AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Jeg har en del klær jeg er veldig glad i som jeg likevel har gjort idiotiske ting med. Jeg har spist kebab. Jeg har stekt ostesmørbrød på fylla og fått dem over hele meg. Jeg har sølt rødvin. Eller tran. Dette gjør at jeg har et par klesplagg som i utgangspunktet er i ganske sarte materialer, som nå har fått store og stygge fettflekker på seg (i all hovedsak) som jeg ikke klarer å få bort. Nå har jeg bestemt meg for å erklære krig. Type krig der nesten alt er lov. Derfor vil jeg veldig gjerne ha dine aller beste flekkfjerningstips. Gjerne med litt indikasjon på hvor tøft det er for klærene. Det jeg vil ha er en eskaleringstrapp, med stadig hardere skyts. Da kan jeg, om det første ikke virker prøve det neste, og det neste. Om jeg ødelegger dem er egentlig ikke så viktig for sånn som det er nå får jeg uansett ikke brukt dem. Det jeg har prøvd til nå er: 1) levere inn til rens (gjorde ikke susen) 2) levere inn til rens en annen gang (ditto) 3) vaske med vanlig vaskemiddel, der en også gnir ekstra på flekk i forkant Setter stor pris på alle tips! Anonymkode: 0be8e...192 1
*Mocca* Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Ved fettflekker.... Ta på litt Zalo, la det ligge med det på en stund 30 minutter til en time eller to.... Sett på vask, når vann er pumpet inn og det begynner å skumme i maskinen setter du den på pause en halvtimes tid før du setter den igang igjen..... Det har hvertfall funka på fettflekker her..... Det beste er Zalo før første vask etter man har fått fettflekk. Men det har fungert bra på plagg jeg ikke har sett flekken på før etter vask også.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 For fremtiden; behandle plaggene dine bedre. Anonymkode: 19de3...64e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Jeg har blitt fortalt at gallesåpe fungerer godt også på gamle flekker, og at den kan brukes på både silke og ull. Anonymkode: b2735...282 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Zalo gjør underverker om det er fett. Ved farger, som rødvin fungerer Vanish relativt godt. Har berget gamle gensere, hettegensere og joggebukser jeg elsker med dette noen ganger. Har også noen gamle lange og myke sokker fra jeg spilte håndball som jeg også tar ekstra godt vare på. Zalo fjerner det utroligste. Lar det være på flekken en times tid før vask. Har aldri stoppet vasken underveis, gått kjempefint hver gang. Anonymkode: c58b6...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå