Gå til innhold

Hva syns dere om å bevist skaffe barn uten en annen forelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min nære krets er det en som har to barn som er skaffet med prøverør i Danmark. Begge disse barna sliter, veldig med at de ikke har en far. Det er et stort problem i hverdagen for dem og mor angrer veldig og fraråder de hun møter om å gå i samme fella. 
Hun er en god mor og barna mangler ingenting! 

hva tenker dere om å skaffe barn av egoistiske årsaker? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å skaffe seg barn er vel egoistisk om man er en eller to foreldre... 

Anonymkode: a212e...851

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Alle skaffer seg barn fordi de er egoistiske. Ingen kan si at de gjorde det for barnet, barnet eksisterte da ikke før du valgte å skaffe det ;)

Anonymkode: d9ecd...e92

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Egoisme: så bra at barn blir til fordi de er ønsket! Tenk på alle de barna som blir til selv om de ikke er ønsket (etter en tur på byen, for eksempel).

Få barn som singel: ikke et problem, så lenge en er åpen om det hele fra barna er små.

Anonymkode: ce75c...5b0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker så såbart med bare én forelder, hva hvis den ene forelderen blir syk eller dør, da blir jo barnet foreldreløs. 

Anonymkode: 7494e...dc5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg ikke oppi hvordan og hvorfor andre får barn, er bare glad på deres vegne. Så lenge de er ønsket, elsket og blir fulgt opp på måten de trenger det. 

Anonymkode: 309f1...26b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At din venninne angrer endrer ikke mitt syn på at jeg er for dette. Jeg tror at barn som er så godt planlagt at man velger donor kan få det minst like bra som de barna med både mor og far som ikke nødvendigvis planla det så nøye. Man kan heller aldri garantere at et barn har to foreldre, for en kan dø eller velge å gå før barnet i det hele tatt er født. Skilsmissebarn synes ikke det er så kult å være gjest i eget hjem heller, men nå er det vel rundt 50% av foreldre som skiller seg. 

Anonymkode: ee150...f20

• Liker 10
Skrevet

De fleste som gjør dette er ressurssterke kvinner som har tenkt godt igjennom valget sitt. Jeg tror det går veldig fint for de aller fleste av disse barna. Det er andre grupper barn jeg er mye mer bekymret for. 

• Liker 14
Skrevet

Spørsmål er egentlig hvorfor de sliter og hvorfor hun valgt å få barn uten andre i bildet.   Mange aleneforeldre som klarer å oppdra fine barn som ikke sliter, spesielt hvis en foreldre har døde før barn kan huske de godt.  Ser ikke noe forskjell der.  

• Liker 2
Skrevet

Synes det er helt greit :) mange aleneforeldre som er gode foreldre og barn kan ha andre omsorgspersoner som gjør at de ikke føler at de mangler en forelder til. 

• Liker 6
Skrevet

Å få barn er et egoistisk valg uansett om man er én eller to foreldre. De jeg kjenner som har fått barn på egen hånd er velutdannede og ressurssterke foreldre med et fint nettverk rundt seg. Ingen av dem savner noen far. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg synes det virker så såbart med bare én forelder, hva hvis den ene forelderen blir syk eller dør, da blir jo barnet foreldreløs. 

Anonymkode: 7494e...dc5

Tenk om man har to foreldre, og begge dør i en bilulykke. Tenk om man har to foreldre, hvor den ene er voldelig/alkoholiker/psykisk ustabil med mer. Skal man leve hele livet og ta forbehold om ALT som KAN skje, ja da er det ikke mye til liv. 

De fleste som velger å skaffe barn selv har nok tenkt igjennom dette, sikker mer reflektert rundt dette enn de som skaffer seg barn på «normal» måte. De fleste har nok familie, venner som hadde stilt opp hadde det verst tenkelige skjedd. På samme måte som om to foreldre hadde falt fra.

Anonymkode: 43bd1...056

• Liker 6
Skrevet

Det er veldig mange barn som blir til, av- og med to foreldre, som ikke nødvendigvis har det «bedre»: foreldre som hadde et «uhell», bor i forskjellige land/byer, av folk som ikke har lyst på barn, av folk som ikke har økonomi, av folk som bor i krigssoner, tenåringsforeldre, rusmiddelbrukere, voldelige foreldre etc.  

Ønsker du å få barn alene er det ofte en relativt omstendelig prosess, og jeg antar derfor at det ofte er et svært etterlengtet og ønsket barn. Jeg tenker at disse barna, spesielt i Norge, har det ganske mye bedre enn veldig mange andre barn i verden. 

Selv om man har to foreldre så betyr det ikke at du har en god farsfigur i bildet. Eller en farsfigur i det hele tatt. Og selv om man bare har én forelder så kan du ha gode mannlige forbilder i livet. Mor kan f eks velge en gudfar som også er onkel eller bestevenn og som velger å engasjere seg litt ekstra. 

Jeg vet ikke om jeg tror på at venninnen din angrer. Det er veldig vanskelig å angre på barn. Når de først er til, så er det nesten umulig å ikke knuselske dem uansett. Jeg har bare én venninne som har valgt å få barn alene, men når jeg ser på henne og datteren, blir det helt umulig å si at dette var «feil». De er sammensveiset, skjønne, støttende, og tøffe begge to. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Å skaffe seg barn er vel egoistisk om man er en eller to foreldre... 

Anonymkode: a212e...851

Hva?

Anonymkode: dba23...3a5

• Liker 1
Skrevet
Zurazurafina skrev (1 time siden):

I min nære krets er det en som har to barn som er skaffet med prøverør i Danmark. Begge disse barna sliter, veldig med at de ikke har en far. Det er et stort problem i hverdagen for dem og mor angrer veldig og fraråder de hun møter om å gå i samme fella. 
Hun er en god mor og barna mangler ingenting! 

hva tenker dere om å skaffe barn av egoistiske årsaker? 

Alle skaffer barn av egoistiske årsaker, til og med gifte folk med ræva flust av penger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt jævli og drøyt at det er tillatt med annonym sæddonor. At det er lov til å gjøre slikt er faen for sykt og dårlig gjort mot ungen!!

Kvinner som får seg barn på denne måten er jævli ego ja! 

At vi liksom skal være så "liberale" og akeptere slikt sprøyt nå er virkelig skummel samfutvikling

Anonymkode: 26a6a...228

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noen menneskerettighet å få barn. 

Barna derimot, burde ha rett til å kjenne sitt opphav og ha regelmessig kontakt med begge foreldre så langt det er mulig/forsvarlig.

Derfor mener jeg at det ikke er ok å bevisst gå inn for å få fedreløse barn.

Barna rettigheter trumfer voksnes ønsker (i mitt hode) 

Selv om ikke det heller er optimalt, ville jeg heller gått inn for å få barn med en mannlig, oppegående venn som også ønsker seg barn.

Anonymkode: c3d3d...3c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Outlander skrev (42 minutter siden):

Spørsmål er egentlig hvorfor de sliter og hvorfor hun valgt å få barn uten andre i bildet.   Mange aleneforeldre som klarer å oppdra fine barn som ikke sliter, spesielt hvis en foreldre har døde før barn kan huske de godt.  Ser ikke noe forskjell der.  

Men det er forskjell på å være aleneforeldre og vite hvem din far er selvom dere ikke har kontakt, en hei moren din har aldri kjent eller engang møtt faren din! Det er en annonym sæddonor så du vet ingenting om 50% av din biologiske side, mamma bare valgte sperm basert på hårfarge og etnisitet fordi hun følte det var en menneske rett for hun å få barn!

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er forskjell på å være aleneforeldre og vite hvem din far er selvom dere ikke har kontakt, en hei moren din har aldri kjent eller engang møtt faren din! Det er en annonym sæddonor så du vet ingenting om 50% av din biologiske side, mamma bare valgte sperm basert på hårfarge og etnisitet fordi hun følte det var en menneske rett for hun å få barn!

Synes det er trist det er barn som går rundt og føler seg sann, istedenfor å bli glad de var født i det hele tatt.  

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...