Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv blant innvandrere som har vært i Norge lenge er det uhyre sjelden. Er dette et tegn på at de ikke er så integrerte som de selv liker å tro? 

Anonymkode: 8b399...5b0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kommer av klankultur og sosial kontroll, veldig ofte så får de ikke lov til å bli sammen med en vantro av familien. Muslimske kvinner i Norge har ikke den samme friheten som kvinner ellers, dette er ekstremt rasistiske holdninger og et resultat av dårlig integrering.

Anonymkode: 6ec50...92b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hadia Tadjik og Zaineb Al-Samari. Sistnevnte til og med med en frp'er. 

Det er faktisk viktig å løfte fram slike som disse for å vise at det ikke er noen skam om datteren i familien blir sammen med en norsk mann.

Anonymkode: 1693a...d68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi foreldrene deres er rasister.

Anonymkode: a9c01...738

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det innebærer en utrolig stor skam over familien om datteren blir sammen med en vantro. De har ikke særlig stor tro på at et ekteskap mellom en hvit, norsk mann og deres pakistanske datter skal holde heller, og å være fraskilt og "brukt" er helt uhørt i deres kultur og en enorm skam de knapt ville overlevd.

Anonymkode: bf3d8...148

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har som regel ikke lov til det. Ja, man kan løfte frem unntakene, men de er nettop det, unntak. 

Anonymkode: a259e...e7f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det innebærer en utrolig stor skam over familien om datteren blir sammen med en vantro. De har ikke særlig stor tro på at et ekteskap mellom en hvit, norsk mann og deres pakistanske datter skal holde heller, og å være fraskilt og "brukt" er helt uhørt i deres kultur og en enorm skam de knapt ville overlevd.

Anonymkode: bf3d8...148

Ja det er greit nok dersom familien nettopp har kommet fra et ultrakonservativt sted. Men når familien har vært her i generasjoner er det rart denne "skammen" fortsatt henger ved. Her må det gjøres noe med integreringen.

• Liker 7
Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selv blant innvandrere som har vært i Norge lenge er det uhyre sjelden. Er dette et tegn på at de ikke er så integrerte som de selv liker å tro? 

Sikkert fordi de blir utstøtt fra slekt og familie og forfulgt og trakassert av muslimmiljøa resten av livet

AnonymBruker
Skrevet

Det står i den gamle eventyrboken Koranen at de ikke får lov.

Anonymkode: 9c7df...778

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ofte slik at kvinnen følger mannens livsstil/tro. Er mannen ateist, eller kristen, blir gjerne parforholdet påvirket slik. 

Det er kanskje ikke slik for etnisk norske og ikke-religiøse kvinner. 

Jeg er muslim og kvinne, og kunne aldri blitt sammen med en ikke-praktiserende mann. Samme hvor han er ifra, han må være muslim og vi må dele de samme verdiene. Jeg snakket med en venninne om dette temaet, det gir en felles forståelse for ekteskap, familie, fordelinger, økonomi, sikkerhet etc.. Kunne aldri blitt sammen med en random ikke muslim. 

Anonymkode: 7237d...c5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er greit nok dersom familien nettopp har kommet fra et ultrakonservativt sted. Men når familien har vært her i generasjoner er det rart denne "skammen" fortsatt henger ved. Her må det gjøres noe med integreringen.

Det kommer aldri til å skje. Det er bare å se seg rundt i alle andre land i verden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det ofte slik at kvinnen følger mannens livsstil/tro. Er mannen ateist, eller kristen, blir gjerne parforholdet påvirket slik. 

Det er kanskje ikke slik for etnisk norske og ikke-religiøse kvinner. 

Jeg er muslim og kvinne, og kunne aldri blitt sammen med en ikke-praktiserende mann. Samme hvor han er ifra, han må være muslim og vi må dele de samme verdiene. Jeg snakket med en venninne om dette temaet, det gir en felles forståelse for ekteskap, familie, fordelinger, økonomi, sikkerhet etc.. Kunne aldri blitt sammen med en random ikke muslim. 

Joda jeg skjønner at det ofte er sånn når familien nettopp har kommet til Norge fra ultrakonservative samfunn. Men etter flere generasjoner i landet burde slike tanker blitt bort, men det gjør de ikke. Det er det som er så rart. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er sammen med en ikke-praktiserende muslim. Jeg er norsk ikke-praktiserende protestant. Går helt fint for oss det. 

Anonymkode: 19917...7a7

• Liker 1
Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer aldri til å skje. Det er bare å se seg rundt i alle andre land i verden. 

Det er utopisk å tro at muslimer kaster islam på havet for å nyte de gledene i friheten som vi gjør. De bruker vår livsstil til å begrunne hvorfor de må være i islam. De er indoktrinert  om at vår kultur er satans kultur. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker at mange familier egentlig ikke har noen problemer med at datteren er sammen med en ikke-muslim. Men at de er redde for konsekvensene fra miljøet de er en del av. Eller ikke har nok sosial-kapital til å stå i stormen. 

Det er miljøet som helhet som hindrer familiene fra å kvitte seg med denne gamle mentaliteten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er sammen med en ikke-praktiserende muslim. Jeg er norsk ikke-praktiserende protestant. Går helt fint for oss det. 

Anonymkode: 19917...7a7

Samme her. Er også sammen med en kvinne fra et muslimsk land, men som ikke er religiøs. Helt uproblematisk og også helt greit for familien.

Skrevet

Enkle regler der.

Muslimsk mann kan gifte seg med ikke muslimsk kvinne. Må være kristen eller jøde.

Muslimsk kvinne har ikke samme rettigheter der må mannen konvertere til islam før han blir godtatt. 

• Liker 6
Skrevet
Jdz skrev (Akkurat nå):

Samme her. Er også sammen med en kvinne fra et muslimsk land, men som ikke er religiøs. Helt uproblematisk og også helt greit for familien.

De som har kommet dit og blitt litt mer moderne er det jo ingen fare med.  Supert det. Håper det blir flere av det enn denne middelalderske regligionen hvor menn lever som i paradis og kan gifte seg med opp til 4 koner og velge ikke muslimske damer. Men damer har ingen av de samme rettighetene.

• Liker 2
Skrevet
Airman skrev (2 minutter siden):

Det er utopisk å tro at muslimer kaster islam på havet for å nyte de gledene i friheten som vi gjør. De bruker vår livsstil til å begrunne hvorfor de må være i islam. De er indoktrinert  om at vår kultur er satans kultur. 

Det tror ikke jeg heller, men dette er ikke unikt for Islam eller for kvinner. Se på kristne miljøer i litt smalere menigheter her hjemme, Jehovas vitner, og sikkert alle andre religioner i verden. Det skjer så og si aldri at kvinner eller menn velger partner utenfor menigheten.

• Liker 1
Skrevet

de blir truet med utstøtelse og pisking hvis ikke de gifter seg med fetteren sin. Dette er islam i norge i 2021..

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...