AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Innen hvilke fagfelt? skal søke studie i vår og lurer på hva man kan forvente av praksis? Kan man havne på hvilke som helst avdelinger på sykehus fks? Også kommer praksis i hjemmesykepleie og sykehjem også? I tillegg til psykiatri? Må man regne med at man kan havne på lukkede avdelinger innen psykiatri og sykehjem? Anonymkode: 8bfcc...df2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 På førsteåret har alle sykehjemspraksis, deretter skal vi gjennom medisinsk, kirurgisk, psykiatrisk, hjemmetjenesten og en valgfri fordypningspraksis ila 2. og 3. året. På sykehuset er det medisinsk, kirurgisk og eventuelt psykiatrisk praksis altså. Man kan havne på skjermet avdeling på sykehjem og innenfor psykiatri, ja. Anonymkode: 3dac8...641
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Svaret på spørsmålene dine er vel ja. Jeg var i praksis på sykehjem, akuttmottak på sykehus, kirurgisk avdeling på sykehus, fødeavdeling, Spinalenheten, hjemmesykepleie og en avrusningsklinikk. Anonymkode: 1672f...2fa
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Du kan havne hvor som helst i praksis. Jeg var på sykehjem, gastrokirurgisk, nevrologisk, akuttmottak, barneavdeling og DPS. Så var det noen sånne korte hospiteringsdager på 1-3 dager hist og pist. Anonymkode: bb420...7c8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 1året: var jeg på urologen på aker. Jeg var hjelpepleier fra før så de valgte de med erfaring til sykehus. (Egentlig er man på sykehjem første gang) 2 året. Kirurgisk på Ski sykehus, det var en alt mulig avdeling. Medisinsk: infeksjon og hjerte på Bærum sykehus 3 året: Hjemmesykepleien, da dro jeg på utveksling til Spania og var med en norsk sykepleier som driver på solkysten. Sykehjemspraksis, fokus på ledelse. Hadde valgfri praksis så da var jeg i fengsel. Anonymkode: fd5eb...cce
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 På skolen jeg gikk var det lov til å ønske seg praksissteder innenfor rammeplanen. For eksempel kunne man ønske seg til hjertemedisinsk sengepost under medisinsk praksis hvis man var spesielt interessert i pasientgruppen, eller til akuttmottak. Alle fikk ikke oppfylt ønskene sine hver gang, men skolen prøvde så langt det lot seg gjøre. Gikk på en skole med store studentkull. Anonymkode: 5832c...e58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå