AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Jeg lurer på om jeg skal gjøre det. Hvor lenge varte resuktatet? Fikk du problemer med tennene som ikke var der i utgangspunktet? Hvaslags bleking tok du? Jeg skal ta hos tannlege som man får med gjem. Anonymkode: 4523c...86f
Million Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Til å koste så mye, varte det forbausende kort tid. Husker ikke eksakt hvor lenge, men det ble normal tannfarge innen ett år i alle fall. Jeg tok hos tannlege, alt ble gjort der. Var ingenting jeg skulle ta med hjem. Kommer ikke til å ta det på nytt med den erfaringen jeg har. Det hadde vært noe annet om hvitfargen varte i årevis. Og det gjorde utrolig vondt under prosessen! Den verste isingen i tennene over hele! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Jeg kjøpte bleking hos tannlege og tok med hjem. Men avbrøt prosessen. Tennene ble så følsomme og vonde, og dette hang i lenge. Anonymkode: 3c411...8fa
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Du bør skylle intensivt med fluorskyll i noen uker før du starter, ihvertfall. Det kan hjelpe mot ev. ising ved bleking. Vanlige bivirkninger av hjemmebleking fra tannlege er intens ising og sårt tannkjøtt. Anonymkode: a202a...aaa
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Pass på at du gjør det årlige renholdet først, fjerner plakk og tannsten etc. hvis tennene ikke er klargjort, risikerer du ising og vondt i tennene. Det kan av og til ise og være ubehagelig mens du er i blekeprosessen, men min erfaring er at det gir seg kjapt etterpå. Varer lenge (men kommer an på hvordan du tar vare på tennene - kaffe, rødvin etc). Helt klart verdt det spør du meg. Ikke gjør dem for hvite, det ser så teit ut 😅 Anonymkode: feb0b...b68 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Million skrev (29 minutter siden): Til å koste så mye, varte det forbausende kort tid. Husker ikke eksakt hvor lenge, men det ble normal tannfarge innen ett år i alle fall. Jeg tok hos tannlege, alt ble gjort der. Var ingenting jeg skulle ta med hjem. Kommer ikke til å ta det på nytt med den erfaringen jeg har. Det hadde vært noe annet om hvitfargen varte i årevis. Og det gjorde utrolig vondt under prosessen! Den verste isingen i tennene over hele! Har hørt det varierer veldig, hos noen et år, hos andre så mange år som det tok den å bli misfarget første gangen, altså maaaaange år. Anonymkode: 4523c...86f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Pass på at du gjør det årlige renholdet først, fjerner plakk og tannsten etc. hvis tennene ikke er klargjort, risikerer du ising og vondt i tennene. Det kan av og til ise og være ubehagelig mens du er i blekeprosessen, men min erfaring er at det gir seg kjapt etterpå. Varer lenge (men kommer an på hvordan du tar vare på tennene - kaffe, rødvin etc). Helt klart verdt det spør du meg. Ikke gjør dem for hvite, det ser så teit ut 😅 Anonymkode: feb0b...b68 Hvilket merke brukte du på flourskyll? Brukte du etter også? Anonymkode: 4523c...86f
Million Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har hørt det varierer veldig, hos noen et år, hos andre så mange år som det tok den å bli misfarget første gangen, altså maaaaange år. Anonymkode: 4523c...86f Tannlegen sa at alt av mat og drikke som har farge, kan misfarge tennene igjen etter blekingen. Du kan jo ikke leve bare på hvite ting som loff og melk. Jeg drakk en kopp kaffe om dagen og drakk Pepsi Max. Drikke med feil farge... Man skal jo leve som normalt etter en tannbleking også. Endret 18. mars 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Hei! Jeg holder på å bleke mine tenner nå, så kanskje jeg kan dele noen erfaringer😊 Jeg har fått blekeskinner hos tannlegen og blekemiddel med 16% virkemiddel. Disse skal brukes ca. 12 netter for å få ønsket resultat. Bleker du lengre enn dette vil du få kunstig hvite tenner. Jeg har personlig måttet ta mange pauser i behandlingen da jeg er plaget av sterk ising og sårt tannkjøtt dagen etter jeg har bleket. Skinnene trenger bare å sitte i 5 timer, så av og til tar jeg de ut om jeg våkner på natten. Deretter skyller jeg godt med fluorskyll fra apoteket. Opplever ikke at dette virker så mye🙄 Isingen går dog over dagen etter, så er ikke et vedvarende problem. Men jeg er så plaget at det setter ned livskvaliteten litt akkurat dagen etterpå. Nå har jeg holdt ut 7 netter i løpet av 14 dager. Er halvveis med andre ord. Ser noe forskjell, men tannlegen mente at det begynner først å synes godt når man er på natt 10, 11, 12. Anonymkode: 4ad9c...c68
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg holder på å bleke mine tenner nå, så kanskje jeg kan dele noen erfaringer😊 Jeg har fått blekeskinner hos tannlegen og blekemiddel med 16% virkemiddel. Disse skal brukes ca. 12 netter for å få ønsket resultat. Bleker du lengre enn dette vil du få kunstig hvite tenner. Jeg har personlig måttet ta mange pauser i behandlingen da jeg er plaget av sterk ising og sårt tannkjøtt dagen etter jeg har bleket. Skinnene trenger bare å sitte i 5 timer, så av og til tar jeg de ut om jeg våkner på natten. Deretter skyller jeg godt med fluorskyll fra apoteket. Opplever ikke at dette virker så mye🙄 Isingen går dog over dagen etter, så er ikke et vedvarende problem. Men jeg er så plaget at det setter ned livskvaliteten litt akkurat dagen etterpå. Nå har jeg holdt ut 7 netter i løpet av 14 dager. Er halvveis med andre ord. Ser noe forskjell, men tannlegen mente at det begynner først å synes godt når man er på natt 10, 11, 12. Anonymkode: 4ad9c...c68 De jeg har skal kun brukes 3-6 netter:) Slet du med noe ising før du begynte blekingen? Sjekket du deg for hull i tennene før du startet? Takk😊 Anonymkode: 4523c...86f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 15.29): De jeg har skal kun brukes 3-6 netter:) Slet du med noe ising før du begynte blekingen? Sjekket du deg for hull i tennene før du startet? Takk😊 Anonymkode: 4523c...86f En seriøs tannlege går ikke med på å la noen bleke tennene før det er kartlagt om vedkommende har behandlingskrevende karies og dette eventuelt er reparert. Anonymkode: a202a...aaa 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 15.29): De jeg har skal kun brukes 3-6 netter:) Slet du med noe ising før du begynte blekingen? Sjekket du deg for hull i tennene før du startet? Takk😊 Anonymkode: 4523c...86f Jeg slet ikke med ising før jeg begynte blekingen, og har aldri hatt plager med tennene. Aldri hull eller lignende😊 Ja, tannlegen tar bilder og sjekker for hull før man starter. Om de du skal ha kun skal brukes i 3-6 netter så antar jeg det er enda kraftigere blekemiddel med, og dermed er nok faren for ising enda større. Bleket i natt, gang nr. 8! Nå begynner jeg å se god forskjell:D Anonymkode: 4ad9c...c68 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 14.01): Hei! Jeg holder på å bleke mine tenner nå, så kanskje jeg kan dele noen erfaringer😊 Jeg har fått blekeskinner hos tannlegen og blekemiddel med 16% virkemiddel. Disse skal brukes ca. 12 netter for å få ønsket resultat. Bleker du lengre enn dette vil du få kunstig hvite tenner. Jeg har personlig måttet ta mange pauser i behandlingen da jeg er plaget av sterk ising og sårt tannkjøtt dagen etter jeg har bleket. Skinnene trenger bare å sitte i 5 timer, så av og til tar jeg de ut om jeg våkner på natten. Deretter skyller jeg godt med fluorskyll fra apoteket. Opplever ikke at dette virker så mye🙄 Isingen går dog over dagen etter, så er ikke et vedvarende problem. Men jeg er så plaget at det setter ned livskvaliteten litt akkurat dagen etterpå. Nå har jeg holdt ut 7 netter i løpet av 14 dager. Er halvveis med andre ord. Ser noe forskjell, men tannlegen mente at det begynner først å synes godt når man er på natt 10, 11, 12. Anonymkode: 4ad9c...c68 Jeg har også den med 16% men det står jeg bare skal ha dem på i 4 timer. Har den på før jeg legger meg. Det høres lenge ut å sove med de. Det er de på 10% man skal sove med. Mener tannlegen da det tok 3 dager før man begynte å se resultater, blir rlimelig skuffa om det tar over 7 dager😅 Anonymkode: 4523c...86f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 14.01): Hei! Jeg holder på å bleke mine tenner nå, så kanskje jeg kan dele noen erfaringer😊 Jeg har fått blekeskinner hos tannlegen og blekemiddel med 16% virkemiddel. Disse skal brukes ca. 12 netter for å få ønsket resultat. Bleker du lengre enn dette vil du få kunstig hvite tenner. Jeg har personlig måttet ta mange pauser i behandlingen da jeg er plaget av sterk ising og sårt tannkjøtt dagen etter jeg har bleket. Skinnene trenger bare å sitte i 5 timer, så av og til tar jeg de ut om jeg våkner på natten. Deretter skyller jeg godt med fluorskyll fra apoteket. Opplever ikke at dette virker så mye🙄 Isingen går dog over dagen etter, så er ikke et vedvarende problem. Men jeg er så plaget at det setter ned livskvaliteten litt akkurat dagen etterpå. Nå har jeg holdt ut 7 netter i løpet av 14 dager. Er halvveis med andre ord. Ser noe forskjell, men tannlegen mente at det begynner først å synes godt når man er på natt 10, 11, 12. Anonymkode: 4ad9c...c68 Har du nok bleking til 12 netter? Jeg skulle bruke de max 10 netter. Anonymkode: 4523c...86f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå