AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #41 Skrevet 18. mars 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: deg blir også vanskelig når barna kommer inn i bildet, jeg vil oppdra barna mine muslimer og ha den rette troren, respektere foreldre spesielt mor. Islam har mye bra når der gjelder oppdragelse. Har du noen eksempler? Anonymkode: ee1d1...cd8
Klossmajor Skrevet 18. mars 2021 #42 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det er greit nok dersom familien nettopp har kommet fra et ultrakonservativt sted. Men når familien har vært her i generasjoner er det rart denne "skammen" fortsatt henger ved. Her må det gjøres noe med integreringen. Anonymkode: 8b399...5b0 Mange har forventet at med økt botid her i landet ville flere unge med innvandrerbakgrunn velge ektefelle utenfor sin egen gruppe enn personer som selv har innvandret. Ifølge tall fra SSB fra perioden 2014 til 2018 ser man i det pakistanske miljøet motsatt tendens. Mens 83 % av pakistanske innvandrerkvinner giftet seg med en person med pakistansk bakgrunn, var andelen 87 % av døtre med pakistanskfødte foreldre. Samme utvikling skjer blant menn. 79 % av innvandrermenn valgte ektefelle med pakistansk bakgrunn, mot 83 % av sønner av pakistanske foreldre. De fleste – om lag sju av ti – velger en ektefelle som har pakistansk bakgrunn, men som er født i Norge. Færre giftet seg med en person som var født i Pakistan. Svært få unge norskpakistanere giftet seg med en nordmann. Bare 3–4 % av de unge i det pakistanske innvandrermiljøet som inngikk ekteskap i denne perioden, valgte en norsk ektefelle. Én faktor her er åpenbart hvilke føringer religion gir. Men det kan ikke forklare hvorfor de ikke i noen særlig grad gifter seg med muslimer uten pakistansk bakgrunn heller. 3
Klossmajor Skrevet 18. mars 2021 #43 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er muslimsk dame, så ikke svar for meg vær så snill. Jeg vil ikke gifte meg med noen som ikke tror på Gud, det strider jo med religionen min først, og vis jeg vil da bare være sammen med den personen da fordi jeg ‘’elsker han’’ er det vondt for meg å se at han er i mot Gud, noe som betyr veldig mye for meg, og hva kommer til å skje etter døden, eller dommedagen med han. deg blir også vanskelig når barna kommer inn i bildet, jeg vil oppdra barna mine muslimer og ha den rette troren, respektere foreldre spesielt mor. Islam har mye bra når der gjelder oppdragelse. Anonymkode: 831d3...bc3 Trostilhørighet er altså viktig for deg. Har etnisk/nasjonal bakgrunn noen betydning for hvem du stiller deg åpen for? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #44 Skrevet 19. mars 2021 On 3/18/2021 at 12:23 PM, AnonymBruker said: Selv blant innvandrere som har vært i Norge lenge er det uhyre sjelden. Er dette et tegn på at de ikke er så integrerte som de selv liker å tro? Anonymkode: 8b399...5b0 Nei jeg tror det er paga preferanser ikke alle liker og være sammen med en norsk mann. Er kvinnen muslim vil hun som regel være med en muslim mann som har samme verdier og livssyn som hun selv. Hilsen muslimsk kvinne som er gift og har barn med muslimsk mann og som har valgt det selv. Anonymkode: 5f9a9...cef 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #45 Skrevet 19. mars 2021 23 hours ago, AnonymBruker said: Fordi foreldrene deres er rasister. Anonymkode: a9c01...738 Islam er ingen rase men en religion hvem som helst kan bli muslim uavhengi hudfarge Anonymkode: 5f9a9...cef
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #46 Skrevet 19. mars 2021 23 hours ago, AnonymBruker said: Nå er det ofte slik at kvinnen følger mannens livsstil/tro. Er mannen ateist, eller kristen, blir gjerne parforholdet påvirket slik. Det er kanskje ikke slik for etnisk norske og ikke-religiøse kvinner. Jeg er muslim og kvinne, og kunne aldri blitt sammen med en ikke-praktiserende mann. Samme hvor han er ifra, han må være muslim og vi må dele de samme verdiene. Jeg snakket med en venninne om dette temaet, det gir en felles forståelse for ekteskap, familie, fordelinger, økonomi, sikkerhet etc.. Kunne aldri blitt sammen med en random ikke muslim. Anonymkode: 7237d...c5b Helt enig! Anonymkode: 5f9a9...cef
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #47 Skrevet 19. mars 2021 Det er blitt opprettet mange tråder hvor det står kunne du giftet deg med en Muslim og der er det mange hatefulle ytringer mot muslimer og deres tro men når muslimske kvinner gifter seg med muslimer så er det feil og altså hva er problemet til folk her inne egenklig? Kan ikke muslimer få velge hvem de vil gifte seg med og ha sine egene preferanser uten og bli kalt rassister? Anonymkode: 5f9a9...cef 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #48 Skrevet 19. mars 2021 Klossmajor skrev (17 timer siden): Trostilhørighet er altså viktig for deg. Har etnisk/nasjonal bakgrunn noen betydning for hvem du stiller deg åpen for? Nei bare at han er sterk troende muslim, samme hvilken nasjonal egentlig for min del.🙂 Anonymkode: 831d3...bc3 1
Klossmajor Skrevet 19. mars 2021 #49 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei bare at han er sterk troende muslim, samme hvilken nasjonal egentlig for min del.🙂 Anonymkode: 831d3...bc3 Ok. Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #50 Skrevet 19. mars 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Nei bare at han er sterk troende muslim, samme hvilken nasjonal egentlig for min del.🙂 Anonymkode: 831d3...bc3 Samme her🙂 jeg er arabisk og er gift med en som kommer fra afrika. Anonymkode: 5f9a9...cef 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #51 Skrevet 19. mars 2021 On 3/18/2021 at 12:23 PM, AnonymBruker said: Selv blant innvandrere som har vært i Norge lenge er det uhyre sjelden. Er dette et tegn på at de ikke er så integrerte som de selv liker å tro? Anonymkode: 8b399...5b0 Fordi vi ønsker og være gift med noen som har like verdier som oss. Anonymkode: 5f9a9...cef 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #52 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er blitt opprettet mange tråder hvor det står kunne du giftet deg med en Muslim og der er det mange hatefulle ytringer mot muslimer og deres tro men når muslimske kvinner gifter seg med muslimer så er det feil og altså hva er problemet til folk her inne egenklig? Kan ikke muslimer få velge hvem de vil gifte seg med og ha sine egene preferanser uten og bli kalt rassister? Anonymkode: 5f9a9...cef AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Fordi vi ønsker og være gift med noen som har like verdier som oss. Anonymkode: 5f9a9...cef Det er ikke rart det går dårlig med integreringen og at det oppstår problemer med parallellsamfunn med sånne holdninger, i Norge så er det først og fremst norske verdier og norsk kultur som gjelder. Hvis det er sånn at innvandrere for det meste omgås andre innvandrere så blir dette et enormt problem for samfunnet, vi ser jo hvor rasistiske enkelte grupper er når de ikke tillater at barna omgås eller gifter seg med en kuffar. De som synes at nordmenn og norske verdier ikke er bra nok bør finne seg et annet land å bosette seg i, men det sitter vel langt inn siden det blir mindre penger av det. Anonymkode: 6ec50...92b 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #53 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke rart det går dårlig med integreringen og at det oppstår problemer med parallellsamfunn med sånne holdninger, i Norge så er det først og fremst norske verdier og norsk kultur som gjelder. Hvis det er sånn at innvandrere for det meste omgås andre innvandrere så blir dette et enormt problem for samfunnet, vi ser jo hvor rasistiske enkelte grupper er når de ikke tillater at barna omgås eller gifter seg med en kuffar. De som synes at nordmenn og norske verdier ikke er bra nok bør finne seg et annet land å bosette seg i, men det sitter vel langt inn siden det blir mindre penger av det. Anonymkode: 6ec50...92b Muslimer ditt muslimer datt, de får jo stakkars ikke puste. Kan ikke folk gifte seg med hvem de vil nå, hvor kommer integrering inn i dette? La folk gifte seg med hvem de vil. Kristene som er religiøse vil også gifte seg med mennesker de deler tro med, ingenting er galt i dette, det blir feil bare om en muslim gjør det, hva er galt med deg? Bli lei av sånne som deg, blir veldig flau av dine vegner. I Norge har vi kristne, muslimer, jøder, buddhister,alle slags religion også de som ikke har religion her respekterer vi alle. Anonymkode: 831d3...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #54 Skrevet 19. mars 2021 Klossmajor skrev (1 time siden): Ok. Takk for svar. Bare hyggelig 🙂 Du er forståelsesfull person, du er unik. Husk det!! for ikke alle er som deg her ser jeg. Anonymkode: 831d3...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #55 Skrevet 19. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Muslimer ditt muslimer datt, de får jo stakkars ikke puste. Kan ikke folk gifte seg med hvem de vil nå, hvor kommer integrering inn i dette? La folk gifte seg med hvem de vil. Kristene som er religiøse vil også gifte seg med mennesker de deler tro med, ingenting er galt i dette, det blir feil bare om en muslim gjør det, hva er galt med deg? Bli lei av sånne som deg, blir veldig flau av dine vegner. I Norge har vi kristne, muslimer, jøder, buddhister,alle slags religion også de som ikke har religion her respekterer vi alle. Anonymkode: 831d3...bc3 Helt enig! Anonymkode: 5f9a9...cef 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #56 Skrevet 19. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ikke rart det går dårlig med integreringen og at det oppstår problemer med parallellsamfunn med sånne holdninger, i Norge så er det først og fremst norske verdier og norsk kultur som gjelder. Hvis det er sånn at innvandrere for det meste omgås andre innvandrere så blir dette et enormt problem for samfunnet, vi ser jo hvor rasistiske enkelte grupper er når de ikke tillater at barna omgås eller gifter seg med en kuffar. De som synes at nordmenn og norske verdier ikke er bra nok bør finne seg et annet land å bosette seg i, men det sitter vel langt inn siden det blir mindre penger av det. Anonymkode: 6ec50...92b Så da mener du at muslimer ikke skal få lov til og gifte seg med de de ønsker og gifte seg med? Hadde du likt og bli tvingt til og gifte deg med en du ikke ville gifte deg med? En muslim kan være intergrert I norge selvom de er muslim vettu. Er du helt blåst? Blir flau av deg du har serriøse problemer om du ikke skjønner at folk kan og har krav og rett til og bestemme selv hvem de vil gifte seg med. Anonymkode: 5f9a9...cef 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #57 Skrevet 19. mars 2021 Kokko tråd. Man gifter seg med likemann/likedame. Så enkelt er det bare. Anonymkode: 4885e...b9a
Gjest Airman Skrevet 19. mars 2021 #58 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 14.02): Jeg er muslimsk dame, så ikke svar for meg vær så snill. Jeg vil ikke gifte meg med noen som ikke tror på Gud, det strider jo med religionen min først, og vis jeg vil da bare være sammen med den personen da fordi jeg ‘’elsker han’’ er det vondt for meg å se at han er i mot Gud, noe som betyr veldig mye for meg, og hva kommer til å skje etter døden, eller dommedagen med han. deg blir også vanskelig når barna kommer inn i bildet, jeg vil oppdra barna mine muslimer og ha den rette troren, respektere foreldre spesielt mor. Islam har mye bra når der gjelder oppdragelse. Anonymkode: 831d3...bc3 " islam har mye bra når det gjelder oppdragelse", skriver du, det må du være veldig snill å eksemplifisere for oss nordmenn.. For oss virker det nemlig som barna ikke får noen form for oppdragelse, noe som gjør at tenåringene går rundt å sparker ihjel nesten flygedyktige måkeunger på fortauet til å kaste stein etter norske voksne menn som de ikke liker, roper hore og jævla jøde etter norske tenåringsjenter i skolegården osv.. Det jøder tar ut barna sine fra skolene rundt i Europa pga trakasseri og den truende atferden til muslimske ungdommer, for ikke så lenge siden skar de hodet av en lærer også fordi de ikke likte undervisningen hans.. Tror dere muslimer at vi er dum, blind og døv?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #59 Skrevet 19. mars 2021 Airman skrev (1 time siden): " islam har mye bra når det gjelder oppdragelse", skriver du, det må du være veldig snill å eksemplifisere for oss nordmenn.. For oss virker det nemlig som barna ikke får noen form for oppdragelse, noe som gjør at tenåringene går rundt å sparker ihjel nesten flygedyktige måkeunger på fortauet til å kaste stein etter norske voksne menn som de ikke liker, roper hore og jævla jøde etter norske tenåringsjenter i skolegården osv.. Det jøder tar ut barna sine fra skolene rundt i Europa pga trakasseri og den truende atferden til muslimske ungdommer, for ikke så lenge siden skar de hodet av en lærer også fordi de ikke likte undervisningen hans.. Tror dere muslimer at vi er dum, blind og døv? Jeg bestemmer hva jeg vil dele for dere, og jeg trenger ikke å overbevise dere hele tiden at muslimer ikke er skumle, eller hele tiden forklare at vi er ikke dere tror om oss, jeg står for mitt, jeg vil ikke gi noe eksempel når dere allerede har fordommer og står for deres, eller bestemmer å være trangsynte. Jeg utfordrer dere til å ta dere litt tid å kunne søke litt kunnskap. når det kommer til ungdommer så finnes det dessverre sånne ungdommer som du snakker om, enten om de er oppdratt på bra måte eller ikke, det har ingenting med muslimer å gjøre, det finnes også ikke muslimske ungdommer som er uhøflige og gjør masse fæle ting, but do you know what? Jeg står ikke å dømmer deres foreldre, noe som du dessverre gjør, eller vent du dømmer ikke deres foreldre men en hel religion, det er dumt, håper du lærer noe her. og før du sier gi meg eksampel, på ungdommer som ikke er Muslimer som sier noe stygt. var jeg vitne til en del ungdommer som ropte etter, jævla neger, midt i sentrum, dro av hijaben til en stakkars gammel dame. Anonymkode: 831d3...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #60 Skrevet 19. mars 2021 De får vel ikke lov. Anonymkode: b667a...7be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå