AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Jeg ble angrepet for en tid tilbake og jeg sliter veldig med det enda, står i helsekø hos VPP. Jeg har forsøkt gradvis eksponering bl.a, men slik det er nå så blir jeg livredd når jeg går utenfor døren hjemme. Jeg vet det er ekstremt, men jeg føler at jeg kanskje kunne ha nytte av å ha noe på meg så jeg ikke er like forsvarsløs som jeg var da jeg ble angrepet, men jeg vil helst ikke bryte norsk lov. Noen forslag? Anonymkode: 23ce7...073 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 En stor Maglite (lommelykt) kan brukes både til å blende folk med, og som slagvåpen. Og meld deg på selvforsvarskurs når de starter opp igjen. Anonymkode: 41d82...84b 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Pepperspray er vel lov..? Varme tanker til deg ts♥️ Anonymkode: b8f5b...862
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pepperspray er vel lov..? Varme tanker til deg ts♥️ Anonymkode: b8f5b...862 Nei er vel ikke det. Anonymkode: 0e42e...d41 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Overfallsalarm? Anonymkode: 0e42e...d41 1
NewInTown Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Hvis du virkelig skal eksponere deg selv og behandle angsten din, så må du nesten bare prøve å komme deg mest mulig ut uten noe ekstra "beskyttelse". Det kan gjøre situasjonen verre om du begynner å armere deg for å kunne forsvare deg dersom en situasjon skulle oppstå. Da venner du jo hjernen din til at det er massevis av farer som lusker på hvert gatehjørne, og at du trenger den beskyttelsen. Det som skjer da, er at du skaper en sånn tankerekke som vil gjør deg mer og mer redd hver gang du går ut. Du blir ubevisst langt mer urolig og redd, fordi hjernen din er forberedt på at noe skal skje. Jeg vet det er forferdelig vanskelig, og jeg forstår at det er ekstremt vanskelig for deg nå. Men jeg anbefaler deg, om du ønsker å eksponere bort frykten, å prøve deg uten "beskyttelse". Men å gå vanlig ut slik du ellers ville gjort før angrepet. Med mindre du har folk ute etter deg for et eller annet, så skal man være svært uheldig for å havne i en sånn situasjon som du har gjort. Og du har trolig vært veldig uheldig. Sjansen for at du blir så uheldig 2 ganger etter hverandre er uhyyyre liten, så den frykten er vel sånn sett ikke veldig "reell" selv om angsten og følelsen av frykt er sterk. Håper du får den hjelpa du trenger! Sender deg en god klem! 1
Matas Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 Forsvarspray er lovlig, men ikke pepperspray. Du kan også bruke hårspray, det er ikke ulovlig. Anonymkode: a10ab...d3c 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Disse er en god kombinasjon: https://www.benchmade.com/pens.html https://marinesafety.no/produkt/lommelykt-olight-m1x-striker-1000-lm/ Da har du muligheten til å bite godt fra deg, uten å bære rundt på noe ulovlig.. Anonymkode: 1cf67...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 Ett enkelt triks er å bruke den spisseste nøkkelen du har og holde den i hånden slik at du enkelt kan hugge til for forsvar, eller skrape hardt i ansikt eller annen hud, om nødvendig. Motparten blir ikke alvorlig skadet, men det kan være nok beskyttelse for deg og du har et overraskelsesmoment klar i hånden hele tiden når du er utenfor hjemmet ditt. Du kan feste en strikk eller noe slik at du ha den hengende rundt håndleddet ditt under jakkeermet. Håper ting bedrer seg og du får bygget opp igjen tryggheten i deg selv. Klem. Anonymkode: 60d69...91d 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Forsvarspray er lovlig, men ikke pepperspray. Du kan også bruke hårspray, det er ikke ulovlig. Anonymkode: a10ab...d3c Hårspray kan gjøre store skader på øynene så det må du hvertfall ikke finne på å bruke. Anonymkode: 60d69...91d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 Hvor stor og sterk er du? Mange av forslagene her er basert på slag, som er veldig lett for en litt større og sterkere person å blokkere. Bruk av nøkler har ingen effekt, hårspray el -om vinden blåser feil vei eller du er litt stressa, skaper du mest problemer for deg selv. Jeg anbefaler overfallsalarm, altså noe som lager jækla høy lyd, kombinert med spark/tråkk og løping. Hva med å bruke ispigger på skoa, ev ene skoen, om du må gå ute når det er skummelt? Anonymkode: 66cff...52f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvor stor og sterk er du? Mange av forslagene her er basert på slag, som er veldig lett for en litt større og sterkere person å blokkere. Bruk av nøkler har ingen effekt, hårspray el -om vinden blåser feil vei eller du er litt stressa, skaper du mest problemer for deg selv. Jeg anbefaler overfallsalarm, altså noe som lager jækla høy lyd, kombinert med spark/tråkk og løping. Hva med å bruke ispigger på skoa, ev ene skoen, om du må gå ute når det er skummelt? Anonymkode: 66cff...52f Tjah vet nå ikke helt det. En spiss og hard nøkkel slått/stukket imot underlivet på en mann vil gjøre jæ..... vondt. Anonymkode: 60d69...91d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 NewInTown skrev (13 timer siden): Hvis du virkelig skal eksponere deg selv og behandle angsten din, så må du nesten bare prøve å komme deg mest mulig ut uten noe ekstra "beskyttelse". Det kan gjøre situasjonen verre om du begynner å armere deg for å kunne forsvare deg dersom en situasjon skulle oppstå. Da venner du jo hjernen din til at det er massevis av farer som lusker på hvert gatehjørne, og at du trenger den beskyttelsen. Det som skjer da, er at du skaper en sånn tankerekke som vil gjør deg mer og mer redd hver gang du går ut. Du blir ubevisst langt mer urolig og redd, fordi hjernen din er forberedt på at noe skal skje. Jeg vet det er forferdelig vanskelig, og jeg forstår at det er ekstremt vanskelig for deg nå. Men jeg anbefaler deg, om du ønsker å eksponere bort frykten, å prøve deg uten "beskyttelse". Men å gå vanlig ut slik du ellers ville gjort før angrepet. Med mindre du har folk ute etter deg for et eller annet, så skal man være svært uheldig for å havne i en sånn situasjon som du har gjort. Og du har trolig vært veldig uheldig. Sjansen for at du blir så uheldig 2 ganger etter hverandre er uhyyyre liten, så den frykten er vel sånn sett ikke veldig "reell" selv om angsten og følelsen av frykt er sterk. Håper du får den hjelpa du trenger! Sender deg en god klem! Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive ett gjennomtenkt og langt svar, og du har selvfølgelig helt rett ❤️ Anonymkode: 23ce7...073
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 Takk til alle som har svart ❤️ Anonymkode: 23ce7...073
Hannah80 Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hårspray kan gjøre store skader på øynene så det må du hvertfall ikke finne på å bruke. Anonymkode: 60d69...91d Ugreit hvis det blir brukt mot en selv. Men jeg ligger ikke søvnløs hvis ts hadde skadet øynene på en overfallsmann. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hårspray kan gjøre store skader på øynene så det må du hvertfall ikke finne på å bruke. Anonymkode: 60d69...91d Det er ikke ulovlig å bruke. Ingen kan straffes for å ha dratt fram hårsprayen fra veska for å forsvare seg. Anonymkode: 6846a...b23 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke ulovlig å bruke. Ingen kan straffes for å ha dratt fram hårsprayen fra veska for å forsvare seg. Anonymkode: 6846a...b23 Man risikerer hvertfall erstatningsansvar om det gjør vedkommende blind. Hårlakk er LIM. Anonymkode: 60d69...91d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man risikerer hvertfall erstatningsansvar om det gjør vedkommende blind. Hårlakk er LIM. Anonymkode: 60d69...91d Tenker kanskje da at de som overfaller bør ta det med i risikovurderingen før de angriper noen. Har vanskelig for å tro at en jury vil dømme noen for å bruke hårspray å ha forsvart seg fra et overfall. Anonymkode: f10d1...8a8 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #20 Skrevet 18. mars 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker kanskje da at de som overfaller bør ta det med i risikovurderingen før de angriper noen. Har vanskelig for å tro at en jury vil dømme noen for å bruke hårspray å ha forsvart seg fra et overfall. Anonymkode: f10d1...8a8 Det spørs jo helt på situasjonen. Det er på ingen måte gitt at dommer finner det sannsynlig at det var nødvendig å skade gjerningspersonen på denne måten. Det er ikke slik at dersom man blir angrepet, så står man fritt til å gjøre hva man vil mot vedkommende. I tillegg, vil TS er såpass skvetten og angstfylt som åpningsinnlegget kan implisere, er det faktisk også en risiko for at hun vil overdrive når hun forsvarer seg. Litt av grunnen til at disse forsvarsvåpnene er ulovlige i Norge er at det forekommer mange ulykker med dem, på grunn av falske positiver, i land der de er tillatt. TS, ditt beste forsvarsvåpen er å løpe. Nummer to er å skrike. Anonymkode: f3df1...e4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå