AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Noen som har fått til å klardrømme? Hvordan? Har lyst til å prøve å å få det til, men redd for å få søvnparalyse. Har også lyst yil å lese litt om temaet, så hvos dere har noen artikler/podkaster, eller hva som helst, så sleng gjerne ut et forslag. Anonymkode: 0dc53...943
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Jeg har ofte søvnparalyse, spesielt i perioder med mye stress/angst. Har prøvd å øve meg på å ta kontrollen når dette skjer, sånn at jeg ikke skal bli så redd. Når jeg får søvnparalyse sover jeg ikke mer den natten, og stresset og angsten bare øker.. Har sett videoer og hørt podcaster men jeg klarer ikke å lucid dreame uansett hvor mye jeg prøver. Kanskje noen er mer disponert for å få det til enn andre? Følger denne tilfelle det kommer noen tips jeg ikke har prøvd. Anonymkode: 18f63...7e6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Drømmer bevisst flere ganger i uken. Ikke å anbefale, utrolig slitsomt. Anonymkode: be37f...82f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Drømmer bevisst flere ganger i uken. Ikke å anbefale, utrolig slitsomt. Anonymkode: be37f...82f Drømmer bevisst.. Kan du fortelle litt om det.. Anonymkode: 1cf71...765
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Det har skjedd at jeg har blitt klar over i en drøm at jeg drømmer og kan kontrollere hva jeg gjør i drømmen. Det er aldri bevist, noen ganger i drømmen er det som jeg får en åpenbaring at det er en drøm. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Mitt forslag som funker for meg: når du våkner om morningen, eller midt på dagen (ikke kvelden når du er trøtt) legg deg på ryggen i en behaglig stilling, Ikke rør deg! Ligg sånn og pust med magen sakte 10 ganger. Igjen IKKE RØR DEG! Ikke klø deg ikke skift stilling eller noe, viktig! Så forestiller du deg at du går sakte ned en trapp. Tell trappe trinnene og pust dypt med magen. Til slutt går du inn i en søvn tilstand, og etter vært i en flytende drøm. Prøv å vær bevist på at du drømmer, og la bare drømmen forme seg selv. Kast inn små push mot det du vil drømme om, og la det skje. Lev deg inn i det. Jeg har flytende drøm ca 1 gang i uken. Jeg elsker det.. Det funker ikke hvergang, men jo oftere du gjør det, jo oftere skjer det. Anonymkode: af549...423 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 TS, hvordan er drømmene dine til vanlig? Er de detaljerte osv eller bare myriade av rot og kaos? For jeg opplever at det er lettere å lucid drømme i drømmer når alt er veldig "ekte" Ofte i mine drømmer hvor jeg klardrømmer, så har jeg ikke som mål å klardrømme, men drømmen starter ofte med å føles VELDIG ekte. At jeg for eks holder på i hagen med noe, eller bare noe veldig hverdagslig. Så begynner ting å bli litt "rare" og hvis jeg blir skeptisk (for eks at drømmen er veldig ekte men så flyr det en seilbåt forbi i lufta) så tenker jeg hmm dette var ganske urealistisk. Her har jeg tidligere bare latt ting skje som de vil, men med litt trening kan du ta kontroll i slike "åpenbaringer". Hvis du møter en slik situasjon i en drøm, at ting blir litt "rare", tren på å stopp opp og vær skeptisk. Når du først har blitt skeptisk, kan du se om du klarer noen av disse tingene: - Lese skrift i drømmen - Skrive noe i drømmen - Se ned på føttene dine og/eller kjenn om du står på bakken - Se på klokka og forstå hva klokka er. Hvis noe av dette er vanskelig, så er du i en drøm, og om du har klart å gjøre disse tingene med din egen vilje, så er det godt mulig resten av drømmen er helt opp til deg og dine valg. Det hjelper å ha tankesettet at du skal overbevise "hjernen" eller "drømmen" om at det ikke er ekte. Jeg har pleid å tenke i klardrømming at "åja jasså, men hvis dette er på ekte, så skal vi se om du klarer å finne en realistisk løsning på dette" også gjør jeg noe helt sprøtt. En gang løp jeg bort til et gjeng med mennesker og begynte å råkline med de. (I drømmen vel og merke haha) og drømmen/hjernen visste jo ikke hva den skulle gjøre med dette, så ingen i drømmen reagerte. Hadde jeg løpt opp til masse fremmede folk på ekte og tungeklint med de så hadde jeg jo fått følger. Lykke til. Men det er litt slitsomt med mye klardrømming. Anonymkode: 6569e...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå