Gå til innhold

Hadde du angitt vennen din for å ha vært i Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Sverige for litt siden. Tok karantene etterpå, og test selvsagt både før og etter. Var bare en kjapp tur og hilste på. Så møtte jeg en venninne på butikken som mente jeg brøt karantene ved å være der(munnbind og negativ test) og klikket helt.

Igår skrev hun til meg at hun hadde anmeldt meg.

Hva er oddsen for at politiet gjør noe med det? Jeg har fulgt alle råd og anbefalinger og jeg var i Sverige av en god nok grunn.

Anonymkode: 9eee8...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Møtte du henne i butikken i karantenetiden, eller etter at du var ferdig med karantenen?

Anonymkode: 4a807...de2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hun angitt deg for å være i Sverige, eller for brudd på karantenereglene?

Anonymkode: 4a807...de2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var i Sverige for litt siden. Tok karantene etterpå, og test selvsagt både før og etter. Var bare en kjapp tur og hilste på. Så møtte jeg en venninne på butikken som mente jeg brøt karantene ved å være der(munnbind og negativ test) og klikket helt.

Hva er oddsen for at politiet gjør noe med det? Jeg har fulgt alle råd og anbefalinger og jeg var i Sverige av en god nok grunn.

Venninna di er på bærtur. Såklart skal du helst ikke handle når du er I karantene, men det er lov når det er nødvendig, så du bryter ingen regel om du bruker munnbind og holder avstand, og særlig ikke etter negativ test (selv om det ikke fritar deg fra karantene)

Anonymkode: a6571...846

• Liker 3
Skrevet

Hadde droppa den venninna, for å si det slik 😅

Du har ditt på det rene, dersom du har fulgt alle regler. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Troll

Anonymkode: d30f1...061

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har lov å gå i butikken. Ville kvittet meg med denne "venninnen". 

Anonymkode: 72ca7...be4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hun sier hun har anmeldt meg for brudd på karantenereglene, men jeg har ikke brutt de. Jeg er egentlig fritatt karantene pga jobben min, men tok ut ferie sånn at jeg ikke skulle plage noen. Jeg hadde negativ test før Sverige, etter Sverige, og på dag 7. Jeg var i butikken med munnbind dag 9. Jeg var i Sverige i 4 timer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, hun sier hun har anmeldt meg for brudd på karantenereglene, men jeg har ikke brutt de. Jeg er egentlig fritatt karantene pga jobben min, men tok ut ferie sånn at jeg ikke skulle plage noen. Jeg hadde negativ test før Sverige, etter Sverige, og på dag 7. Jeg var i butikken med munnbind dag 9. Jeg var i Sverige i 4 timer.

Lurer mest på hvordan du kom deg fram og tilbake over grensen i disse dager....

Anonymkode: 67936...738

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lurer mest på hvordan du kom deg fram og tilbake over grensen i disse dager....

Anonymkode: 67936...738

Svenske statsborgere har alltid rett til å vende hjem, og yrket mitt i Norge er samfunnskritisk. Tror ikke dere helt skjønner at det ikke er så lukket og ulovlig som dere tror. Hadde med barnet mitt som er norsk statsborger og. Var et familiebesøk

• Liker 2
Skrevet

Om jeg skulle angitt en venninne så hadde jeg i det minste snakket med henne først. Ville ikke ansett det som en venninne om hun anmeldte meg FØR hun har snakket med meg... En bekjent hadde jeg kanskje ikke forventet noe annet av. Mulig jeg hadde anmeldt en venninne dersom det hadde vært klare brudd på reglene, og ikke brydde seg det gran. Da hadde jeg ikke villet hatt henne som venninne uansett. Greit at man er uenig i noen regler nå, men jeg liker ikke at andre setter seg over dem og mener at det går greit for dem...

Og jaja, har du ditt på det rene så trenger du ikke bry deg med anmeldelsen. Ville dog revurdert denne venninna. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 hvis du fulgte karanteneregler er det ingen fare for deg, tvilsomt at noen gidder følge det opp uansett.

2 hun er ikke en venninne 

Anonymkode: 1b7e5...ea9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Venner gjør da ikke slikt. For ei fitte!

Anonymkode: c7e08...c52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt en venninne som hadde vært i Sverige så hadde hun ikke vært min venninne lenger. SÅ enkelt! Man driver ikke med slik nå

Anonymkode: 2d417...676

• Liker 5
Gjest Smeltemann
Skrevet

Nei. Kun mine uvenner,de har jeg godt kunne angitt for å dra til Sverige. 

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Jeg hadde sikkert også blitt sur hvis jeg møtte noen i butikken som jeg visste nettopp kom fra Sverige, men ikke for å vær stygg, men for jeg er livredd og har sterk angst for koronaviruset. Kanskje venninnen din var redd? Hvis du har fulgt karantenereglene så trenger du ikke bekymre deg om hun har anmeldt deg. Har du fulgt reglene så har du fulgt reglene. 

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Innreisekarantenen kan forkortes ved negativt testsvar på test nr 2 som tas på dag 7, så du har jo ikke brutt en eneste regel.

Anonymkode: 6d350...1a7

• Liker 2
Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det er fra sine egne man skal ha det.. Vi reiser hvor vi vil når vi vil, innad i eget land ihvertfall det er en menneskerettighet vi har. Og det er ikke bare mullah krekar og likesinnede som skal ha menneskerettigheter i Norge, nordmenn også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare reise til Sverige. Drit i karantene! Bortkastet tull!!

Anonymkode: 55bb8...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...