AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Jeg har den siste halvtimen hatt menssmerter i nedre del av mage og i korsryggen, det kommer og går og varer sikkert bare i 20-30 sekunder og så går det bort, men det kommer tilbake innen 5 minutter, gjerne kortere. Er det kynnere eller rier? Er i uke 34 og føler ikke at det er kommende fødsel, men stusser jo litt på disse smertene som kommer og går.. Anonymkode: 6f592...587
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Ville hørt med føden om det ikke avtar. De vil vurdere om du skal komme inn eller avvente. Fødselen blir normalt ikke stoppet etter uke 34, men det kan være de ønsker å gi lungemodning. Anonymkode: d4d60...203
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Ring føden å få en sjekk er min anbefaling 🙂 Anonymkode: 79c32...841
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Ta kontakt med føden og be om å få komme inn til sjekk. Anonymkode: 4f917...cd9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Jeg hadde det sånn flere kvelder i noen uker før fødsel. Ga seg etter et par timer. Fødselen startet også sånn, 6 dager på overtid, men da ga det seg ikke. Men ring føden som de andre sier, bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Anonymkode: 579c6...be3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Etter tre barn, så må jeg bare skrive under på det de fleste sier om at når de ekte riene starter, da er du ikke i tvil.. Men ja, jeg var også veldig usikker på om det var rier eller kynnere med første barnet. Har du lang kjørevei, så kontakt føden nå. Anonymkode: 127bc...c8d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Alltid lurt å kontakte føden. Ellers så skal kynnere roe seg ned når man slapper av, drikker litt etc. Det gjør ikke rier 😅 Anonymkode: 4d5ba...d49
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Etter tre barn, så må jeg bare skrive under på det de fleste sier om at når de ekte riene starter, da er du ikke i tvil.. Men ja, jeg var også veldig usikker på om det var rier eller kynnere med første barnet. Har du lang kjørevei, så kontakt føden nå. Anonymkode: 127bc...c8d Det er mitt andre barn, men ble satt igang og vannet gikk før jeg fikk rier. Ble satt såpass raskt på epidural at jeg ikke merka så mye til riene. Men disse er svakere enn de riene jeg opplevde der. De kjennes like ut, men svakere. Anonymkode: 6f592...587
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde det sånn flere kvelder i noen uker før fødsel. Ga seg etter et par timer. Fødselen startet også sånn, 6 dager på overtid, men da ga det seg ikke. Men ring føden som de andre sier, bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Anonymkode: 579c6...be3 Da håper jeg det går fort over her også og at det bare er en forberedelse til fødsel som forhåpentligvis lar vente på seg noen uker til🤞 Anonymkode: 6f592...587
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Alltid lurt å kontakte føden. Ellers så skal kynnere roe seg ned når man slapper av, drikker litt etc. Det gjør ikke rier 😅 Anonymkode: 4d5ba...d49 Det er jo ikke alltid tilfellet. Mine kynnere kom alltid på kvelden da jeg la meg. Hadde det sånn i over en mnd før fødsel. Og det kjentes helt likt ut den kvelden fødselen starta. Bare at da ble de vondere etterhvert. Anonymkode: 579c6...be3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Jeg vil påstå at man kjenner forskjellen når det faktisk er rier. Ring uansett føden. Anonymkode: f8421...a3a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 Mine tre fødsler har begynt med regelmessige kynnere, slik som du beskriver. Det er ikke før helt på slutten, kanskje 1-2 timer før pressriene at jeg har hatt skikkelige rier. Anonymkode: 14711...dfa
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Jeg ville kontaktet føden for en sjekk☺️ I første svangerskapet hadde jeg mye kynnere, men jeg reagerte da de begynte å komme jevnlig. Jeg ringte føden da de kom hvert 15.minutt (var i uke 35 og hadde risikosvangerskap) og de ville ha meg inn for sjekk. Barnet ble født dagen etter. For meg kjentes det ut som litt kraftige kynnere, så hadde de ikke kommet med jevne mellomrom hadde jeg aldri tenkt at det var rier på det tidspunktet😅 Anonymkode: c1832...b59
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 Ts her Det har roet seg litt nå. Kommer ikke like hyppig, men de kommer i rykk og napp. Skal til legen idag så kan høre der hva dette kan være. Ettersom de ikke kommer like hyppig nå så regner jeg ikke med at det er rier. Det er en som skriver her at kynnere skal roe seg når du slapper av, må bare nevne at jeg fikk disse smertene mens jeg lå på sofaen å slappet av😅 Fikk kraftige kynnere i begynnelsen av svangerskapet og de var akkurat som riene jeg hadde, fikk da beskjed at det var kynnere. Var sikker på at jeg skulle spontanaborter da. Det er litt skummelt mtp fødsel når man er såpass langt på vei. Anonymkode: 6f592...587
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 Jeg er ikke enig at alle alltid kjenner forskjell. I andre svangerskap hadde jeg kynnere som kjentes som de første riene ved første fødsel. Eller så var det kanskje maserier, eller at første fødsel startet med kynnere. Men i hvert fall hadde jeg ofte noe på kvelden, som kom regelmessig og var vondt, men gikk over igjen. Da jeg fikk det samme i første svangerskap, ble babyen født 6 timer senere, men da økte det på i hyppighet og styrke i stedet for å gå over. Jeg hadde det fra ca uke 34 i andre svangerskap, og babyen ble født i uke 40, så det var ikke rier. Jeg snakket med jordmor i kommunen om det, som rådet meg til å avvente, forsøke å hvile, og så ringe føden om det tok seg opp. Det var fordi jeg var kommet så langt i svangerskapet at de uansett ikke ville stoppet en evt. fødsel. Uansett tenker jeg heller en telefon for mye enn for lite Anonymkode: 0d098...257
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Med andre barnet hadde jeg masse kynnere fra uke 20 som ikke gav seg selv når jeg lå på sofaen. Sjekket livmorhalsen veldig mange ganger, det var nebbing og forkorting allerede fra uke 22. Men babyen kom i uke 37, spontant og på 1,5 timer fra første rie. Første ble født i uke 27 og jeg merket virkelig ikke forskjell på rier og kynnere den gangen 😛 men med andre barnet skjønte jeg det med en gang. Anonymkode: edcc4...a8e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 Forskjell på kynnere og rier. Husker jeg leste at hvis du kan gjøre aktiviteter og at smerten går litt bort når du bytter stilling så er det kynnere.. Jeg også fikk sånne tak med 5 min mellomrom.. og smertene gikk ikke bort med endring av stilling eller aktivitet.. så ja. Det var rier og fødte et døgn senere. Anonymkode: 455b1...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå