Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bestemmer hva jeg vil dele for dere, og jeg trenger ikke å overbevise dere hele tiden at muslimer ikke er skumle, eller hele tiden forklare at vi er ikke dere tror om oss, jeg står for mitt, jeg vil ikke gi noe eksempel når dere allerede har fordommer og står for deres, eller bestemmer å være trangsynte. Jeg utfordrer dere til å ta dere litt tid å kunne søke litt kunnskap.

når det kommer til ungdommer så finnes det dessverre sånne ungdommer som du snakker om, enten om de er oppdratt på bra måte eller ikke, det har ingenting med muslimer å gjøre,

det finnes også ikke muslimske ungdommer som er uhøflige og gjør masse fæle ting, but do you know what? Jeg står ikke å dømmer deres foreldre, noe som du dessverre gjør, eller vent du dømmer ikke deres foreldre men en hel religion, det er dumt, håper du lærer noe her.

og før du sier gi meg eksampel, på ungdommer som ikke er Muslimer som sier noe stygt. var jeg vitne til en del ungdommer som ropte etter, jævla neger, midt i sentrum, dro av hijaben til en stakkars gammel dame. 

Anonymkode: 831d3...bc3

Det som er problemet med islamoppdragelse er at barna blir opplært til respekt for muslimer, egen slekt og familie, derav også eldre. Det passer dårlig med pluralisme, mangfoldighetssamfunnet, for der må alle oppdraes til å ha respekt for alle. Og at det finnes norske ungdommer og voksne som slenger drit, har jeg selv opplevd ukentlig i 15 år, så jeg vet hvilket folkeslag nordmenn er, vær du sikker, men to dårlige gjør ikke en god. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skyldes nok mye at de lever strengere enn menn, og dessuten er gjerne kvinner mer religiøse. Norske menn er i større grad opptatt av rasjonalitet og fakta, og islam passer dårlig inn i så måte. Personlig mener jeg at å være muslim tyder på svært tvilsom moral, så det i seg selv er nok til at det er uaktuelt. Eksempelvis iranske ateister derimot opplever jeg som fornuftige kvinner jeg gjerne dater, så det er religionen i seg selv som gjør at jeg er negativ til innvandring totalt sett.

Anonymkode: 4ee05...421

AnonymBruker
Skrevet
On 3/18/2021 at 12:23 PM, AnonymBruker said:

Selv blant innvandrere som har vært i Norge lenge er det uhyre sjelden. Er dette et tegn på at de ikke er så integrerte som de selv liker å tro? 

Anonymkode: 8b399...5b0

Hva er vitsen med å bli sammen med noen som hele tiden insisterer på at du er annenrangs borger, femtekolonist eller i beste fall primitiv*?

Dette er ikke noe snakk om integrering men heller om selvrespekt og selvtillit. Og med tanken på hva menn skriver her på KG (de evige trådene om at det ikke blir noe på dem og at damer må senke kravene sine) så går man ikke akkurat glipp av stort 🤣🤣🤣

Anonymkode: 7de3e...90e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt ordentlige muslimske mannfolk og ordentlige norske mannfolk. Mine familieverdier og moral som å f. eks ikke ligge med noen utenfor ekteskap, ikke drikke, sette kona og familien høyt, bry seg ordentlig uten å være ego det finner jeg bare i den muslimske mannen. Derfor er jeg gift med en muslim. Hadde jeg funnet en nordmann som var likedan og muslim så hadde det vært nada problem. 

Anonymkode: 4885e...b9a

AnonymBruker
Skrevet
Airman skrev (6 timer siden):

Det som er problemet med islamoppdragelse er at barna blir opplært til respekt for muslimer, egen slekt og familie, derav også eldre. Det passer dårlig med pluralisme, mangfoldighetssamfunnet, for der må alle oppdraes til å ha respekt for alle. Og at det finnes norske ungdommer og voksne som slenger drit, har jeg selv opplevd ukentlig i 15 år, så jeg vet hvilket folkeslag nordmenn er, vær du sikker, men to dårlige gjør ikke en god. 

Hvordan vet du det? Ingen i min familie og slekt oppdrar ungene sånn. For en generalisering. Jeg ser mange av dem i nesten alle tråder om muslimer og islam. Tror du vi er dumme som gidder dere som menn da? Ellers takk. 

Anonymkode: 4885e...b9a

Skrevet

Jeg har mange norske kompiser, et eller annet inni meg har gjort at jeg kun er og blir venner med norske gutter/menn. Blir ikke tiltrukket eller forelsket i de. Er født og oppvokst i Norge, i en muslimsk familie. Er muslim, men ikke flink til å leve opp til forventningene i islam. Likevel... Kunne ikke vært gift med en norsk fyr, passer bare ikke inn i en norsk familie, for jeg vet vi har forskjellige livsstil. 

• Liker 1
Skrevet
On 3/18/2021 at 12:23 PM, AnonymBruker said:

Selv blant innvandrere som har vært i Norge lenge er det uhyre sjelden. Er dette et tegn på at de ikke er så integrerte som de selv liker å tro? 

Anonymkode: 8b399...5b0

Det er skam å bli sammen med såkalte vantro.

• Liker 1
Skrevet
On 3/18/2021 at 2:02 PM, AnonymBruker said:

Jeg er muslimsk dame, så ikke svar for meg vær så snill.

Jeg vil ikke gifte meg med noen som ikke tror på Gud, det strider jo med religionen min først, og vis jeg vil da bare være sammen med den personen da fordi jeg ‘’elsker han’’ er det vondt for meg å se at han er i mot Gud, noe som betyr veldig mye for meg, og hva kommer til å skje etter døden, eller dommedagen med han. 

deg blir også vanskelig når barna kommer inn i bildet, jeg vil oppdra barna mine muslimer og ha den rette troren, respektere foreldre spesielt mor. Islam har mye bra når der gjelder oppdragelse. 

Anonymkode: 831d3...bc3

Så en kristen tror ikke på gud?

Skrevet (endret)
On 3/19/2021 at 2:57 PM, AnonymBruker said:

Fordi vi ønsker og være gift med noen som har like verdier som oss.

Anonymkode: 5f9a9...cef

Ville det ikke da være bedre å bo i et land hvor de fleste har like verdier som dere?

Endret av von Dünkel
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 12.37):

Det er blitt opprettet mange tråder hvor det står kunne du giftet deg med en Muslim og der er det mange hatefulle ytringer mot muslimer og deres tro  men når muslimske kvinner gifter seg med muslimer så er det feil og altså hva er problemet til folk her inne egenklig? Kan ikke muslimer få velge hvem de vil gifte seg med og ha sine egene preferanser uten og bli kalt rassister? 

Anonymkode: 5f9a9...cef

Problemet er vel tilsynelatende at mange muslimske menn har sex og er i forhold med norske kvinner, mens muslimske kvinner som holder på slik tilsynelatende er langt færre. Stemmer det?

Og siden du er muslim; gjelder de samme reglene for muslimske kvinner og menn når det gjelder å finne seg en partner? 

Anonymkode: f4422...b65

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 12.35):

Det er kommer av klankultur og sosial kontroll, veldig ofte så får de ikke lov til å bli sammen med en vantro av familien. Muslimske kvinner i Norge har ikke den samme friheten som kvinner ellers, dette er ekstremt rasistiske holdninger og et resultat av dårlig integrering.

Anonymkode: 6ec50...92b

Dette.

Det er familien de vokser i som hindrer integreringen og frarøver dem frihetene alle har. At norske politikere ikke tar oppgjør med dette i større grad enn 1 parti (Frp), er underlig. Tusenvis av muslimske kvinner vokser og bor i Norge som om de bodde på bygda i hjemlandet deres foreldre på papiret flyktet fra.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo av at muslimske kvinner som gifter seg med en vantro har det med å "falle" utfor balkonger i høye bygårder. I Sverige er det så utbredt at de har fått et eget navn - balkongpikene. 

Så med mindre man, som muslimsk kvinne, ser for seg å bli feid opp fra fortauet, antagelig sammen med en homofil som gikk samme vei, og deretter bli samlet opp i en svart søppelsekk er ikke-muslimsk mann noe de fleste prøver å unngå.

Men ikke tenk på det, denne feilkulturen kalles kulturell berikelse på norsk jord, og den er hevdet å være en gave til oss.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner tre kvinner som er sammen med en ateist/ kristen

,ei fra Iran, Ei fra somalia  og ei fra Bosnia .

Har de på facebook , de er ennå ikke blitt utsatt for æresdrap.

De må være unntak da I Guess ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...