AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Skal kjøpe newborn-sete til tripp trapp da vi har solgt vårt gamle siden vi trodde vi var ferdig med det 😄 Ser det nyeste setet har to stillinger hvor den ene er helt liggende. Noen som har erfaring fra begge de to variantene og kan si noe om det er verdt å kjøpe det nyeste? Er det veldig mye mer anvendelig med liggestillingen? Var i grunn OK fornøyd med det forrige vi hadde. Kjøper brukt, så det er jo snakk om 300 vs 600 kr for gammelt eller det nyeste... Anonymkode: b295d...716
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Så lenge du selger det etterpå er det ikke store tapet å kjøpe nytt. Men når det er sagt så er det ikke slik at det nyeste setet automatisk er «bedre» enn det gamle. Spørs når og hvordan du skal bruke det. Fra fødsel er det nye helt topp, for baby får en bedre stilling, mer liggende. Men selv på det mest oppreiste hakket så blir det alt for liggende til at det er behagelig for baby å bli matet på den måten (når man starter med fast føde), så rundt 4 mnd. byttet vi fra det nye til den eldre versjonen da baby ikke likte å bli matet når posisjonen var så liggende. Til neste baby har vi bare tatt vare på det gamle. Bruker heller babynest etc. frem til baby er klar for å starte med litt fast føde. Anonymkode: 69e69...674
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Enig med den over, det blir jo hva dere foretrekker. Vi brukte setet en del pga baby som sov dårlig og gråt kjapt når hn ikke så oss. Det var stort sett den eneste måten vi kunne spise i ro på. Babyen likte best å komme litt opp i høyden, ikke å se oss undenfra, som i vippestol. Men som AB over også sier, så får du aldri barnet opp i ordentlig sittestilling i det setet. Anonymkode: 28b84...e99
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Jeg har det gamle og skulle gjerne hatt det nye. Tror jeg hadde brukt det mer fra nyfødt da. Jeg bruker det til avlastning når jeg må gjøre ting på kjøkkenet, for eksempel. Greit å kunne smøre seg ei skive eller sette på potetene uten å ha babyen på seg. Anonymkode: a9689...71b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Nå fikk jeg jo lyst til å kjøpe begge 😆 Vi brukte det forrige setet mye da vi begynte med fast føde. Tror vi brukte det helt til 6-7 måneder. Men tok det nok ikke i bruk før 2-3 måneder, frem til da så var det konstant bevegelse som gjaldt... Vanskelig å si hvordan denne neste blir. Er den gamle versjonen helt håpløs å bruke som avlastning når de er bitte små? Anonymkode: b295d...716
Kassiopeia8 Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Vi har brukt det nye. Liggestillingen skal man bruke til baby er ca 2 mnd, så skal man bruke neste hakket. Var veldig greit når babyen var nyfødt at han kunne ligge der mens vi laget mat eller spiste. Av og til sovnet han, av og til lå han og pludret. Den neste stillingen ble bra når han var mer oppmerksom, og fikk sitte og følge med. Han fikk gjerne en skje eller noe å leke med mens vi spiste. Vi begynte med fast føde ved 6 mnd og byttet da til babysettet med bøyle, slik at han satt godt. Det er ikke anbefalt å gi fast føde i hverken vippestol eller nyfødt-sete, da de er tilbakelent. Dette kan medføre kvelningsfare. De skal helst sitte oppreist enten på et fang eller i vanlig babystol.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Vi har det nye til tvillingene våre. Kjempefornøyd! Hadde det på det øverste hakket (liggende) til de var ca rundt 3 mnd. Vi hadde tvillingene ofte i setet mens vi styrte på kjøkkenet og da vi spiste mat. De kunne til og med sovne i setet. Gikk over til nederste hakket for en mnd siden, og funker veldig fint til flaskemating. Spesielt når jeg er alene med dem. Absolutt verdt det å kjøpe det! Anonymkode: 720e6...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå