AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Del Skrevet 18. mars 2021 Jeg satt og tenkte i stad hvor mange utlendinger i nesten pensjonistalder eller kanskje allerede i pensjonistalder som er her i Norge gjennom familiegjenforening. Hvilke rettigheter har de når det gjelder pensjon? Altså det er snakk om personer med kort botid i Norge. Jeg prøve å lese meg opp på temaet på NAV sine nettsider, men ble ikke spesielt klokkere. Jeg så at de må ha bodd her i minst 5 år og ha fylt 67 år, men hvilken pensjon mottar de da? De har i praksis ikke jobbet og betalt skatt her, men noe må de leve av? Anonymkode: e491d...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Del Skrevet 18. mars 2021 Om det er noen som blir fattig pensjonister, så er det hvert fall de. Anonymkode: aa620...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Del Skrevet 18. mars 2021 De kan søke supplerende i tillegg til alderspensjon fra folketrygden. Beløpet utgjør tilsammen minstepensjon. Anonymkode: 2bc90...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 18. mars 2021 #4 Del Skrevet 18. mars 2021 Det kommer helt an på grunnlaget de fikk oppholdstillatelse for. Flyktninger/asylanter får fulle pensjonsrettigheter, altså rett til minstepensjon (opptjeningstid blir godskrevet) i det øyeblikket de får passet sitt. Arbeidsinnvandrere og andre innvandrere må sørge for sin egen opptjeningstid (for pensjon, andre rettigheter som barnetrygd kommer på plass etter få timers i landet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå