AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Del Skrevet 17. mars 2021 Holder på å gå ned i vekt. Fornøyd med det jeg har gjort, men føler det er en lang vei igjen og går så seint. Blir det en evig slankekur dette her? Redd for når jeg kommer der jeg vil at jeg ikke klarer å holde meg. Og blir man fornøyd noen gang? Masse tanker i dag. Noen erfaringer og tips? Anonymkode: 750bd...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Del Skrevet 18. mars 2021 Du gir ingen detaljer, men kan svare helt generelt. I stedet for å tenke "evig slankekur" så tenker du heller at gode kostholdsvaner er noe du skal leve resten av livet med. Dersom det er en uoverkommelig tanke, så husk at rutiner som man gjerne må bruke viljestyrke til å opprettholde etter hvert blir vaner som føles naturlige over tid. Men da må du slutte å tenke at de gode vanene er en midlertidig fix bare for å nå et mål. Tro meg. For 5 år siden så var vanen min å spise en stor sjokoladeplate (200 gram) hver eneste dag. Da jeg begynte å gå ned i vekt så føltes det ekstremt krevende å gi slipp på sukkerkicket Jeg måtte bruke alt jeg hadde av viljestyrke i starten. Og jeg hadde mange tilbakefall og sånne tanker som det du har på veien. Holdt vekten siden 2015, og det føles helt fjernt at jeg hadde et så dårlig kosthold dengang. Gi det nok tid og de vanene du etablerer blir normen. Det er nettopp det som er problemet med restriktive dietter - man går ned raskt i vekt, men hjernen følger ikke med. Når du sier det går sent hos deg, så har jeg all tro på at du vil klare det. Lykke til 👍 Anonymkode: cea2f...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå