Jdz Skrevet 18. mars 2021 #21 Skrevet 18. mars 2021 Bente1234 skrev (Akkurat nå): De som har kommet dit og blitt litt mer moderne er det jo ingen fare med. Supert det. Håper det blir flere av det enn denne middelalderske regligionen hvor menn lever som i paradis og kan gifte seg med opp til 4 koner og velge ikke muslimske damer. Men damer har ingen av de samme rettighetene. Det med flerkoneri er nok både religiøst og kulturelt betinget. I for eksempel min kjærestes hjemland er flerkoneri, om ikke forbudt, i alle fall både mislikt og sett ned på. I byene forekommer det ikke i det hele tatt, men er mer vanlig på bygdene.
GrønnNellik68 Skrevet 18. mars 2021 #22 Skrevet 18. mars 2021 Jdz skrev (3 minutter siden): Det tror ikke jeg heller, men dette er ikke unikt for Islam eller for kvinner. Se på kristne miljøer i litt smalere menigheter her hjemme, Jehovas vitner, og sikkert alle andre religioner i verden. Det skjer så og si aldri at kvinner eller menn velger partner utenfor menigheten. Like hjernevaska som nordmenn flest er om at alle dør av korona. Når 99,88 % overlever fint uten tiltak.
deedee_ Skrevet 18. mars 2021 #23 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er sammen med en ikke-praktiserende muslim. Jeg er norsk ikke-praktiserende protestant. Går helt fint for oss det. Anonymkode: 19917...7a7 Det er jo annerledes hvis dere begge er ikke-praktiserende da. Ingen av dere er religiøse. Hun du siterte sier jo at hun er praktiserende muslim, og det er da forståelig at hun vil være sammen med noen som deler hennes religion. På samme måte som praktiserende kristne sjeldent blir sammen med noen som ikke er kristne. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #24 Skrevet 18. mars 2021 Airman skrev (4 minutter siden): Det er utopisk å tro at muslimer kaster islam på havet for å nyte de gledene i friheten som vi gjør. De bruker vår livsstil til å begrunne hvorfor de må være i islam. De er indoktrinert om at vår kultur er satans kultur. Dobbeltmoral til gangs. Ta imot pengene og velferden som er et resultat av flere generasjoner med vestlig kultur og holdninger?, ja takk. Integrere seg og ta til seg den vestlige kulturen?, nei takk. Anonymkode: 6ec50...92b 7
Gjest Airman Skrevet 18. mars 2021 #25 Skrevet 18. mars 2021 Bente1234 skrev (1 minutt siden): Enkle regler der. Muslimsk mann kan gifte seg med ikke muslimsk kvinne. Må være kristen eller jøde. Muslimsk kvinne har ikke samme rettigheter der må mannen konvertere til islam før han blir godtatt. Mnja, muslimske menn klarer ofte å lure til seg kristne norske jenter og later som de er moderate der religionen ikke har noen plass, men den mannen har også en familie som han ønsker å ike påføre skam, så det tar ikke lang tid før de sitter i en moskee for å gifte seg der også.. Og da starter det som kan bli helvete for den kvinnen.. Hun kan til og med oppleve at mannen kidnapper barnet og fører det til sitt hjemland hvis hun vil skilles.. Osv osv
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #26 Skrevet 18. mars 2021 Jdz skrev (Akkurat nå): Det med flerkoneri er nok både religiøst og kulturelt betinget. I for eksempel min kjærestes hjemland er flerkoneri, om ikke forbudt, i alle fall både mislikt og sett ned på. I byene forekommer det ikke i det hele tatt, men er mer vanlig på bygdene. Jeg har en bonus familie i Egypt. Og vært der mye og bor i muslimsk familie når jeg er der. Og ja damer har ingenting de skal ha sagt. Ikke sikkert de har flere samtidig bestandig, men jeg stusser over min eks svigerfar. Han er vel gift for 7-8 gang nå da med 5-6 unger i hvert ekteskap. Syns det er lidderlig rett og slett. De blir sett opp på mens damene som tar de tyngste takene og holdr familiene sammen de har ikke noe de skal ha sagt. Så min eks har ikke oversikt over hvor mange søsken han egentlig har??? Det er en godt utdannet familie da. Anonymkode: 7112c...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #27 Skrevet 18. mars 2021 Dette er hva den norske staten skriver om ekteskap for muslimske kvinner i Pakistan: Kvinner kan kun inngå ekteskap med muslimske menn, mens muslimske menn kan inngå ekteskap med muslimske, kristne og jødiske kvinner. https://www.bufdir.no/Ekteskap_og_skilsmisse/Ekteskap_i_utlandet/Asia/Pakistan/ Anonymkode: 39d4a...cbf 4
Jdz Skrevet 18. mars 2021 #28 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en bonus familie i Egypt. Og vært der mye og bor i muslimsk familie når jeg er der. Og ja damer har ingenting de skal ha sagt. Ikke sikkert de har flere samtidig bestandig, men jeg stusser over min eks svigerfar. Han er vel gift for 7-8 gang nå da med 5-6 unger i hvert ekteskap. Syns det er lidderlig rett og slett. De blir sett opp på mens damene som tar de tyngste takene og holdr familiene sammen de har ikke noe de skal ha sagt. Så min eks har ikke oversikt over hvor mange søsken han egentlig har??? Det er en godt utdannet familie da. Anonymkode: 7112c...bcf Du har helt rett. Egypt er også et relativt konservativt land og ser dessverre også ut til å bevege seg i feil retning... 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #29 Skrevet 18. mars 2021 Airman skrev (3 minutter siden): Mnja, muslimske menn klarer ofte å lure til seg kristne norske jenter og later som de er moderate der religionen ikke har noen plass, men den mannen har også en familie som han ønsker å ike påføre skam, så det tar ikke lang tid før de sitter i en moskee for å gifte seg der også.. Og da starter det som kan bli helvete for den kvinnen.. Hun kan til og med oppleve at mannen kidnapper barnet og fører det til sitt hjemland hvis hun vil skilles.. Osv osv Det kan fort skje ja. Og de begynner og skal kontrollere alt du gjør her i Norge. Anonymkode: 7112c...bcf 1
Gjest Airman Skrevet 18. mars 2021 #30 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dobbeltmoral til gangs. Ta imot pengene og velferden som er et resultat av flere generasjoner med vestlig kultur og holdninger?, ja takk. Integrere seg og ta til seg den vestlige kulturen?, nei takk. Anonymkode: 6ec50...92b Det har de aldri lagt skjul på. Islam er universell, jorda er skapt av Allah og det er ingenting som heter nasjonalstater. Troende eller vantro er det som teller.. Og Koranen bedyrer mye om alle samfunn islam kom til og reddet dem fra vantroen og avgudsdyrkeriet, hor og umoral. De ønsker å endre vårt samfunn
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #31 Skrevet 18. mars 2021 Airman skrev (6 minutter siden): Det har de aldri lagt skjul på. Islam er universell, jorda er skapt av Allah og det er ingenting som heter nasjonalstater. Troende eller vantro er det som teller.. Og Koranen bedyrer mye om alle samfunn islam kom til og reddet dem fra vantroen og avgudsdyrkeriet, hor og umoral. De ønsker å endre vårt samfunn Konvertitter kalles også "reverts" på engelsk. Det pga troen om at en nyfødt baby er født muslim, men så er det de vantro foreldrene som oppdrar barnet til å bli noe annet. Man "reverserer" altså den prosessen når man konverterer til islam. Skremmende at så mange i Norge tilrettelegger for parallellsamfunn innad i vestlige samfunn, uten en gang å vite hva ulike folk tror på og lever etter. Anonymkode: a259e...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #32 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dobbeltmoral til gangs. Ta imot pengene og velferden som er et resultat av flere generasjoner med vestlig kultur og holdninger?, ja takk. Integrere seg og ta til seg den vestlige kulturen?, nei takk. Anonymkode: 6ec50...92b Det tragiske er jo at staten bruker penger på "Handlingsplan mot islamkritkk*" når problemet faktisk er så enkelt og presist som du forklarer her. *Islamkritikk = islamhat. Slik oppfattes det fra "Den gode venstresiden" Anonymkode: 775ce...47a 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #33 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv blant innvandrere som har vært i Norge lenge er det uhyre sjelden. Er dette et tegn på at de ikke er så integrerte som de selv liker å tro? Anonymkode: 8b399...5b0 Integrerte? Hva har dette med integrering å gjøre? Mener du man ikke skal ha religionsfrihet i Norge? Dette handler om tro. Selvfølgelig er det logisk at en muslimsk mann eller kvinne vil gifte seg med en av samme tro. Det samme gjelder for blendahvite nordmenn som er personlig kristne. De vil finne seg noen med samme tro. Greia er at blant etnisk norske nordmenn er det en høy andel ateister. Som ikke har noen tro. De kan vanskelig sette seg inn i viktigheten av religion og tro. Anonymkode: e772e...ecc 2
Gjest Airman Skrevet 18. mars 2021 #34 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Konvertitter kalles også "reverts" på engelsk. Det pga troen om at en nyfødt baby er født muslim, men så er det de vantro foreldrene som oppdrar barnet til å bli noe annet. Man "reverserer" altså den prosessen når man konverterer til islam. Skremmende at så mange i Norge tilrettelegger for parallellsamfunn innad i vestlige samfunn, uten en gang å vite hva ulike folk tror på og lever etter. Anonymkode: a259e...e7f Demokratiets selvdestruktive ideologi.. Den åpner opp for alle ideologier som ønsker å undergrave demokratiet. Det imperialistiske islam seiler rundt i verden i rekordfart under beskyttelse av FNs menneskerettigheter.. Ironisk nok
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #35 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Integrerte? Hva har dette med integrering å gjøre? Mener du man ikke skal ha religionsfrihet i Norge? Dette handler om tro. Selvfølgelig er det logisk at en muslimsk mann eller kvinne vil gifte seg med en av samme tro. Det samme gjelder for blendahvite nordmenn som er personlig kristne. De vil finne seg noen med samme tro. Greia er at blant etnisk norske nordmenn er det en høy andel ateister. Som ikke har noen tro. De kan vanskelig sette seg inn i viktigheten av religion og tro. Anonymkode: e772e...ecc Da burde muslimske menn slutte å jakte på ikke troende blondiner, gifte seg med damer 3 gang så gamle for å få oppholdstillatelse. Da betyr islam ingenting pussig nok. Tviler på det er lov Iden troen å lyve og Anonymkode: 7112c...bcf 5
Gjest Airman Skrevet 18. mars 2021 #36 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det tragiske er jo at staten bruker penger på "Handlingsplan mot islamkritkk*" når problemet faktisk er så enkelt og presist som du forklarer her. *Islamkritikk = islamhat. Slik oppfattes det fra "Den gode venstresiden" Anonymkode: 775ce...47a Det importeres muslimske psykiatere til helsevesenet over en lav sko, er ikke mange årene frem i tid før det som er islamofobi idag er psykotiske vrangforestillinger, slik at de kan tvangsinnlegge all motstand
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #37 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da burde muslimske menn slutte å jakte på ikke troende blondiner, gifte seg med damer 3 gang så gamle for å få oppholdstillatelse. Da betyr islam ingenting pussig nok. Tviler på det er lov Iden troen å lyve og Anonymkode: 7112c...bcf Tror ingen kan sitte der (du?) som en moralens høyvokter og diktere hva andre skal gjøre/ikke gjøre. Om noen muslimske menn gjør sine spesielle valg i sitt liv får de ta ansvar og konsekvens for selv. Vi har alle et valg. Anonymkode: e772e...ecc
Jdz Skrevet 18. mars 2021 #38 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da burde muslimske menn slutte å jakte på ikke troende blondiner, gifte seg med damer 3 gang så gamle for å få oppholdstillatelse. Da betyr islam ingenting pussig nok. Tviler på det er lov Iden troen å lyve og Anonymkode: 7112c...bcf Wow. Du klarte å være fordomsfull, generaliserende og nedlatende mot både muslimske menn og ikke-troende kvinner (kun blondiner vel og merke) i et og samme innlegg. Kudos! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #39 Skrevet 18. mars 2021 Jeg er muslimsk dame, så ikke svar for meg vær så snill. Jeg vil ikke gifte meg med noen som ikke tror på Gud, det strider jo med religionen min først, og vis jeg vil da bare være sammen med den personen da fordi jeg ‘’elsker han’’ er det vondt for meg å se at han er i mot Gud, noe som betyr veldig mye for meg, og hva kommer til å skje etter døden, eller dommedagen med han. deg blir også vanskelig når barna kommer inn i bildet, jeg vil oppdra barna mine muslimer og ha den rette troren, respektere foreldre spesielt mor. Islam har mye bra når der gjelder oppdragelse. Anonymkode: 831d3...bc3 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #40 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg er muslimsk dame, så ikke svar for meg vær så snill. Jeg vil ikke gifte meg med noen som ikke tror på Gud, det strider jo med religionen min først, og vis jeg vil da bare være sammen med den personen da fordi jeg ‘’elsker han’’ er det vondt for meg å se at han er i mot Gud, noe som betyr veldig mye for meg, og hva kommer til å skje etter døden, eller dommedagen med han. deg blir også vanskelig når barna kommer inn i bildet, jeg vil oppdra barna mine muslimer og ha den rette troren, respektere foreldre spesielt mor. Islam har mye bra når der gjelder oppdragelse. Anonymkode: 831d3...bc3 Men er det ok med en mann som trur på Gud, men i kristen form? Anonymkode: 5088c...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå