Gå til innhold

Dere med baby som gulpet masse i starten..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når ble det bedre? Slitsomt å måtte skifte på både meg, baby, sengetøy og ammepute flere ganger om dagen :( 

Anonymkode: 50599...08b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble kanskje noe bedre sånn rundt 4 mnd alder, men betydelig bedre ble det ikke før vi var godt i gang med fast føde, sånn ved 6-7 mnd alder.

Ble litt ekstraarbeid med klesskift og klesvask ja. Men barn er jo ekstraarbeid sånn generelt sett, og gulping er bare sånn en periode, lite man får gjort med det, så det inngikk i grunn i rutinene etterhvert.

Anonymkode: 06dfc...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Det ble bare verre. Etter oppstart med fast føde var det oppkast. Nå er han ett år, og kaster bare opp to ganger i uken. Hadde veldig svak lukkemuskel. 

Anonymkode: 75860...387

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt når det ble bedre, men det tok noen måneder. Hadde alltid med ekstra skift til både meg og baby, og hjemme satt jeg alltid på pledd i sofaen for å slippe å vaske putetrekkene så ofte. Brukte også store gaskluter mye, ikke de minste gulpeklutene. 

Anonymkode: dd4be...c8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her ble det ikke bedre før ved 10mnd-alder. 
Et godt tips for å spare deg for litt bry; hvis dere bare skal være hjemme en dag, hadde jeg ikke brydd meg om å skifte klær hver gang baby gulper enten på deg eller seg selv. Ha alltid en gulpeklut mellom deg og baby, og bruk siklesmekker. I stedet for å vaske hele ammeputa, bruk et håndkle, mussolin-klut (sånne store, myke kluter) eller et putetrekk der baby ligger, så slenger du bare det på vask. 

Så vasker du heller baby godt under kveldsstell, og du kan dusje enten på kvelden eller på morgenen. Da sparer du deg for litt jobb :) 

Anonymkode: bf0c3...392

• Liker 4
Skrevet

Når han var 11 måneder så var det bråstopp :) 

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt, et sted rundt 4 mnd +? Legg håndkler eller store gulpekluter under baby overalt, og mellom deg og baby ved amming. Ha ekstra klare, det gikk gjerne et par sånne store gulpekluter til hver amming.

Anonymkode: 7af66...779

AnonymBruker
Skrevet

17 mnd gammel sluttet han å gulpe

Anonymkode: 70336...49b

AnonymBruker
Skrevet

3-4 mnd

Anonymkode: 61d76...dc4

AnonymBruker
Skrevet
On 3/18/2021 at 12:10 PM, AnonymBruker said:

Når ble det bedre? Slitsomt å måtte skifte på både meg, baby, sengetøy og ammepute flere ganger om dagen :( 

Anonymkode: 50599...08b

Forsvant etter vi sluttet å amme rundt 8-9 mnd her :)

Anonymkode: 3587b...dba

AnonymBruker
Skrevet

Ble bedre rundt 4 måneder, fra 8-9 måneder sluttet det helt. :) var storgulper.

Anonymkode: 8b9ee...abb

AnonymBruker
Skrevet

Lille ble bedre etter fysioterapi faktisk. Viste seg at hun hadde litt småproblemer mer fordøyelsessystemet etter en rask og intens fødsel. Noen dager med fysio retta opp i det 😊

Anonymkode: 2489f...167

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ærlig tatt ikke men engang lenge før ett års alder. Tror de siste spyinga skjedde på hytta, men fordi hun var på ny plass og derfor ekstra opprørt og oppspilt. Men da var hun ca 7 mnd gammel.

Anonymkode: d7c4d...607

Skrevet

Rundt 1.år ble det bedre 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...