AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Jeg er usikker på om jeg trenger å kjøpe inn en brystpumpe før fødsel? Har ikke vært gravid før og vet veldi lite om hvor vanlig det er å bruke brystpumpe. Hadde du bruk for brystpumpe? Anonymkode: 4b6d5...a1f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Fikk låne en manuell en av en venninne noe som var veldig greit da den ikke ble brukt så veldig lenge. Jeg innså etter en stund at jeg rett og slett hadde for lite melk og måtte gå over til erstatning. Men min tanke var å I utgangspunktet kunne pumpe en del slik at mannen kunne avlaste med flaske og jeg også kunne komme meg mer ut uten at baby var avhengig av meg som matfat. Så det spørs litt hva du tenker du ønsker. Men om du får lånt ville jeg kanskje forsøkt det før du investerte i en selv. Eller vente og se om du har behov for det 😊 Det er jo også de babyene som nekter å ta flaske og da er det veldig kjedelig å skulle bruke så mye penger på noe som ikke blir brukt. Anonymkode: 56198...e99
Trolltunge Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Med første ja. Med de siste var det bare å knipe på puppene, så pumpet de selv. 😄 Vanskelig å vite på forhånd. Jeg ville hatt tilgjengelig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Noen helsestasjoner har pumper til utlån så du får prøve. Sikkert bare å ringe og høre med dem Anonymkode: fb382...2c4
Blondiemamma Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Ikke med baby nr.1, men med nr.2 brukte jeg pumpe endel. Kjøpte en billig og pent brukt. Som jeg solgte videre senere.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Brukt en god del med mine. Hadde en manuell. Anonymkode: 8d485...60f
Sirinna Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Jeg kjøpte både elektrisk og manuell før fødsel med første. Fikk ut dobbelt så mye med manuell, fordi den elektriske pumpet mye svakere, mens jeg på den manuelle i større grad kunne regulere det selv. Når det er sagt, jeg hadde mest suksess med håndmelking. Kunne veldig enkelt melke ut så mye jeg ville rimelig raskt rett i en flaske, mye fortere enn ved bruk av pumpe. Denne gangen dropper jeg pumpe (venter mitt andre barn nå).
Arkana Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 Ja, jeg slet med amming så jeg pumpet meg med alle tre. Elektrisk pumpe var helt nødvendig, det er et mareritt å bruke manuell pumpe når man skal pumpe mange ganger om dagen. Jeg ville likevel ikke tenkt at det er nødvendig å kjøpe pumpe på forhånd, før du vet om du har behov for det. Butikkene er åpne også etter fødsel. Ingen vits i å sitte med utstyr du kanskje aldri får brukt. 1
Cer3s Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Hatt mer glede og nytte av naturebond enn pumpe 😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 Jeg hadde mer enn nok melk, men fikk ikke til å pumpe. Eneste gangen jeg fikk ut noe var da eldste var ett og jeg var borte noen dager. Jeg ville heller sett an behovet etter fødsel. Anonymkode: c8d7b...a27
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Kunne ikke klart meg uten. Pumpet for å få opp produksjon, pumpet hvis jeg skulle på aktiviteter uten baby for å forhindre spreng, pumpet for at mannen også skulle kunne mate og knytte bånd (og hjelpe på natten!). Ble så avhengig av pumpen at jeg kjøpte en manuell i tillegg til den elektriske i tilfelle den plutselig skulle slutte å virke - da ville det blir helt krise! Anonymkode: 017eb...e3e
Delfin82 Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 Brukte vel pumpe 2 ganger på de 14 mnd jeg ammet. Er så forskjell fra familie til familie.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Jeg hadde kolikkbaby som sov svært dårlig de første 3 månedene. Siden jeg fullammet, sov jeg nesten ingenting i døgnet, et par timer hvis jeg var heldig. Da jeg begynte å pumpe kunne jeg få et par timer til med søvn mens mannen passet og matet babyen. Jeg ville altså ikke overlevd uten den pumpa. Anonymkode: 1a613...e85 3
Million Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 Ja, jeg brukte brystpumpe hele tiden. Pumpet ut melk og lagde et lager i fryseren, sånn at barnets far når som helst kunne mate barnet, han også. Hvis jeg var borte f.eks, hadde vi nok av melk i fryseren. Brukte også pumpen til å bare pumpe ut et måltid eller to for far å mate barnet med, hvis jeg f.eks. skulle på venninnebesøk og bli borte noen timer en dag. Hadde ikke klart meg uten brystpumpe. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 Jeg brukte mye, men Kjøpte ikke før etter fødselen. Trenger det liksom ikke første dagene akkurat. Anonymkode: ec7fd...f2b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Ja, fikk brystbetennelse. Da er det ekstremt pumperegime, så var greit å ha. Fikk mye tette klumper som titt og stadig måtte løsnes også. Anonymkode: 28339...65c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 Jeg kjøpte en manuell før første ble født, som jeg prøvde å bruke et par ganger, men jeg fikk det ikke ordentlig til. Men vi slet med å få denne babyen til å ta flaske også, og hadde uansett ikke så stort behov, så jeg prøvde ikke så hardt. Til nr. to tok jeg den aldri fram. Venninnen min har imidlertid brukt sin elektriske pumpe mye. Man kan nok godt vente og så kjøpe senere ved behov. Anonymkode: 76570...c05
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 Jeg hadde ikke behov for det før jeg begynte på jobb igjen når baby var 8 måneder. Da var det praktisk med elektrisk. Anonymkode: 92f25...cc8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 Ja, med begge to pga begynnende brystbetennelse ca en uke etter fødsel. Anonymkode: e5eb2...9f2
Mumsmums Skrevet 18. mars 2021 #20 Skrevet 18. mars 2021 Kjøpte da jeg fikk antydning til betennelse. Sku ønske jeg hadde den med en gang jeg kjente det, så hadde jeg sluppet å bli sengeliggende først. Plagdes en del med klumper og varme i brystene så jeg var nødt å pumpe for å få tømt for barna greide det ikke. Pumpet og på jobb da jeg begynte å jobbe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå