Gå til innhold

Solgt bolig - når kommer penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har solgt boligen vår. Nå er dette med digital tinglysning nytt for oss så hvor lang tid etter overtakelse kan vi forvente oppgjør? Og hvor lang tid etter oppgjør tar det før det gamle boliglånet innfridd? noen som vet? 😊

Om det betyr noe er det eiendomsmegler1 som er megler

Anonymkode: 64ee7...882

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg solgte (aktiv eiendom var megler) så betalte jeg ekstra for å få oppgjøret raskt. Da gikk det på 3-4 dager, mot ca 3 uker som var normalen.

Anonymkode: 5c4d8...d09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sist jeg solgte (aktiv eiendom var megler) så betalte jeg ekstra for å få oppgjøret raskt. Da gikk det på 3-4 dager, mot ca 3 uker som var normalen.

Spekulerer de i det også nå? 🙄 hvor mye ekstra måtte du betale for det?

AnonymBruker
Skrevet

Her gikk det et sted mellom 1-2 uker etter overtakelse. Overtakelse var en fredag ettermiddag, mulig det har noe å si siden det ikke skjer noe i helgen. 

Anonymkode: af9dc...465

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spekulerer de i det også nå? 🙄 hvor mye ekstra måtte du betale for det?

Ikke så mye, 5000 mener jeg...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ikke så mye, 5000 mener jeg...

Ikke så mye.... 5000 kroner for å få en raskere utbetaling av egne penger. Hvis det er praktisk mulig å betale ut tidligere, så skal jo det gjøres uten at du skal betale ekstra penger for det. Svindel, kaller jeg slikt.

Anonymkode: e12b1...b93

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Her har du prakteksemplet på at eiendomsmeglere er fullstendig bortkastet og enormt dyrt. Dem tar grovt betalt i alle ledd, og krever faktisk provisjon av salg. Det er jo helt vanvittig. En meglertjeneste som en megler knapt bruker noe særlig tid på betaler du fort 100.000-200.000 for. Der ingenting er inkludert i prisen. 

Nei, slutt med meglere! Fullstendig bortkastet! En salgsannonse, en visning og en budrunde håndterer du selv. I alle fall mot den drøye timesprisen dem har med provisjon av salget for å gjøre kun dette. 

Anonymkode: e2a20...cf0

• Liker 3
Skrevet

Det tok ca to uker når jeg og eksen solgte i 2016.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har solgt boligen vår. Nå er dette med digital tinglysning nytt for oss så hvor lang tid etter overtakelse kan vi forvente oppgjør? Og hvor lang tid etter oppgjør tar det før det gamle boliglånet innfridd? noen som vet? 😊

Om det betyr noe er det eiendomsmegler1 som er megler

Det står i kontrakten som signeres. Sist vi solgte kom pengene til meglerfirma dagen før overtakelsen og ble overført til oss noen dager senere etter oppgjøret med megler ble ferdig.

Anonymkode: 493dd...4c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det står i kontrakten som signeres. Sist vi solgte kom pengene til meglerfirma dagen før overtakelsen og ble overført til oss noen dager senere etter oppgjøret med megler ble ferdig.

Anonymkode: 493dd...4c5

Standardformatet i kontrakten sier inntil 2 uker ja, men det har det alltid vært. Med digital tinglysning så er det ikke grunnlag for å bruke så lang tid. Tinglysningen går jo på sekunder nå. Før var det postgangen som tok tid som gjorde at de måtte vente på tinglysning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...