AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Jeg er nå i en kjip situasjon som sikkert mange andre i disse tider.. er for tiden arbeidssøker men har ikke fått noe særlig napp enda. Kontoene mine nå er 0, og den får ikke påfyll før på tirsdag. Alt av sparepenger er borte, har ikke venner jeg kan låne av eller noe sånt, og har forsåvidt ikke egentlig råd til å låne noe heller..Det lille jeg får fra nav holder akkurat til å sørge for at vi har tak over hodet. Nå er det jo snart helg også, og selv om vi lever sparsommelig ønsker jo sønnen på 7 å ha noe av den typiske helgekosen.. kanskje noen har noen tips der også? vi er flinke til å gjøre ting som er gratis, spesielt nå under denne pandemien hvor alle disse aktivitetene vi uansett ikke har råd til å delta på er stengte. Så da vil jeg gjerne høre om det er noen der ute som har kreative forslag til å få inn noen kroner raskt. Det er noe med det at når man sitter i elendigheten så uteblir kreativiteten. Anonymkode: 1d569...5f5
Gjest Laffatus Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Kutt ut alt du ikke trenger mobil og tv selg alt av verdier. Slik får du mat høres gjerrig ut men norske folk har ikke rett på alt
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Enig Finn noe du kan selge. Og selg søt du kan. Man trenger mindre enn man tror... eller så må dere på panteflasker jakt Anonymkode: 0bfaa...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Cleo88 skrev (4 timer siden): Pant tomflaskene og kjøp lørdagsgodt for pengene 👍ta med guttungen på prosjektet, så blir det litt skattejakt, samme om det blir 30 eller 300 kroner ut av det. Skattejakt = lete etter tomme flasker i søppelkassene eller? Anonymkode: b513b...c67
MiniMjau Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Rydd i skuffer og skap. En har uteolig mye som en faktisk ikke bruker , og kan selge. jeg solgt for 1000 kr forrige mnd, bare av gamle leker, klær vi ikke brukte, en gammel lampe....ikke selg ting dere er glad i. dette blir til neste måned da, men lag en forbruksliste, skriv ned alt du bruker penger på. Så er det lettere å se hva du kunne greidd deg uten, og hvor du bruker (for) mye penger. Om helgekosen er viktig, sett av LITT penger til helgekos (feks før til egen konto) så snart du får utbetaling. 4
Million Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Som andre nevner her, let i skuffer og skap etter ting du kan selge. Ikke selg nødvendige ting som mobil og tv, som en foreslår. Dette trenger du jo. Særlig telefon, som jobbsøker og alt annet. Man må ha mobiltlf i dagens samfunn, man er lammet uten. Tv trenger dere i disse koronatider, for å ha noe underholdning under all hjemmesittingen. Skal man bare glane i veggen hjemme ellers? 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 jeg har nettopp ryddet i forsikringene mine, feks trenger jeg ikke full reiseforsikring eller full kasko på den stygge bilen min😁 kan du tilby deg å vaske, lufte hunder, handle mm? kan legge ut på småjobber på finn, facebook etc. en privat person kan lønne deg inntil 6000 kr i året, uten å matte innrapportere noe slik arbeidsgivere må. jeg har lav inntektsevne pga sykdom, så tenker mest på hvordan jeg kan spare i stedet for å tjene mest mulig. håper du er frisk og får jobb etter hvert☺️lykke til🤞 Anonymkode: 29f38...7e1 5
Gjest Råååsa Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Har dere Trumf til overs? Jeg anbefaler å lage snop sjøl. Billigere og artig for familien. Håper det ordner seg for dere.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 har du ccop kort, trumf eller andre kort? som du enten kan få utbytte av, eller bruke til å handle med(har ikke trumf poeng å bruke på matbutikk?) Anonymkode: 29f38...7e1 5
Gjest Råååsa Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Jeg fant noen hundrelapper da jeg lasta ned appen Horde. Det visste seg at jeg enda hadde en konto jeg brukte i en jobb for masse år siden.
Frøkenfryd30 Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 Send meg en melding til [email protected] med navnet til sønnen din og adresse, så kan jeg sende ham et påskeegg i valgfri farge med navnet hans på og godteri i 🥰 28
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Frøkenfryd30 skrev (4 minutter siden): Send meg en melding til [email protected] med navnet til sønnen din og adresse, så kan jeg sende ham et påskeegg i valgfri farge med navnet hans på og godteri i 🥰 Fantastisk ❤️ Anonymkode: 70830...9d9 13
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 Tips fra ei som har vært i samme situasjon: Finn noe å selge, som de andre her også nevner. Alt fra klær etter både deg og barnet ditt (som ikke lengre brukes), leker, sko, interiør, gamle sykler, utepotter - altså, hva som helst. Nå har de også10 kroners marked på Coop, så det kan jo være lurt å handle inn snop der! Ellers får du 100 % sikkert jobb som vikar på et sykehjem. Det er godt betalt som assistent, og de trenger sårt folk nå i disse Covid tider! Still opp (med munnbind) og vis interesse på flere sykehjem. Si at du kan begynne når som helst. Du får et par opplæringsvakter, og bare det har du allerede et par tusen utbetalt. Det er mye forkjølelse og karantene på folk nå, så behovet er der! Og senk skatten! Lykke til. Anonymkode: 70830...9d9 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Frøkenfryd30 skrev (1 time siden): Send meg en melding til [email protected] med navnet til sønnen din og adresse, så kan jeg sende ham et påskeegg i valgfri farge med navnet hans på og godteri i 🥰 Ååh, så snill gjort 🥰 for et menneske du er. Sønnen til ts blir å bli så glad 🥰🥰🥰 Anonymkode: 2eba5...e13 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 Et fint prosjekt du kan gjøre om du bor i tettbygd strøk er å lete opp ting som blir gitt bort gratis på finn/facebook. Det kan være alt fra gode barnebøker/klær/leker/møbler dere kan bruke selv, og slik få litt "hverdagsluksus" uten å bruke penger eller ting du ikke ønsker å beholde men kan selge videre. En del folk som rydder vil ha ting ut fort, så om du kan frakte tingen hjem og lagre dem noen dager eller uker kan du fint tjene penger på andre sine gratis eiendeler. Det samme gjelder for øvrig ting du finner i andres søppel. Å hente fullt brukbare ting ut av glass- og metallkontainere er både miljøvennlig og potensielt innbringende. (og det går fint an å finne mat i matbutikkers kontainere) Anonymkode: 65f8b...3dc 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 Tusen hjertelig takk for alle svar og tilbakemeldinger! Her var det mange gode løsninger som jeg ikke kom på i går. Vi drikker ikke særlig mye brus men hadde et par poser med flasker innerst i garasjen som var glemt bort. Skal ta en gjennomgang av skuffer, skap, garasje og loft i dag og i morgen jeg. Jeg har nok mye mer enn jeg tror selv, og garantert noe som kan selges. Og til de som er opptatte av hudfarge-er vi hvite. Men det burde da absolutt ikke ha noe å si. Når det gjelder å jobbe på sykehjem er det noe jeg allerede har begynt prosessen på, men pga corona har de ikke ønsket «fremmedfolk» på huset, i min kommune. Det har iallefall vært litt om å men, men satser på at det går i orden etterhvert! Krysser fingrene på det Skal sjekke coop og trumf, tror faktisk aldri jeg har tatt ut de pengene på trumf før.. handler ikke såå ofte der men kan jo være verdt å sjekke Er heldigvis frisk, og ved god helse, og har siden jeg ble arbeidsledig stått opp til normal tid på morgenen, sjekker utlyste stillinger, og ringer rundt på det som er ekstra interessant. Så jeg håper og tror at situasjonen bare er midlertidig. Har aldri vært rik men vi har klart oss helt fint liksom Takker for mange flotte tips og ideer.Setter stor pris på det. Anonymkode: 1d569...5f5 10
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 Om du har potteplanter, kan du nok tjene noen tiere på å ta stiklinger av dem dersom de er av typen som kan/bør beskjæres. Mange blir penere av å kuttes ned litt. Anonymkode: 758f2...77d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #20 Skrevet 18. mars 2021 Disse trådene har kommet og gått i mange år. Fortsatt er hovedrådene til det norske folk: -pant flasker -lufte hunder -selge trusene sine -selg alt annet du har. Kreativiteten er ikke til stede. Det neste som kommer, er at jeg skal kritiseres for ikke å komme med noen forslag:-) Anonymkode: fd575...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå