Gå til innhold

Brudekjole i lin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo at det passer helt perfekt til et helt avslappet bryllup. Og jeg elsker stoffet, synes det føles fantastisk på huden og er flatterende på alle kropper. Og ikke minst så får man en større mulighet til å gjenbruke kjolen som en sommerkjole siden den ikke har et like sterk "brudeuttrykk" som en kjole i sateng, chiffon eller silkecrepe fks. 

Men i et hakket mer formelt bryllup? Altså vi skal ikke ha et spesielt formelt bryllup, men det blir vielse i kirke og middag på hotell. Riktignok et lite lokalt fjellhotell med mye natur og litt bonderomantisk preg. Men jeg er så usikker på om kjolen blir for nedtonet og "borte". Jeg er ganske sikker på at en del gjester stiller i bunad nemlig. 

Her er forresten kjolen 

Anonymkode: 3e1d3...35a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke opp noe bilde

Anonymkode: e6f54...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer bilde 

2D3F7484-4E15-49E9-8BFB-6026BF08A41F.jpeg

053E112B-114F-44D1-9256-C0A8297F32F5.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er helt innafor med en mer avslappet stil i brudekjolen, men tenker også at dette da bør gjenspeiles i kleskoden. Kjedelig for gjester å møte opp i gallaantrekk og oppleve at de ser overpyntet ut sammenlignet med bruden. Tenker også for eventuelle gruppebilder at det kan se litt merkelig ut. 

Jeg hadde en ganske enkel kjole selv og satte dresskode til "sommerfin", da kom de fleste gjestene i (litt pyntete) sommerkjoler og lyse dresser, evt. dressbukse/finbukse og skjorte og det fungerte veldig fint. 

Selve kjolen du postet var ikke helt etter min smak, men tenker at det bør jo kunne styres etter brudens alder og smak. Passer nok fint til en litt eldre brud, for eksempel. :) 

Anonymkode: 5864a...871

• Liker 3
Skrevet

Vær obs på et lin ofte krøller svært mye. Men ut i fra den type bryllup du beskriver synes jeg kjolen passer fint. Du kan jo evt sprite opp med tilbehør som er litt detaljer på. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjolen var kjempefin :) - villa ha dradd på med et mer statementbelte og kanskje litt mer farge på blomsterkransen :) 

Anonymkode: 4dae7...745

AnonymBruker
Skrevet

Kjolen er fin til et slikt bryllup. Men jeg ville kjørt på med litt kraftige smykker og generelt mer pynt. 

Og som en annen her sier: Lin blir veldig krøllete. Så ser for meg at kjolen ikke er fullt så pen etter å ha sittet i den i noen timer. 

Anonymkode: ef3b5...caf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker jo at det passer helt perfekt til et helt avslappet bryllup. Og jeg elsker stoffet, synes det føles fantastisk på huden og er flatterende på alle kropper. Og ikke minst så får man en større mulighet til å gjenbruke kjolen som en sommerkjole siden den ikke har et like sterk "brudeuttrykk" som en kjole i sateng, chiffon eller silkecrepe fks. 

Men i et hakket mer formelt bryllup? Altså vi skal ikke ha et spesielt formelt bryllup, men det blir vielse i kirke og middag på hotell. Riktignok et lite lokalt fjellhotell med mye natur og litt bonderomantisk preg. Men jeg er så usikker på om kjolen blir for nedtonet og "borte". Jeg er ganske sikker på at en del gjester stiller i bunad nemlig. 

Jeg liker kjolen. Men. Hvis 'en del gjester' stiller i bunad, så tror jeg  kjolen vil kjennes hakket for uformell i situasjonen. Akkurat som magefølelsen forteller deg. 

Anonymkode: c93a9...1d2

Skrevet

Hvis kleskoden er «sommerfin» så stiller vel ikke folk i bunad?? De fleste bunadeiere er vel letta over å ikke måtte ha på seg masse ull i et sommerbryllup? 
Tror trikset er å være dydelig på kleskoder! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den var meget lite flatterende. Jeg synes heller ikke lengden er fin. Jeg ville heller gått for noe litt tea-length hvis man skal ha en slik avslappet brudekjole. 

Anonymkode: 83940...827

AnonymBruker
Skrevet

Haha, gikk litt i surr når jeg leste, trodde først det stod "Brudekjole i urin"

Anonymkode: c03f3...c36

Skrevet

Likte lengden og stoffet, men det ble noe rart for meg med båndet i midten. Ble litt forstyrrende, og da synes jeg ikke livet i kjolen ble så veldig pent. Prøvde å google linkjoler til bruder uten å finne stort.

AnonymBruker
Skrevet

Lin er nok ikke det mest brukte stoffet for brudekjoler, men det funker nok greit for ett avslappet , litt boho, sommerbryllup. 

Om du vil gjestene skal matche, så er det bare å skrive det i invitasjonen hva stil du går for.  Så er det ingen so dukker opp til galla. Vi skrev ikke på vår invitasjon, og folk dukket opp i T-skjorte og jeans. 🙃 Så det burde man skrive uansett!

Screen Shot 2021-03-23 at 11.09.57 am.png

Anonymkode: c7cb0...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...