Gå til innhold

Skal servere en type gryte til kjæresten og den ble ikke som forventet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde i går kveld en type gryte. Brukte høyrygg i biter, bein for kraft, gulrøtter, løk, poteter, persillerot og sellerirot. Og tilsatte 2 ss hvetemel for å tykne den. Kokte i et par timer. Det var mye vann i gryten og den er nå litt hvitaktig. Den smakte godt, men føler den kunne vært bedre. I den oppskriften som skulle ha hvetemel var det også rødvin. Kan jeg tilsette rødvin idag og koke det inn en halvtime? Eller blir det et dårlig resultat? 
siden jeg skal servere til kjæresten vil jeg at den skal være veldig god :)

Anonymkode: 81f3a...c41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan gjøre det. Men hvis du liker smaken som den er nå, så hadde jeg kanskje droppet rødvin. Jeg syns rødvin passer best i tomatbaserte retter jeg da men. Hadde heller hatt oppi litt fløte jeg. 
For en litt mørkere farge så kan du tilsette sukkerkulør evt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (3 minutter siden):

Ja du kan gjøre det. Men hvis du liker smaken som den er nå, så hadde jeg kanskje droppet rødvin. Jeg syns rødvin passer best i tomatbaserte retter jeg da men. Hadde heller hatt oppi litt fløte jeg. 
For en litt mørkere farge så kan du tilsette sukkerkulør evt. 

Takk for tips :) jeg kan eventuelt tilsette en tomatbase også sammen med vinen. Jeg havnet vel mellom to stoler da jeg skulle lage den. Lapskaus på den ene siden og fransk boeuf bourguignon.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips :) jeg kan eventuelt tilsette en tomatbase også sammen med vinen. Jeg havnet vel mellom to stoler da jeg skulle lage den. Lapskaus på den ene siden og fransk boeuf bourguignon.. 

Jeg hadde kokt opp gryta i dag, så smakt på den, ikke sikkert du trenger å tilsette noe faktisk. Kanskje bare litt sukkerkulør for fargens skyld. Ofte så kan man risikere å ødelegge maten om man tilsetter for mye. 

Hvis utgangspunktet var å ha en klar kraft-base på gryta, så kan du tilsette litt rødvin uten å tilsette noe mer, men da ville jeg ha smakt til litt forsiktig med rødvinen. Slik at rødvinen ikke dominerer. 

Du har noen type grønnsaker i gryta som er sterke på smak, slik som sellerirot. Så greit å ikke ha noe i gryta som kræsjer med den smaken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...