AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Hei i natten 🎑 Føler meg skikkelig såra og lei meg. Meg og en venninne av en felles venninne som skal ha sin første baby til sommeren opprettet en gruppe der venner av venner kunne invitere å bli med på babyshower for henne. Jeg har ikke så mange, men er venn med hun som skal ha baby og hun andre som opprettet, og har truffet de andre et par ganger gjennom henne. Nå er det så mange som er med i denne gruppa, at de har startet å lage grupper seg i mellom. Venninna mi ble nylig spurt om å være med, men har foreløpig takket nei siden jeg ikke blir invitert. Jeg har jo ikke kontakt med de andre, heller ikke hun, men hun fikk tilbud om å bli med. Når jeg er en som ikke blir invitert, å de vet at vi treffer henne sammen, så synes jeg dette er utenforskap.. Føler nesten at det er på grensen til mobbing. Hva er deres tanker rundt dette? Hva bør jeg gjøre? Jeg har ikke så lyst til å komme i konflikt heller, men synes ikke dette er en OK oppførsel. 😔 Anonymkode: 1f919...9b5
CorvusCorax Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Noen som har opprettet en ny babyshower-gruppe og du er ikke invitert? Hva skjedde med den dere først opprettet da? Hva er du blir holdt utenfor? 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 CorvusCorax skrev (7 minutter siden): Noen som har opprettet en ny babyshower-gruppe og du er ikke invitert? Hva skjedde med den dere først opprettet da? Hva er du blir holdt utenfor? Nei det er den samme gruppa. Men flere og flere har blitt lagt til i gruppa. Nå har de startet å lage grupper seg i mellom utenfor. Jeg er ikke invitert til en eneste en! Venninna mi spurte om jeg kunne bli med siden hun ble invitert, da ble det takket nei til oss begge. Anonymkode: 1f919...9b5
CorvusCorax Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er den samme gruppa. Men flere og flere har blitt lagt til i gruppa. Nå har de startet å lage grupper seg i mellom utenfor. Jeg er ikke invitert til en eneste en! Venninna mi spurte om jeg kunne bli med siden hun ble invitert, da ble det takket nei til oss begge. Anonymkode: 1f919...9b5 Hva skal dere med alle disse gruppene? Og er ikke babyshower poenget med gruppa? For å planlegge? Om du ikke kjenner de andre, så føler de vel ikke at det er naturlig å legge deg til en random-gruppe som har ikke har noe med babyshower å gjøre. 10
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det er den samme gruppa. Men flere og flere har blitt lagt til i gruppa. Nå har de startet å lage grupper seg i mellom utenfor. Jeg er ikke invitert til en eneste en! Venninna mi spurte om jeg kunne bli med siden hun ble invitert, da ble det takket nei til oss begge. Anonymkode: 1f919...9b5 Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Hva er så spennende med de andre gruppene da? Du er jo med i hovedgruppen til babyshoweren, eller? Anonymkode: d1db1...77a 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Hva er så spennende med de andre gruppene da? Du er jo med i hovedgruppen til babyshoweren, eller? Anonymkode: d1db1...77a Kan forstå at jeg uttrykket meg litt usammenhengende. Beklager. Nei, hun venninna mi opprettet en gruppe å så la vi til noen, og så inviterte de flere og flere som de og kunne gjøre. Hun har jo flere venner. det har vært frem og tilbake uenigheter om hvem som skal ha den, og at ikke alle kan bli med. Meininga var 2 grupper, men NÅ har flere av dem snakket seg i mellom å laget smågrupper der de tar de dem ønsker å invitere. Dette pga korona. Hun venninna mi fikk i går spørsmål fra en privat melding om hun ville bli med i den ene gruppen. Så spurte om jeg og kunne bli med, da var det nei. Ingen andre har invitert meg, og de har allerede laget sine grupper. De vet jo at meg og henne har hun som felles venn. Så nei de har overkjørt og tatt hele styringen. Så per nå er jeg ikke med i noen..... Anonymkode: 1f919...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 For et rot. Du og en venninne er gode venner med hun som skal ha baby? Og alle de andre som er bitt invitert i gruppa har laget sin egen grupper der du ikke er invitert? Høres rart ut å holde deg utenfor når de vet at du er en god venninne, og ikke de... Jeg er så glad jeg slipper sånne babyshowers... Anonymkode: cf3e9...977 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For et rot. Du og en venninne er gode venner med hun som skal ha baby? Og alle de andre som er bitt invitert i gruppa har laget sin egen grupper der du ikke er invitert? Høres rart ut å holde deg utenfor når de vet at du er en god venninne, og ikke de... Jeg er så glad jeg slipper sånne babyshowers... Anonymkode: cf3e9...977 Ja hadde aldri sett får meg at det skulle bli så mye tull ut av det nei. De er gode venner av henne de og. Det som er. Hun har mange venner, som ønsker å stelle i stand noe. Derfor har det blitt et rot, siden det er såpass mange om beina. Å de bare grupperer seg å nå aner jeg ikke når hvor eller noe som helst! Ja når de kan spørre hu venninna om å bli med, å ikke meg. De vet jeg har kontakt med hun som skal ha baby. Så stygt gjort.. Sier vel mer om dem. Sannheten kommer får en dag. Hun skal få vite akkurat hvordan og hvorfor jeg ikke ble med! Tenk om det var dem som ikke ble invitert. Da hadde flisa vært en annen. Hvor mange er det egentlig lov å samles i en gruppe? Er det ikke 10? Anonymkode: 1f919...9b5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Hvis dette er er nær eller god venninne, så ville jeg ha sagt i fra til de andre jentene som danner små grupper. Si det rett ut, at du vil også være med å feire venninnen din - og at du nå føler deg utenfor! Ta din plass Anonymkode: 35373...068 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja hadde aldri sett får meg at det skulle bli så mye tull ut av det nei. De er gode venner av henne de og. Det som er. Hun har mange venner, som ønsker å stelle i stand noe. Derfor har det blitt et rot, siden det er såpass mange om beina. Å de bare grupperer seg å nå aner jeg ikke når hvor eller noe som helst! Ja når de kan spørre hu venninna om å bli med, å ikke meg. De vet jeg har kontakt med hun som skal ha baby. Så stygt gjort.. Sier vel mer om dem. Sannheten kommer får en dag. Hun skal få vite akkurat hvordan og hvorfor jeg ikke ble med! Tenk om det var dem som ikke ble invitert. Da hadde flisa vært en annen. Hvor mange er det egentlig lov å samles i en gruppe? Er det ikke 10? Anonymkode: 1f919...9b5 Kommer an på hvor du bor. Hadde jeg vært den gravide hadde jeg blitt megastressa om det plutselig fantes ti grupper med folk som ville treffes. 😅 Korona eller ei. Anonymkode: a3b65...4c8 8
DMS Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Enig med ho over som hadde kjent seg stressa om ho var den gravide. Eg er klar over at babyshower skal vere ein sann stor overraskelsesfest. I dagens situasjon hadde eg tenkt det var greitt å høre med den vordande mor kva ho ynskjer. Kanskje ho ikkje vil ha ein fest no... kanskje betre å få barselgåve med eit fint kort som kan ligge i «karantene» i nokre dagar før ein opnar den 🤷♀️😄 poenger mitt er, kanskje ho kjenne seg ekstra sårbar for smitte og konsekvensar rundt det, og det skal ein ta omsyn til i desse spesielle tider. og nei, dette er ikkje mobbing. Dette er utestenging grunna korona og ikkke vondsinna menneske. Og Ikkje ta opp dette med den gravide. Om du har sett den sex og singellivepisoda der Miranda slit med å få babyen sin til å ta puppen og Carrie vil prate om sitt trivielle manneproblem (for 1000 gong). Ikkje ver Carrie. Berre gi di barselgåve og vis omsorg og interesse❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Føler nesten at det er på grensen til mobbing. Hva er deres tanker rundt dette? At du omtaler dette som på grensen til mobbing, er på grensen til å mobbe de som faktisk har blitt mobbet. Du er med, du blir ikke holdt utenfor babyshower som du skriver i tittel. Du blir holdt utenfor de som tar av og lager subgrupper hvor de som er ekstra gode venner/"klikker" best snakker sammen. Dette er på ingen måte mobbing. Du bare matcher ikke like bra med dem, av ulike grunner. Anonymkode: 8be1b...238
Gjest O.G. Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Vær glad for at du ikke blir invitert til å bruke masse penger på noe som er tull.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: At du omtaler dette som på grensen til mobbing, er på grensen til å mobbe de som faktisk har blitt mobbet. Du er med, du blir ikke holdt utenfor babyshower som du skriver i tittel. Du blir holdt utenfor de som tar av og lager subgrupper hvor de som er ekstra gode venner/"klikker" best snakker sammen. Dette er på ingen måte mobbing. Du bare matcher ikke like bra med dem, av ulike grunner. Anonymkode: 8be1b...238 Tror du misforstår litt. Opprinnelig var TS med i planlegginga, men nå pga korona så må de ha mindre grupper med deltakere til babyshower, fordelt over flere treff. Og TS får ikke innpass i noen av disse gruppene, altså så får hun ikke være med på babyshoweren. Hun må eventuelt møte den kommende moren alene med gave, og det blir da ingen babyshower. Greit nok å dele selskapet opp pga korona, men da bør en passe på at alle opprinnelige gjester har noen å være med. Anonymkode: 9c1d0...6a9 3
rabarbrafrø Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 Kan ikke du og venninna di gå tosammen på besøk til den gravide? Koronavennlig, og sikkert minst like koselig 4
Tough cookie Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Hvor gamle er dere egentlig?🙄Høres ut som ungdomsskolen 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 Løsning: Du og venninna går sammen på besøk Behold det hyggelige vennskapet dere 3 har, dropp HELT de kjipe andre. Anonymkode: 36ff4...c01 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Løsning: Du og venninna går sammen på besøk Behold det hyggelige vennskapet dere 3 har, dropp HELT de kjipe andre. Anonymkode: 36ff4...c01 Men de er jo ikke nødvendigvis kjipe? A og B og C er kjempegode venninner av gravide G. S er også god venninne av G. Trådstarter er venninne av S, men kjenner også Gravida godt. S og Trådstarter setter opp fb-gruppe og planlegger babyshower. De inviterer selvsagt ABC-damene inn i gruppa. Men Gravida har flere gode venner, og etter hvert skjønner alle at babyshower ikke lar seg gjennomføre med så mange. De nærmeste vennene til Gravida begynner derfor å planlegge seg i mellom. De inviterer med S, som er en nær venninne av Gravida og hører naturlig med. Trådstarter er i en mer perifer krets, og tas ikke med. De prioriterer naturligvis de som er Gravida nærmest.... Anonymkode: 6ac2b...2d1
Gjest O.G. Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 Babyshower er dårlig stil nå under pandemien uansett.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #20 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men de er jo ikke nødvendigvis kjipe? A og B og C er kjempegode venninner av gravide G. S er også god venninne av G. Trådstarter er venninne av S, men kjenner også Gravida godt. S og Trådstarter setter opp fb-gruppe og planlegger babyshower. De inviterer selvsagt ABC-damene inn i gruppa. Men Gravida har flere gode venner, og etter hvert skjønner alle at babyshower ikke lar seg gjennomføre med så mange. De nærmeste vennene til Gravida begynner derfor å planlegge seg i mellom. De inviterer med S, som er en nær venninne av Gravida og hører naturlig med. Trådstarter er i en mer perifer krets, og tas ikke med. De prioriterer naturligvis de som er Gravida nærmest.... Anonymkode: 6ac2b...2d1 Alle er gode venninner av Gravida, men A, B og C kjenner ikke S og TS så godt. Men det kan være at de bare hadde plass til én til, og at der er derfor de bare inviterte én og heller trakk seg når det måtte være to. Om det er umulig å få innpass i en av de andre gruppene, er det en god plan at S og TS går på besøk sammen. Om du skal si noe, bør det være ala "vi ønsket å lage en stor babyshower, men vi er så mange som vil være med at vi har valgt å dele oss litt opp". Gravida har neppe behov for å forholde seg til venninnedrama nå. Anonymkode: a1223...f94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå