Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor velger så mange kvinner helserelaterte yrker? Som f.eks. sykepleier har man en usikker inntekt, lav inntekt, ugunstige arbeidstider og yrket blir av mange nedvurdert. Likevel flokker kvinner til. Hvorfor det? Hvorfor er det ikke like mange menn?

Anonymkode: f436a...025

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner flest er mer interessert i mennesker og menn flest er mer interessert i ting. Derfor finnes det flere mannlige ingeniører, og flere kvinnelige sykepleiere. Der finnes alltid unntak. 

Anonymkode: 4397e...e7b

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke en usikker inntekt som sykepleier. Har fast stilling, og er ikke akkurat i fare for å bli permittert. 

Kan være enig i at det ikke er noen høy inntekt, men så er ikke lønnen alt her i livet heller. Tjener helt greit med mastergrad. 

Det er veldig kjekt å jobbe med folk på den måten jeg gjør, og i alle fall når man jobber et sted der vi er veldig god på hva vi gjør. Vi er jo eksperter på vårt felt og da får man selvsagt høre det fra pasientene, at de føler de er i trygge hender og synes det er kjempetrist å dra fra oss fordi de føler seg så godt ivaretatt. Jeg jobber med veldig syke mennesker, og det er givende å kunne være med på å gi dem best mulig behandling, enten for at de skal bli frisk eller å gi dem en best mulig avslutning på livet. Det varmer hele mitt hjerte bare å skrive dette! 

For å være ærlig bryr jeg meg ikke om de som slenger dritt om yrket. De vet ikke hva de snakker om. 

Anonymkode: a6ffe...3d9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...