AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Hei😊 Jeg har de siste mnd datet en fyr. Merket fra første stund at han bruker veldig mye satkasme og ironi, men etterhvert som vi har blitt bedre kjent så har jeg begynt å legge merke til at han faktisk ikke klarer å prate annerledes. Hvis jeg prøver å ha en samtale så klarer han ikke være seriøs. Har gjentatte ganger gitt beskjeder som « nei, er ikke rett tid for spøking nå» hvor jeg har blottlagt mine følelser og tanker rundt corona,lockdown, beskymringer rundt jobb osv. Han tar ikke hintet, og sier bare at ingen kan forandre han eller hvorfor være serøs når vi ikke har noen barn å tenke på. Vi har ingen grunn til å beskymre oss hahahahaha... Til å begynne med så var han så happy for å ha møtt ei med humor, for så mange jenter før meg hadde ikke «tatt» humoren hans. I dag fikk jeg nok og sa rett ut at jeg var dritt lei og la deretter på røret. Dette er ikke en usikker kar på 18 år. Fyren er godt oppi 30 åra... Så kg kvinner og menn: Hva er deres tanker evt. erfaringer? Anonymkode: 77742...b0d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Grøsser ved tanken. Slike tilpasninger gjør man for sine egne små barn ... Ikke voksne mennesker. Anonymkode: c3884...f1a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 VARSKO! Hadde helt enkelt ikke takla i lengden å hatt en som ikke kan ta ting seriøst, hadde aldri funka. Hva skjer når du trenger at han er støttende og har tøffe perioder i livet ditt? Han kan ikke bare tulle bort dette. Et forhold krever jobbing og innsats og om han ikke kan ta deg seriøst nå kan du være sikker på at han ikke gjør det to barn senere.. Anonymkode: d3fa5...830 2
Minime94 Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Du må nok enten lære deg å leve med det eller la forholdet ligge tenker jeg. Jeg er også sammen med en som alltid har en ironisk eller sarkastisk vending når han snakker. Det er bare sånn han er. Er VELDIG mange som ikke takler/skjønner "språket" så om du er en av disse ville jeg bare latt forholdet ligge for det kommer til å bare irritere deg mer i lengden.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Det er viktig med selvironi, men folk som bruker ironi og sarkasme hele tiden, og i tillegg ikke evner å tone det ned når andre gir tilbakemelding på at det ikke passer der og da er fullstendig turnoff. Det er nok med god grunn at ingen har orket humoren hans i lang tid. Er dere ulike der så tror jeg det vil bli veldig tungt. Det er mye man trenger å snakke seriøst om i forhold. Og man trenger å føle seg respektert og forstått. Klarer han å gjøre det på noen annen måte? Anonymkode: 7520e...deb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 Det er i det hele tatt vanskelig med folk som har bare ett gir. Også de som alltid er positive og synes alt er gøy. Anonymkode: 2c95c...398 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er viktig med selvironi, men folk som bruker ironi og sarkasme hele tiden, og i tillegg ikke evner å tone det ned når andre gir tilbakemelding på at det ikke passer der og da er fullstendig turnoff. Det er nok med god grunn at ingen har orket humoren hans i lang tid. Er dere ulike der så tror jeg det vil bli veldig tungt. Det er mye man trenger å snakke seriøst om i forhold. Og man trenger å føle seg respektert og forstått. Klarer han å gjøre det på noen annen måte? Anonymkode: 7520e...deb Den samme tanken har slått meg også. Det han ikke har evne til å forstå er at «humoren» hans er mer håning og latterligjøring av alt og alle🥴 Anonymkode: 77742...b0d
Gjest TheCatLady Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 Snakker bare for meg selv, men jeg tenker at det kan bli slitsomt om forholdet går videre og man kanskje deler personlige og vanskelige ting for så å oppleve at partner ikke kan være seriøs og må tulle det bort. Det er ikke alltid det passer å være morsom eller useriøs, så jeg tenker at det potensielt kan bli vanskelig og utfordrende. Det er fint å kunne tulle om ting og ikke være så høytidelig, men man bør kunne vite når man ikke burde tulle og ikke. Han har jo sagt at han ikke ønsker å forandre seg så da er det egentlig opp til deg om dette er noe du kan leve med eller ikke.
Antiviruset Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 TheCatLady skrev (27 minutter siden): Snakker bare for meg selv, men jeg tenker at det kan bli slitsomt om forholdet går videre og man kanskje deler personlige og vanskelige ting for så å oppleve at partner ikke kan være seriøs og må tulle det bort. Det er ikke alltid det passer å være morsom eller useriøs, så jeg tenker at det potensielt kan bli vanskelig og utfordrende. Det er fint å kunne tulle om ting og ikke være så høytidelig, men man bør kunne vite når man ikke burde tulle og ikke. Han har jo sagt at han ikke ønsker å forandre seg så da er det egentlig opp til deg om dette er noe du kan leve med eller ikke. Mennesker som er slik at de alltid skal spøke og tulle med alt gjør det fordi de innerst inne er veldig usikre. Når noen betror seg til deg nytter det ikke å svare med ironi og sarkasme. Det er jo helt på trynet. Komme med en god kommentar som kan løse litt opp, litt humor på en fin måte er alltid godt, men den seriøse dype refleksjonen må alltid være der når noen har det vanskelig og betror seg. Ofte er det å holde kjeft og lytte det aller beste. Noen har bare ikke den evnen, og de klarer ikke å forholde seg seriøs fordi de er for usikre selv, ofte fordi de aldri har måtte ta noe standpunkt i livet og måtte stå for det selv.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei😊 Jeg har de siste mnd datet en fyr. Merket fra første stund at han bruker veldig mye satkasme og ironi, men etterhvert som vi har blitt bedre kjent så har jeg begynt å legge merke til at han faktisk ikke klarer å prate annerledes. Hvis jeg prøver å ha en samtale så klarer han ikke være seriøs. Har gjentatte ganger gitt beskjeder som « nei, er ikke rett tid for spøking nå» hvor jeg har blottlagt mine følelser og tanker rundt corona,lockdown, beskymringer rundt jobb osv. Han tar ikke hintet, og sier bare at ingen kan forandre han eller hvorfor være serøs når vi ikke har noen barn å tenke på. Vi har ingen grunn til å beskymre oss hahahahaha... Til å begynne med så var han så happy for å ha møtt ei med humor, for så mange jenter før meg hadde ikke «tatt» humoren hans. I dag fikk jeg nok og sa rett ut at jeg var dritt lei og la deretter på røret. Dette er ikke en usikker kar på 18 år. Fyren er godt oppi 30 åra... Så kg kvinner og menn: Hva er deres tanker evt. erfaringer? Anonymkode: 77742...b0d Anonymkode: f1f16...f96 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Jeg tenker: Ironi/sarkasme er greit Men at man ikke må gå i fella å ALLTID ha ironisk distanse til ting. Må øve seg på å være ektefølt uten og tulle det til også Anonymkode: 5a089...3a1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå