Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er 27 år, og har i det siste kjent veldig på en slags tristhet over å bli eldre og ferdig med å studere (straks ferdig). Blir trist av å tenke på at jeg ikke skal være del av et studiemiljø lenger, at det ikke er stuerent å feste ofte og å leve det typiske ungdomslivet. At det på en måte forventes at en skal være mer voksen. Jeg har samboer, har fått jobb og alt er «på stell» men likevel denne triste følelsen. Har kanskje noe med at jeg mistet det siste 1,5 året med studielivet pga. korona.. 😢

Andre som føler/følte det likt i min alder?

Anonymkode: 0ef22...6bc

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnslig for alderen! 

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg er litt eldre og har enda 3 semestre igjen av bachelorgraden.

Jeg har prøvd meg litt i voksenlivet, og helt ærlig - det er kjedelig.

Når ting forhåpentligvis åpner igjen, er det jo ingenting som stopper deg fra å ta en god runde på byen! Det akter jeg å gjøre. "Ufornuftig" vil KG-mafiaen mene, men drit i dem. De kan leve så fornuftig de bare vil, men har det gøy?

Anonymkode: 5d024...d10

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner hva du mener. Jeg er litt eldre og har enda 3 semestre igjen av bachelorgraden.

Når ting forhåpentligvis åpner igjen, er det jo ingenting som stopper deg fra å ta en god runde på byen! Det akter jeg å gjøre. "Ufornuftig" vil KG-mafiaen mene, men drit i dem. De kan leve så fornuftig de bare vil, men har det gøy?

Hva er så moro med å ta seg en god runde i byen?? Mye bedre å ta seg en god runde i fjellet

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det virker veldig kjedelig.. Hehe! Føler liksom jeg ble robbet for den siste delen av studietiden (vet mange har det mye verre enn meg altså).. Og er liksom ikke så kult å være 30-åring som går på byen hver helg. Men det er vel bare å drite i hva andre sier som du skriver. Takk for svar!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er voksenlivet kjedelig når man har fjernet alt det gjeve ved voksenlivet.

Når barn er mer som voksne og voksne er mer som barn. Usj.

Anonymkode: 808e7...43a

AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (4 minutter siden):

Jeg er 33 og har følt det slik siden jeg var 23 🥴 Ikke all forandring fryder. Slapp av, snart glir du inn i resten av den grå mengden som utgjør oss voksne i den middelaldrende delen av befolkningen. Det er bare å glede seg 

🤭😉❤️

Haha🥲❤️

Skrevet
Cleo88 skrev (1 minutt siden):

🤨

Som svar på kommentaren du var enig i 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, knulleGuden666 said:

Helt greit at folk mener jeg er barnslig, og at knulling er for barn og ikke voksne 😉

Hei, jeg heter Prompe-Guri. Hyggelig! *blafre med vippzene* Oj, der slapp jeg en lang og bløt promp. Vil du lukte?

Anonymkode: 808e7...43a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer og må si at jeg trives godt med det. Jeg liker alt ved tilværelsen (til vanlig)! Jeg elsker å lære nye ting og bli mer opplyst, jeg trives i studentfellesskapet, de faglige samtalene med professorer og den kalde pilsen på SV- blokka. Alt dette er dessverre tatt fra meg nå under pandemien,- vel unntatt dette med å lære da så klart. Bøker har jeg, og de leser jeg med glede. Det blir bare så ensformig og ensomt helt alene :(

Alt i alt er jeg en slags Peter Pan- figur. Jeg studerer for sjette året og ønsker virkelig ikke at det skal ta slutt. Jeg er 30 år og burde tenkt annerledes, men voksenlivet suger! Får jeg drømmen oppfylt så går jeg rett inn i en stipendiatstilling, men de vokser dessverre ikke på trær... 

Kort oppsummert så deler jeg sorgen din. Alt må dessverre ta slutt en dag :(

Anonymkode: 21a6d...5f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei

Jeg er 27 år, og har i det siste kjent veldig på en slags tristhet over å bli eldre og ferdig med å studere (straks ferdig). Blir trist av å tenke på at jeg ikke skal være del av et studiemiljø lenger, at det ikke er stuerent å feste ofte og å leve det typiske ungdomslivet. At det på en måte forventes at en skal være mer voksen. Jeg har samboer, har fått jobb og alt er «på stell» men likevel denne triste følelsen. Har kanskje noe med at jeg mistet det siste 1,5 året med studielivet pga. korona.. 😢

Andre som føler/følte det likt i min alder?

Det er helt naturlig. Jeg lenkter etter alle epokene i livet mitt. Barndommen. Studietida. Tida da ungene mine var små. Kommer kanskje til å lenkte etter nåtida engang og.

Anonymkode: 442a4...a7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå hva du mener.
Det kommer en slags liten "tomhetsfølelse" med det å være ferdig, klar for livet.

Nå skal liksom alt bare skure og gå frem til man blir pensjonist, milipælene er det lengre mellom

Min løsning var å utfordre meg selv
Meditering, trene i perioder, oppsøke nye ting, følge med på kulturtilbud, plutselig fikk jeg barn og så var det ikke så ille lenger.

Det går over, du blir vant med det og blir kjent med deg selv.
Lev livet slik DU ønsker det.

Jeg har valgt å jobbe litt mindre, ha mindre penger og fokusere på livet

Anonymkode: 30feb...812

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er at når damer (eller menn, for den saks skyld) i 30-, 40- eller 50- årene går ut på byen og oppfører seg som om de var tenåringer, ser dette objektivt sett rimelig harry ut; jeg tror neppe det er så mange kvinner som vil date en mann på 45 som går med en baseball-caps bak-frem og tror han er så kuuuul fordi han kan noen banneord som er populære i Bronx.

Det samme gjelder kvinner; det er ingen som har sagt at en kvinne som nærmer seg 30 ikke kan ha det moro, men det er heller ingen grunn til at hun skal ha samme stil som da hun var halvparten så gammel.

Anonymkode: c7e8a...e50

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

-Safiye, mod

Skrevet

Skjønner ikke problemstillingen. Jeg har utelukkende positive erfaringer med å bli eldre. Det var mer festing da vi studerte. Annerledes også. Men når jeg er sammen med venner nå, synes jeg kvaliteten er mye bedre.

I tillegg har man mye bedre økonomi, og dermed også muligheten til å finne på morsomme ting.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (5 timer siden):

Skjønner ikke problemstillingen. Jeg har utelukkende positive erfaringer med å bli eldre. Det var mer festing da vi studerte. Annerledes også. Men når jeg er sammen med venner nå, synes jeg kvaliteten er mye bedre.

I tillegg har man mye bedre økonomi, og dermed også muligheten til å finne på morsomme ting.

Ja, det er jo et godt poeng det du sier om økonomi. Skal bli deilig å få mye bedre råd. Men så kommer jeg også til å se vennene mine mye sjeldnere, når alle har satt timeplan og må tidlig opp alle ukedager. Og snart får sikkert noen barn... Men det er vel en tid for alt. Takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo et godt poeng det du sier om økonomi. Skal bli deilig å få mye bedre råd. Men så kommer jeg også til å se vennene mine mye sjeldnere, når alle har satt timeplan og må tidlig opp alle ukedager. Og snart får sikkert noen barn... Men det er vel en tid for alt. Takk for svar!

Ikke bare kommer du til å se vennene dine mindre. Noen av de vil du rett og slett nesten ikke se mer. Men du får mange andre nye venner og antakelig også barn. Noe som vil berike livet på mange måter, selv om ikke alt som følger med barna er like morsomt. At en ser sine beste venner sjeldnere, betyr ofte at det blir veldig hyggelig når man først møtes.

Skrevet (endret)

Er 37 har aldri følt sorg over å bli/være voksen.

Er mye bedre å være voksen enn det er å være barn.

Endret av Aragorn ll Elessar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...