Gå til innhold

Ustabil kveld - lytt mellom naboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bodd her så lenge og har til nå greid å gjøre et ok inntrykk hos nærmeste nabo, tror jeg. De har vært mye borte, så jeg oppdaget rimelig sent hvor veldig lytt det er. Får helt noia når jeg om kvelden hører den minste ting fra dem. Kan høre at de åpner og lukker dørene veldig godt blant annet, men ikke at de snakker sammen... Nå lurer jeg litt på hvor mye de har fått med seg av at jeg harbhatt besøk av kjæresten 🙉 Det er én ting. En annen ting er at jeg har en litt ustabil periode psykisk og drakk meg full, knuste noen glass, snakket veldig høyt på telefon i helgen. Jeg hadde helt sammenbrudd faktisk... Nå er det skikkelig kleint når vi møtes ute på plassen. Sier bare hei men føler det ligger noe i luften. Synes også det er ubehagelig å bevege seg inne nå, høre på musikk osv., fordi det kjennes ut som de hører ALT. 

Bør jeg unnskylde meg for helgen eller blir det helt feil? Hvordan kan jeg ta opp temaet at det et såpass lytt/få en avklaring rundt det på en god måte? 

Føle meg så ukomfortabel hjemme nå :(

Anonymkode: e739c...b60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd å bare glemme det og ikke latt det gjenta seg. Det blir bare enda kleinere av å ta det opp med naboene. 

Hvis du ikke klarer å la det ligge så ville jeg faktisk flytta🤷‍♀️

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde vært naboen din så hadde jeg nok fortrukket å ikke prate om det for å være helt ærlig. Redd det ender opp med for mye informasjon, orker ikke å involvere meg med folk som sliter såpass mye som det virker at du gjør. 

Du kan jo heller prøve å ta deg i sammen å ikke lage mye "bråk". Naboen setter nok mer pris på det enn at du skal ta opp at det er "lytt" det er de jo smertelig klar over.

Anonymkode: 7085e...3ed

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg❤️ Folk flest har forståelse for at man kan ha det tøft iblant, det har vi jo alle sammen. Noen ganger krangler vi høylydt, det er det nok også mange som gjør iblant. Noen ganger blir vi sint, frustrert, lei, oppgitt.. det er menneskelig. Tenker at naboene dine fint tåler det uten å tenke så mye mer over det, så lenge det bare skjer en sjelden gang. Det er ikke sikkert de har hørt det engang😊

Anonymkode: f5a3a...f16

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
MiaHI skrev (3 minutter siden):

Ville prøvd å bare glemme det og ikke latt det gjenta seg. Det blir bare enda kleinere av å ta det opp med naboene. 

Hvis du ikke klarer å la det ligge så ville jeg faktisk flytta🤷‍♀️

Har nok ikke mulighet til å flytte nå, selv om gjerne skulle gravd meg til Kina nå. Får prøve glemme. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg hadde vært naboen din så hadde jeg nok fortrukket å ikke prate om det for å være helt ærlig. Redd det ender opp med for mye informasjon, orker ikke å involvere meg med folk som sliter såpass mye som det virker at du gjør. 

Du kan jo heller prøve å ta deg i sammen å ikke lage mye "bråk". Naboen setter nok mer pris på det enn at du skal ta opp at det er "lytt" det er de jo smertelig klar over.

Anonymkode: 7085e...3ed

Ja, du sier noe. Det kunne jo bli pinlig for dem også. Jeg ville uansett ikke gått i detalj, bare lagt meg flat og unnskyldt meg.. Men kanskje bedt å ikke nevne i det hele tatt. Har sjeldent vært så stille og rolig hos meg som i de seneste dager. Tør nesten ikke prate i telefon eller gå rundt på kvelden. Skulle gjerne visst HVOR lytt det er. Kan de høre når jeg snakker i normalt lydnivå her inne? Vil så gjerne vite det bare! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har nok ikke mulighet til å flytte nå, selv om gjerne skulle gravd meg til Kina nå. Får prøve glemme. 

Ja, du sier noe. Det kunne jo bli pinlig for dem også. Jeg ville uansett ikke gått i detalj, bare lagt meg flat og unnskyldt meg.. Men kanskje bedt å ikke nevne i det hele tatt. Har sjeldent vært så stille og rolig hos meg som i de seneste dager. Tør nesten ikke prate i telefon eller gå rundt på kvelden. Skulle gjerne visst HVOR lytt det er. Kan de høre når jeg snakker i normalt lydnivå her inne? Vil så gjerne vite det bare! 

Tror naboene dine sannsynligvis ville syns det var veldig ubehagelig å evt. bekrefte at det er veldig lytt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har ikke bodd her så lenge og har til nå greid å gjøre et ok inntrykk hos nærmeste nabo, tror jeg. De har vært mye borte, så jeg oppdaget rimelig sent hvor veldig lytt det er. Får helt noia når jeg om kvelden hører den minste ting fra dem. Kan høre at de åpner og lukker dørene veldig godt blant annet, men ikke at de snakker sammen... Nå lurer jeg litt på hvor mye de har fått med seg av at jeg harbhatt besøk av kjæresten 🙉 Det er én ting. En annen ting er at jeg har en litt ustabil periode psykisk og drakk meg full, knuste noen glass, snakket veldig høyt på telefon i helgen. Jeg hadde helt sammenbrudd faktisk... Nå er det skikkelig kleint når vi møtes ute på plassen. Sier bare hei men føler det ligger noe i luften. Synes også det er ubehagelig å bevege seg inne nå, høre på musikk osv., fordi det kjennes ut som de hører ALT. 

Bør jeg unnskylde meg for helgen eller blir det helt feil? Hvordan kan jeg ta opp temaet at det et såpass lytt/få en avklaring rundt det på en god måte? 

Føle meg så ukomfortabel hjemme nå :(

Si pytt pytt og leg det bak deg. 

Anonymkode: bd0bf...233

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe om hendelsen( e) !! Kanskje var de t.o.m bortreist da det skjedde ... Vi er alle litt sprø,,og det er lov 🙃 Dersom du skal fortsette å bo der - vær så " normal " som mulig 😆 Vær på hogget ifht kontakt,og vær den " beste naboen"ever!  By på kaffe ! 😉

Anonymkode: 53082...e67

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Ville gått å beklaget meg over at jeg bråkte sånn sist helg. Det er normal folkeskikk om en har lagd kvalme for naboene å si unnskyld.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke si noe om hendelsen( e) !! Kanskje var de t.o.m bortreist da det skjedde ... Vi er alle litt sprø,,og det er lov 🙃 Dersom du skal fortsette å bo der - vær så " normal " som mulig 😆 Vær på hogget ifht kontakt,og vær den " beste naboen"ever!  By på kaffe ! 😉

Om de avslår og har fått " skrekken" DA kan du forklare...Ikke ellers!! Vi er mennesker alle mann . Forstår de ikke DET ,så trenger du ingen kontakt med de eller bekymre deg ❤ Jeg tipper du er relativt ung ? Hilsen crazy 45 åring, alenemamma, høylytt,og kunstner/musiker,,, Å være full i livets mørke hjørner,er en menneskerett 😉👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (5 minutter siden):

Ville gått å beklaget meg over at jeg bråkte sånn sist helg. Det er normal folkeskikk om en har lagd kvalme for naboene å si unnskyld.

Lagd kvalme !,! Hva snakker du om !! Jerk ! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ja,,,så ikke at det Smeltemann...TS ,,han her er ALLTID  på hogget ifht nedsnakking på KG! 🤮 Ignorer !

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det ikke bråk. Roping i tlf og knusing av glass. Rett og slett god gammeldags fyll den helga.

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt de helt piano. 

Med mindre man er idiot som har fest med bånn gass helg etter helg og har sex så naboen ligger med øreklokker å rister i sin seng, så er der som regel stilltiende avtaler om at alle later som de ikke vet en dritt om naboen selv om man har fått med seg krangler, sex eller smådrama. Alle skjønner jo at alle må ha rom for et normalt liv selv om man bor stablet. 

Anonymkode: 6fbeb...745

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Var det ikke bråk. Roping i tlf og knusing av glass. Rett og slett god gammeldags fyll den helga.

Og så ?? Har naboen klaget ? Når DU snakker om å lage kvalme ,,,så var det hvertfall IKKE  TS sin intensjon! Du ordlegger deg veldig feil !! Vi vet ingen bakgrunn,- sant ? Og så kommer du med eder og galle. Skjerp deg! Hvor gammel er du Smeltemann? Direkte spørsmål !!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veit ikke helt hva jeg skulle ha svart om naboen min kom å fortalte meg at den hadde klikket litt psykisk og knust noen glass osv 😅 Det hadde blitt veldig ubehagelig tror jeg. Samtidig så har vi vel alle vært litt der på et eller annet tidspunkt, at vi har klikket litt mentalt, så jeg hadde ikke tenkt så mye over det om jeg hørte det fra naboen èn gang eller to. 

Bare la det ligge. Shitt happens and life goes on :) 

Anonymkode: 7aba8...aba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Alle tas til etterretning. Ble bare for sliten til å gå inn på hver og en nå ❤️

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og så ?? Har naboen klaget ? Når DU snakker om å lage kvalme ,,,så var det hvertfall IKKE  TS sin intensjon! Du ordlegger deg veldig feil !! Vi vet ingen bakgrunn,- sant ? Og så kommer du med eder og galle. Skjerp deg! Hvor gammel er du Smeltemann? Direkte spørsmål !!

Ingen edre å galle. Kun en talemåte.  Forklarende godt nok i hovedinnlegget, jeg trenger ingen flere opplysninger, godt forklart.

Min alder har da ingen ting med denne saken,eller er det for å mette egen nysgjerrighet, 

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg tenker at dersom du ikke hører at de prater sammen, så er det faktisk ikke så lytt. Jeg har bodd et par steder der jeg kunne høre omtrent hvert ord naboene så til hverandre, og et par steder der jeg kunne høre dempede stemmer. At du hører at de lukker dørene er normalt. Så tror ikke du trenger å føle at du må gå rundt på nåler! ☺️

Anonymkode: e1516...32f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS. Jeg skjønner hvordan du har det. Det er normalt med litt nedturer og det er jo liksom meningen at de øyeblikkene skal være litt private. Du har jo ikke akkurat kastet ting på et menneske eller dyr. Leiligheten har jo ikke følelser og blir ikke såret.

Det er nok litt ubehagelig og følelsen av kontroll kan nok glippe litt iom at det er så lytt.

Vi lever jo ikke i gamle dager, hvor slikt var en "skam", med tanke på alt mølet som går på TV nå burde det være relativt grei takhøyde for emosjonelle utbrudd, og så er det jo korona også. Synes ikke du skal være flau, men du trenger jo ikke oppsøke dem heller, føles nok ikke bra etterpå, og de tenker ikke akkurat på at de skal "forstå", de tenker nok mer på at de vil beskytte seg selv. De fleste er pysekatter. På den annen side, så får du vært i fred de gangene dere passerer hverandre, du slipper å være redd for om de skal invitere deg på vin-kveld, eller noe slikt, eller skal bruke deg for å være "koselig".

Anonymkode: 76cc5...f6c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...