AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Jeg har en avtale med en nær kollega på lørdag. Hun skal komme til meg å drikke vin, da jeg nylig har flyttet fra tidligere kjæreste og nå er singel. Hun ville gjerne se leiligheten min. Tidligere har vi møttes ute på korte turer siden vi har barn på samme alder. Vi har ikke vært hjemme hos hverandre før. Jeg er litt usikker på hva man serverer til vinen. Ost og kjeks? Tapas har jeg null erfaring med. Tror hun skal komme til meg i 18/ 19-tiden. Har lite erfaring med slike kvelder dessverre, jeg er tidlig i 30-årene, men har aldri hatt mange venner. Har også litt noia for om hun hinter til å overnatte, fordi vi bor landlig til og det tar ca. 25-30 min for henne å gå hjem. Ikke krise om hun vil overnatte, men jeg føler meg ikke helt komfortabel med det. Anonymkode: f6222...376 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Spør henne da! Hva ønsker hun å spise til vinen, greit å ha noe å bite på, man får alltid lyst på noe godt. Ost og kjeks, taco, lag en pizza, pasta eller lignende. Litt snacks ved siden av. Ikke lag det komplisert. Følg henne halve veien hjem om det er mulig. En halvtimes gåtur er ikke langt. En overnatting er uansett greit å avtale, vil tro at hun også ønsker å sove hjemme. Alltid best å snakke om sånt FØRST, skjønner ikke at det skal være så vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Ost og kjeks, pasta, pizza som foreslås over er helt fint! Skal du ha ost og kjeks kan du kjøpe kjekseske fra Sætre med flere ulike typer, og så ville jeg hatt fire-fem oster. Anonymkode: 06c1d...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Men ellers lurer jeg på hvor du bor... Her i Oslo var jeg på noe lignende én gang for ca fem mnd siden, og følte da at vi oversteg reglene. Tenkte på nytt treff i januar, men utsettes og utsettes pga nedstenging. Anonymkode: 06c1d...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 De fleste har jo lyst til å sove hjemme, og 30 min er jo ingenting - er vel sånn avstand de fleste har til vennene sine, minst. Også blant oss i Oslo. Ville bare hatt noe ost og kjeks fremme, men det er kanskje ikke så koronavennlig å dele kniver og oster osv... Når jeg har hatt noen hjemme det siste året så har jeg bare hatt snacks og godteri, servert i hver sine boller/snacksbegere. Og med gode venner så betyr vin bare vin, egentlig. All servering er bare bonus. Anonymkode: 02ffa...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Jeg ville bare kjøpt en bunn med pizza og hatt på godt fyll, skjært opp i biter slik at det er lett å forsyne seg. (Lag bunn selv om du vil, bare tenkte det er enkelt og billig med ferdig bunn også). Feks lag en hvit pizza, med spekeskinke og ruccola (oliven, sopp, løk? Det du liker) på en side og på den andre siden en mer barnevennlig sort (kjøttdeig eller kylling). Du kan også spør på forhånd om hun liker spekeskinkepizza, så kan du lage det på hele. Så har du to skåler med chips og litt sjokolade til etter maten. (Coronavennlig😬). Forslag til melding: Hei! Tenkte å lage en hvit pizza med spekeskinke i kveld. Liker du det eller skal jeg ta et annet fyll? Noen allergier? Anonymkode: a87e9...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Sikkert unødvendig å si, men: Vask hendene godt. Så danderer du en tallerken til hver med noen gode oster, spekeskinke, valnøtter i honning, eple eller pære i skiver og strimlet paprika. Kjeks i to skåler. Koronatrygt og enkelt (men sjekk at hun tåler laktose). Anonymkode: 86545...33e 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men ellers lurer jeg på hvor du bor... Her i Oslo var jeg på noe lignende én gang for ca fem mnd siden, og følte da at vi oversteg reglene. Tenkte på nytt treff i januar, men utsettes og utsettes pga nedstenging. Anonymkode: 06c1d...7ee Det høres jo litt hysterisk ut. Jeg bor også i Oslo, og vi har hatt middagsbesøk av et vennepar eller en venn eller to så å si hver helg. Anbefalingen har jo hele veien vært 5 stk, og loven har sagt 10. Anonymkode: b5bc7...205 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en avtale med en nær kollega på lørdag. Hun skal komme til meg å drikke vin, da jeg nylig har flyttet fra tidligere kjæreste og nå er singel. Hun ville gjerne se leiligheten min. Tidligere har vi møttes ute på korte turer siden vi har barn på samme alder. Vi har ikke vært hjemme hos hverandre før. Jeg er litt usikker på hva man serverer til vinen. Ost og kjeks? Tapas har jeg null erfaring med. Tror hun skal komme til meg i 18/ 19-tiden. Har lite erfaring med slike kvelder dessverre, jeg er tidlig i 30-årene, men har aldri hatt mange venner. Har også litt noia for om hun hinter til å overnatte, fordi vi bor landlig til og det tar ca. 25-30 min for henne å gå hjem. Ikke krise om hun vil overnatte, men jeg føler meg ikke helt komfortabel med det. Anonymkode: f6222...376 Du har fått mange gode tips her! Tviler på at hun har lyst til å overnatte, 25-30 min gåtur er jo bare deilig etter en vinkveld. Selv pleier jeg å servere ost, kjeks og annet snacks hvis folk har spist middag før de kommer, hvis ikke blir det ofte en enkelt pastarett, risotto eller pizza Lykke til! Anonymkode: b5bc7...205 1
Summeer Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres jo litt hysterisk ut. Jeg bor også i Oslo, og vi har hatt middagsbesøk av et vennepar eller en venn eller to så å si hver helg. Anbefalingen har jo hele veien vært 5 stk, og loven har sagt 10. Anonymkode: b5bc7...205 Anbefalingen nå er å unngå besøk i hjemmet i Oslo og viken... 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Summeer skrev (5 minutter siden): Anbefalingen nå er å unngå besøk i hjemmet i Oslo og viken... Det er jeg fullt klar over Jeg snakker om tiden som har vært, da vedkommende sa at hun ikke har møtt venner på fem måneder. Anonymkode: b5bc7...205
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 Summeer skrev (22 minutter siden): Anbefalingen nå er å unngå besøk i hjemmet i Oslo og viken... Anbefalingen, ja. Og herunder er det lov å bruke skjønn. Jeg jobber hjemmefra, og ukeshandler (med egen bil, munnbind og sprit), det samme gjør mannen. Så har vi besøk av et vennepar som gjør slik som oss. Det vil jeg si er et akseptabelt besøk, da risikoen for smitte her er helt forsvinnende liten. Eller om ei venninne kommer innom meg for et glass vin. Jeg har god plass, 2 meter avstand er ikke noe problem. Jeg har eget gjestetoalett. Både hun og jeg er nøye på handhygiene hele veien. Igjen - akseptabelt besøk. Anonymkode: 2436a...108 6
Summeer Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Men har du barn? Eller de? Jeg sitter hjemme, null nærkontakter utenom mine barn, men har allikevel røket på tre karantener pga barna og deres kohorter med smitte...
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 Tusen takk for supre tips! 😊 Veldig fornøyd med tipsene. Jeg bor forresten i Kongsvinger-området. TS Anonymkode: f6222...376 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en avtale med en nær kollega på lørdag. Hun skal komme til meg å drikke vin, da jeg nylig har flyttet fra tidligere kjæreste og nå er singel. Hun ville gjerne se leiligheten min. Tidligere har vi møttes ute på korte turer siden vi har barn på samme alder. Vi har ikke vært hjemme hos hverandre før. Jeg er litt usikker på hva man serverer til vinen. Ost og kjeks? Tapas har jeg null erfaring med. Tror hun skal komme til meg i 18/ 19-tiden. Har lite erfaring med slike kvelder dessverre, jeg er tidlig i 30-årene, men har aldri hatt mange venner. Har også litt noia for om hun hinter til å overnatte, fordi vi bor landlig til og det tar ca. 25-30 min for henne å gå hjem. Ikke krise om hun vil overnatte, men jeg føler meg ikke helt komfortabel med det. Anonymkode: f6222...376 Hørtes ut som et usikkert prosjekt. Du har også noia for at hun vil overnatte, sikker på at du vil ha henne hjem til deg i heletatt? Hva med å møtes utendørs for noe i stedet? Tenk godt om, dere skal jobbe sammen. Ikke alltid like lurt å bli "venn" med en kollega på privaten. Da vasker man ut skillet mellom jobb og privat, dette har jeg virkelig lært meg nå i godt voksen alder. Jo mer personlig du gjør jobben din; jo verre kan det bli. Anonymkode: e8ae2...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Summeer skrev (2 timer siden): Anbefalingen nå er å unngå besøk i hjemmet i Oslo og viken... Det er ikke farlig å ha besøk uansett hvor du bor, folk klarer tenke selv Anonymkode: e8ae2...1d9 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det høres jo litt hysterisk ut. Jeg bor også i Oslo, og vi har hatt middagsbesøk av et vennepar eller en venn eller to så å si hver helg. Anbefalingen har jo hele veien vært 5 stk, og loven har sagt 10. Anonymkode: b5bc7...205 Men vi var fire, og det var ikke innenfor reglene når vi ikke klarte å holde to meter avstand. Vi kunne vært samlet i en stor stue med god avstand, men ingen av oss har plass til det. Nå er anbefalingen å UNNGÅ BESØK HJEMME. Skal man/må man, så er det maks to personer som kan komme på besøk. Anonymkode: 06c1d...7ee 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er ikke farlig å ha besøk uansett hvor du bor, folk klarer tenke selv Anonymkode: e8ae2...1d9 Poenget er vel ikke om det er farlig (det vet man jo aldri), men at vi følger disse reglene fordi vi er nødt, det er det eneste håpet vårt for å begrense smitten. Nå er det 1000 nye smitta hver dag (av de som testes). Sykehusene har ikke plass til alle hvis det fortsetter sånn. Anonymkode: 06c1d...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 Kjære TS ❤ Som jeg leser deg ,så har du litt sosial angst 😅,,, du er ikke alene ! Du vil innfri, og trenger venner. Samtidig som det er jææævlig ukomfortabelt ,,, å vise seg selv og sin hverdag naken... ??? Stemmer det? Corona er grunn nok om du vil vente. Men utenom det ,ta en liten sjanse 👍Du er god nok. Hjemmet ditt er godt nok. Men om du er i en veldig RØD region,,,så vent ❣ Det er ikke NÅ vi eksperimenterer med selvutvikling og nære relasjoner..dessverre ...😷 Ikke legg bånd på deg selv om stormen går over. Du er nok 🙂 Anonymkode: 075c2...079 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #20 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjære TS ❤ Som jeg leser deg ,så har du litt sosial angst 😅,,, du er ikke alene ! Du vil innfri, og trenger venner. Samtidig som det er jææævlig ukomfortabelt ,,, å vise seg selv og sin hverdag naken... ??? Stemmer det? Corona er grunn nok om du vil vente. Men utenom det ,ta en liten sjanse 👍Du er god nok. Hjemmet ditt er godt nok. Men om du er i en veldig RØD region,,,så vent ❣ Det er ikke NÅ vi eksperimenterer med selvutvikling og nære relasjoner..dessverre ...😷 Ikke legg bånd på deg selv om stormen går over. Du er nok 🙂 Anonymkode: 075c2...079 Omg! Stryk SELV OM!!! Skulle stått OM 🙈, Stormen går over !!!!!! Smittevern 🤣 Anonymkode: 075c2...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå