt vennskap med noen man aldri har møtt IRL. Og nå under pandemien, så er ikke slike random sosiale-treff optimalt. Men det blir bedre etter hvert. Da kan du selv ta initiativ for å treffes. Det er nok en grunn til at de andre er internett-venner, kanskje dem er introverte, kanskje dem sliter med sosial angst, kanskje dem ikke er trygge nok på seg selv til å foreslå å møtes - eller kanskje dem ikke vil møtes nå nettopp pga. Corona. Eller er dette folk du har truffet gjennom studier? For å danne et godt trygt vennskap må man møtes, ha kjemi og oppleve ting sammen. Personlighet må matche for videre interesse. Om du ikke deler annet om deg selv enn trening og lesing, kan det være de føler de ikke kjenner deg godt nok. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 Mitt råd til deg, vær litt på hugget! Ta for eksempel 17.mai da. Ta kontakt med din venn og si noe ala: "Kom på 17.mai-frokost hos meg! Jeg ordner med mat. Har du lyst?😊" Eller "Lyst å se en film på Netflix i kveld jeg. Vil du joine? Jeg kan bestille Peppes☺" På denne måten må mottakeren faktisk gi deg et ja/nei svar på om hun kommer eller ikke. Så tror jeg veldig mange kvier seg til å møtes fordi de må gjøre noe/arrangere/styre/bruke penger. Det er litt enklere når man kommer til dekket bord. Men pass på at det ikke blir hver gang, her er det lett å bli utnyttet hvis man ikke passer på 🙂 men det er et fint sted å begynne synes jeg! Jeg tror veldig mye blir med kun praten. "Vi må møtes en dag snart", men hvor ofte skjer egentlig det? Selv har jeg hvertfall mer lyst til å henge med de vennene mine som tar litt styringa og som tar initiativ! Anonymkode: 28c75...904 1
Trolltunge Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan du utdype denne? TS Anonymkode: 43f64...d00 Jeg har erfart at ingen knytter seg til noen de ikke føler at de kjenner på mer personlig plan og vet de kan være fortrolig med. Innen dette regnes man kun som bekjent, uansett hvor ofte man treffes, og uansett over hvor lang tid. Flere av dem som gjorde at jeg innså dette var i samme krets som meg i mange år. Likevel var de kun perifere venner/bekjente til jeg ved ulike anledninger hadde fortrolige personlige samtaler med dem. Det var egentlig bare behov for en slik skikkelig fortrolig samtale med hver av dem for at de gikk fra bekjente til å bli ekte venner. Gjensidig. Folk knytter rett og slett ikke vennskap før det er en viss fortrolighet. Altså, vi hadde det alltid hyggelig sammen innen det ble fortrolighet, men det var likevel overfladisk, og ikke virkelig vennskap. Bare hyggelig der og da. Vi regnet hverandre ikke som venner, men som venner av venner, frem til det ble en fortrolig og ærlig samtale, som vippet oss fra bekjente til virkelige venner. PS! Dette gjelder kvinner. Endret 18. mars 2021 av Trolltunge
Trolltunge Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja, er god på ådele av meg selv stille spørsmål og ta initsiativ. Tror jeg må jobbe med nivåene og hvordan slags spørsmål. Ikke alle spørsmål er de riktige spørsmålene å stille. Søker jobb for tidne, dette er noe jeg sier, kansje dårlig sjakktrekk iogmed at de fleste kjenner til dagens situasjon, og er redd for å bli trukket med i noe der? Ellers så er snap paga det med at vi enda ikke har møttes i person, ikke alle er mennesker jeg naturlig er i kontaktmed, faktis ingen er det:) Derfor lettere å meldes over snap hvor du får en mer personlig kontakt. Merker jeg er den som spør, og kan spørre typ annenhver dag eller alt ettersom. Må jo være en flyt i samtalen for å fine kjemien. Hva jeg føler på er at de ofte velger andre og ikke tar initsiativet selv. Hvilke spørsmål du burde stille og hvordan slags type person du er, synes jeg har mye å si. Derfor jeg begynner å lure på om jeg mangler en form for selvinnsikt på noen områder? Blindsoner? Kan fort være en som spør om hva som skjer, dersom det er noe som skjer. Også hvilke planer og hvordan kvelden er og om f eks filmen er bra, dersom det er en film som sees. Altså, kan gå inn i dybden. Dette er jo hva jeg anser som mer spennende spørsmål,ettersom alt annet ville ha vært typ "fint vær og vind idag".. Mulig jeg mangler erfaring på når sånne spørsmål er riktige å stille ,men er direkte sånnsett, og går ikke rundt grøten dersom jeg føler på om personen trekker seg unna. Har tenkt dette er et positivt trekk,men vet ikke? Mye gode tips og råd, men trenger liksom ikke brev venner inne på snap, heller, og ønsker jo å komme nærmere. Gruer meg til 17 mai fordi jeg vet ikke når det blir vanlig åskulle legge ut om evt planer når det passer seg å spørre osv. Er gnske modig på dette området, og kan spørre rett ut, er bare responsen etterpå som ikke egentlig pleier å være så god. Er kansje vanlig at folk tenker mer på seg selv sånnsett? TS Anonymkode: 43f64...d00 Ja, de fleste tenker på seg selv, og er ikke interessert i mennesker som ikke tilfører dem noe. En god huskeregel er at man har to ører og bare en munn. Lytter man for lite til det andre sier og faktisk er interessert i, så hjelper det ikke å dra i gang en hel mengde dialoger om temaer som faktisk ikke fenger den andre. Lytt, og bygg dialog opp fra hva den andre gir deg av ledetråder på hva som gir mening for den andre å ha dialog om.