Camillapb Skrevet 21. mars 2021 #21 Skrevet 21. mars 2021 Villfisker skrev (1 minutt siden): Oppskriften virket veldig kjent. Berit Nordstrand? Jeg har bare tatt utgangspunkt i hva jeg liker i sushi😁 Ikke fulgt noen oppskrift 1
Milky Skrevet 21. mars 2021 #22 Skrevet 21. mars 2021 Synes salmalaks er mye bedre, eneste laksen jeg spiser. Ingen ben, og smaker ikke så «fiskete» . Kan også brukes til sushi men det kan flere andre også
Gjest Villfisker Skrevet 21. mars 2021 #23 Skrevet 21. mars 2021 Camillapb skrev (2 minutter siden): Jeg har bare tatt utgangspunkt i hva jeg liker i sushi😁 Ikke fulgt noen oppskrift Litt morsomt at du sier det, for hun har en oppskrift som er nesten akkurat de ingrediensene du listet opp 😄 hvordan gjør du når du rister sesamfrøene dine forresten?
Gjest tranedatter Skrevet 21. mars 2021 #24 Skrevet 21. mars 2021 Villfisker skrev (8 minutter siden): Oppskriften virket veldig kjent. Berit Nordstrand? Ikke hørt om dama, men elsker også det samme. Poke Bowl kaller vi det for. poke bowl norsk - Google-søk
Gjest Villfisker Skrevet 21. mars 2021 #25 Skrevet 21. mars 2021 tranedatter skrev (1 minutt siden): Ikke hørt om dama, men elsker også det samme. Poke Bowl kaller vi det for. poke bowl norsk - Google-søk Ja. De har jeg hørt om, men må innrømme jeg har vært skeptisk til den rå fisken. Så har enda til gode å prøve det Men etter å ha sett en fyr på nettet tygge på et rått grisehode (noe som var utrolig kvalmt ), tenker jeg at den rå fisken umulig kan være det verste.
Gjest tranedatter Skrevet 21. mars 2021 #26 Skrevet 21. mars 2021 Villfisker skrev (4 minutter siden): Ja. De har jeg hørt om, men må innrømme jeg har vært skeptisk til den rå fisken. Så har enda til gode å prøve det Men etter å ha sett en fyr på nettet tygge på et rått grisehode (noe som var utrolig kvalmt ), tenker jeg at den rå fisken umulig kan være det verste. Er jo som sushi, men flere grønnsaker og mer som salat. Noen liker laksen veldig lett dampet, så den får litt varme.
Gjest theTitanic Skrevet 21. mars 2021 #27 Skrevet 21. mars 2021 Kan lett spise en liten salmalaks loin rå uten noe tilbehør. Namnam. Litt soyasaus skader riktignok ikke.
Gjest Villfisker Skrevet 21. mars 2021 #28 Skrevet 21. mars 2021 tranedatter skrev (3 minutter siden): Er jo som sushi, men flere grønnsaker og mer som salat. Noen liker laksen veldig lett dampet, så den får litt varme. Fort gjort å koke den da? Men er kanskje best som den er?
Camillapb Skrevet 21. mars 2021 #29 Skrevet 21. mars 2021 Villfisker skrev (49 minutter siden): Litt morsomt at du sier det, for hun har en oppskrift som er nesten akkurat de ingrediensene du listet opp 😄 hvordan gjør du når du rister sesamfrøene dine forresten? Åja haha! Visste ikke det, men den er jo ganske basic såå😂 Bruker bare tørr panne til de er litt brunet😁
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #30 Skrevet 21. mars 2021 On 3/18/2021 at 11:34 PM, Villfisker said: Er det noe godt? Hva med mark? 🐛 Er ikke så mange mark i og de markene du finner kan du bruke når du fisker. Et ypperlig 2 i 1-tilbud. Jeg fikk en svær laks på 54 kg da jeg brukte mark fra salma-laks. Anonymkode: 6324f...445
Lula Skrevet 24. mars 2021 #31 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Sinte-my skrev (På 17.3.2021 den 23.35): Salmalaks er et merkenavn på oppdrettslaks. På samme måte som Gilde grillpølse. Grillpølse, bare fra Gilde. Laks, bare fra merket Salma Riktignok er Salma oppdrettlaks, men din forklaring stemmer ikke. Det handler om slakteprosessen/bearbeiding. Ikke at det er oppdrettslaks. Salma er pre-rigor laks. Det betyr at den er slaktet og pakket før dødsstivheten inntrer. Det gjør at nedbrytningsprosessen i fisken ikke begynner på samme måte som den gjør i "vanlig" slaktet laks. Når fisken går i rigor kan den ikke slaktes, og dermed må den ligge i 2-3 dager for videre bearbeiding. Da har en del prosesser allerede kommet i gang, som påvirker både konsistens og smak. Det er en del foredeler med pre-rigor fisk i tillegg til bedre konsistens og smak; Pre-rigor filet har opp til 3-4 dager lengre holdbarhet. Pre-rigor filet har en mye bedre kvalitet når den kommer på markedet. Produktene er alltid like ferske når de kommer frem. Man sparer ca. 40 prosent emballasje, is og frakt; noe som gir en stor miljøgevinst. Bedre utnyttelse av restprodukter. Når det er sagt er det flere alternativer til Salma på makedet, bla Frøya Endret 24. mars 2021 av Lula
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå