Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden om "din hudpleie rutine". Fortell om din morgen og kvelds rutine 😄

Anonymkode: 14ee5...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgen: Rens - antioksidantserum - fuktighetskrem iblandet propolis-serum - solkrem (før sminke)

Kveld: Rens - AHA eller propolis-serum (har en pause fra retinol) - fuktighetskrem - evt. ansiktsolje

Huden min er litt dehydrert for tiden, derfor bruker jeg propolis (HA fungerer ikke så bra for min hud) for ekstra fukt og har pause fra retinol. Eksfolierer med AHA 2-3 kvelder i uka. 

AnonymBruker
Skrevet

For å gi deg et utfyllende svar:

Jeg starter dagen med en dusj. Og hver dag har jeg en spesiell ekstra ting jeg gjør.  En gang i uken tar jeg å barberer hele kroppen. Dagen etter tar jeg full kropp og ansikt skrubb, med skrubb fra Rituals. Så hår maske fra tonyandguy. Fot behandling med sånn elektrisk fot fil, og full pedikyr. Noen ganger også fot maske, slik som babyfot. Deretter Ansikts maske, varierer hvilken jeg bruker, men som oftest bruker jeg en spesielt for tørr hud. Så tar jeg hendene, jeg har ikke lov til å bruke neglelakk på jobb, så i stedet steller jeg de veldig pent og pusser de blanke. siste dagen går til tannblekking, eller napping av bryn eller noe annet jeg føler trengs. 

Hvis jeg venter noen timer med å sminke meg, begynner jeg med å vaske ansiktet i en " mild såpe fri såpe" fra normal. Hvis jeg sminker meg med en gang begynner jeg med en toner, også fra normal. Så bruker jeg en sånn to delt behandling fra sansai "celluar performance" med ansikt vann lotion og emulsjon. Funker veldig bra på huden min. Så smører jeg inn huden med fuktighetskrem fra rituals, mens jeg venter på at det skal tørke helt inn. Etter det tar jeg på en avkjølende og sterk fuktighetskrem fra dior. Så lager jeg meg en kopp kaffe mens jeg venter på at den også skal tørke helt inn. 

Etter det tar jeg på en primer som jevner godt, og skjuler rød heten i ansiktet. Bruker så en dekkende Foundation på problem områdene mine, og en veldig lett foundation på  resten av ansiktet. Børster lett over med  pudder, og litt contour. Sprayer meg med litt mist som jeg klapper forsiktig inn. Har merket at det hjelper med å få sminken til å se litt mer naturlig ut. Forsterker øyenbrynene mine med en gel børste. Bruker vippe tang og en maskara fra Jan Thomas. Har jeg ekstra god tid bruker jeg også en øyenskygge. :) 

Munnhygiene er jo også viktig. Starter med en mellomroms børste, pusser tennene med en hvithet tannkrem, børster over med en solo børste, og avslutter med munnskyll fra sb12, med flor. 

Avslutter morgen rutinen med deodorant, tar på meg klær, og velger en parfyme. Parfymene jeg bruker nå er enten Hugo Boss the scent, eller Chanel Chance (tror jeg den heter) helt til slutt tar jeg på en sterk hånd salve som brukes mot utslett.

På kvelden er det ganske enkelt. jeg tar vitaminene mine. så begynner med å vaske Ansiktet, fjerne all sminken, og renser det med olje rens, og vann rens. Tar så på en nattkrem fra dior. Bruker mellomroms børste, pusser tennene og avslutter med munnskyll. :)

Anonymkode: 02a43...c19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke å fortelle om dusjrutinen. S går rett på og forteller om at jeg peeler og renser huden min på morgenen.

Bytter mellom å bruke niacinamide serum  fra Jorgobe og Bioeffects EGF serum etter rens. 

Om jeg skal være mye ute så bruker jeg også solkrem. 

På kvelden bruker jeg reseptbelagt tretonion etter å ha vasket huden godt. 

Anonymkode: 2642d...7f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 13.37):

Inspirert av tråden om "din hudpleie rutine". Fortell om din morgen og kvelds rutine 😄

Anonymkode: 14ee5...699

Morgen: Dusje, barbere legger og under armer + nedentil og vaske hår og føne det OG rette det med rettetang for så å lage en frisyre. Etter det er det på med foundation, øyeskygge, maskara,  løsvipper, og leppestift + tegne på bryn. 

Kveld: Fjerne all sminke og ta ansiktsmaske. Dusje og vet barbere nedentil på nytt siden det vokser ekstremt fort der. Og pusse tenner og ta fotmaske for føttene.
Også er der på igjen på nytt om morgenen! 

Anonymkode: e986b...a91

AnonymBruker
Skrevet

Morgenrutine, vanlig hygiene, med å pusse tenner, vaske ansikt, deodorant, ordne håret.

Kveldsrutine, gi fullstendig faen fordi jeg er trøtt. 

Er gutt.

Anonymkode: d6d56...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...