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 Trolltunge skrev (7 minutter siden): Jeg har erfart at ingen knytter seg til noen de ikke føler at de kjenner på mer personlig plan og vet de kan være fortrolig med. Innen dette regnes man kun som bekjent, uansett hvor ofte man treffes, og uansett over hvor lang tid. Flere av dem som gjorde at jeg innså dette var i samme krets som meg i mange år. Likevel var de kun perifere venner/bekjente til jeg ved ulike anledninger hadde fortrolige personlige samtaler med dem. Det var egentlig bare behov for en slik skikkelig fortrolig samtale med hver av dem for at de gikk fra bekjente til å bli ekte venner. Gjensidig. Folk knytter rett og slett ikke vennskap før det er en viss fortrolighet. Altså, vi hadde det alltid hyggelig sammen innen det ble fortrolighet, men det var likevel overfladisk, og ikke virkelig vennskap. Bare hyggelig der og da. Vi regnet hverandre ikke som venner, men som venner av venner, frem til det ble en fortrolig og ærlig samtale, som vippet oss fra bekjente til virkelige venner. PS! Dette gjelder kvinner. Ja-Redd jeg kan være for "på" Som nå, hvor jeg har sendt en melding til en og spurt om planer i helgen. Hun skrev hun var opptatt. Deretter sendte jeg en snap om zoom møte over helgen. Tenkte bare at hvis hun hadde tid, godtok hun. Ser np at dette er i overkant mye, og kan tolkes som desperat. Utrolig dumt, unngår å unskylde meg for å ikke virke til å ha mista det.Har en kjederlig helg..Derfor jeg tenker dette stopper opp. Paga at jeg ikke lytter? Alt du sier ellers, er ganske bra! Trolltunge skrev (9 minutter siden): Jeg har erfart at ingen knytter seg til noen de ikke føler at de kjenner på mer personlig plan og vet de kan være fortrolig med. Innen dette regnes man kun som bekjent, uansett hvor ofte man treffes, og uansett over hvor lang tid. Hva du sier her,er hvor det skurrer for meg i praksis. Tenker det har mye å gjøre med hendelser som over..Jeg tenker det kalles initisativ, men her må jeg være forsiktig.. Kan vel fort være for fortroelig, typ at trygghet i vennskapet er viktig. Men derfor kommer det nok for fort og blir for mye "intimt" i mangel av andre ord. Er jente selv, så dette lager mening, hva du sier! TS Anonymkode: 43f64...d00
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mitt råd til deg, vær litt på hugget! Ta for eksempel 17.mai da. Ta kontakt med din venn og si noe ala: "Kom på 17.mai-frokost hos meg! Jeg ordner med mat. Har du lyst?😊" Eller "Lyst å se en film på Netflix i kveld jeg. Vil du joine? Jeg kan bestille Peppes☺" På denne måten må mottakeren faktisk gi deg et ja/nei svar på om hun kommer eller ikke. Så tror jeg veldig mange kvier seg til å møtes fordi de må gjøre noe/arrangere/styre/bruke penger. Det er litt enklere når man kommer til dekket bord. Men pass på at det ikke blir hver gang, her er det lett å bli utnyttet hvis man ikke passer på 🙂 men det er et fint sted å begynne synes jeg! Jeg tror veldig mye blir med kun praten. "Vi må møtes en dag snart", men hvor ofte skjer egentlig det? Selv har jeg hvertfall mer lyst til å henge med de vennene mine som tar litt styringa og som tar initiativ! Anonymkode: 28c75...904 Ja, denne var fin!! Tenker også at det gjelder å finne en pakkeløsning på invitasjoner! Takk! TS Anonymkode: 43f64...d00
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #20 Skrevet 18. mars 2021 Trolltunge skrev (4 minutter siden): Ja, de fleste tenker på seg selv, og er ikke interessert i mennesker som ikke tilfører dem noe. En god huskeregel er at man har to ører og bare en munn. Lytter man for lite til det andre sier og faktisk er interessert i, så hjelper det ikke å dra i gang en hel mengde dialoger om temaer som faktisk ikke fenger den andre. Lytt, og bygg dialog opp fra hva den andre gir deg av ledetråder på hva som gir mening for den andre å ha dialog om. Skal gjøre det. TS Anonymkode: 43f64...d00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå