Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt inspirasjon til hvilken kake som er best å bestille som "hovedkake" i bryllup. Jeg kan ingenting om hva som er vanlig størrelse, pris, smak og så videre. Men har vært i et par bryllup som valgte utradisjonelle kaker med oreo og mousse. Synes det var veldig gøy med noe utradisjonelle kaker, men er redd det blir så dyrt hvis man skal ha noe skikkelig bra. Så; hvordan kake bestilte dere? Er dere fornøyd og hvor mye kostet den? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha en ordentlig bryllupskake som du bestiller fra en konditor, så kommer det til å koste flere tusenlapper uansett. Du bør undersøke ulike nettbutikker/bakere sine nettsider ift pris, og begynne å spare dersom det er viktig. I vårt bryllup bakte min mor en langpannekake som bryllupskaka vår, noe jeg angrer litt på i dag, selv om det er mange år siden vi giftet oss. Men der og da var jeg aller mest opptatt av det å bli gift med min mann, og kakebordet var "dessverre" mindre viktig for meg da. Du må bare finne ut hvor viktig det er for deg, og om du har muligheten for å spare. 

Anonymkode: cfa50...68e

AnonymBruker
Skrevet

Kannsje en venninne som baker? Jeg har bakt flere, tre etasjer, og gitt i bryllypsgave, på bestilling fra par. 

Anonymkode: 55164...91a

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, de bryllupene jeg har vært hvor de har droppet brudekake har absolutt vært best (kakemessig). Hele dytte kake inn i munnen på den andre er bare kleint. Ofte smaker den ikke noe godt heller og koster skjorta. Syns de med mest suksess har hatt varierte kaker på bord aom er hjemmelaget. Mye enklere og mye diggere. Spar de pengene. 

Anonymkode: ffe5f...eff

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte den største glutenfrie av de runde marsipankakene fra konditor. Kosta 800😆 lagde pynten selv. Brente heller av 5000 på blomstene da det betød mer for meg 🙈 

Poenget mitt er at gjør det som passer akkurat deg. Vi hadde mange ulike kaker på kakebordet så alles smak ble nok dekket 😊 tror ingen tenkte eller savnet den store etasjekaken som gjerne ser lekrere ut enn den smaker.

Anonymkode: 7e94b...e33

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar :) Jeg kan garantere at det ikke blir noe "kutte kake med sabel mens alle ser på og stappe kake i munnen på hverandre" opplegg, men jeg vil gjerne ha en hovedkake. Og da en kake som smaker godt og er fin, dere nevner overprisende kaker som ikke er gode allikevel - og det er jo nettopp derfor jeg spør - det er jo det jeg IKKE vil ha :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Falkefugl skrev (4 minutter siden):

Takk for svar :) Jeg kan garantere at det ikke blir noe "kutte kake med sabel mens alle ser på og stappe kake i munnen på hverandre" opplegg, men jeg vil gjerne ha en hovedkake. Og da en kake som smaker godt og er fin, dere nevner overprisende kaker som ikke er gode allikevel - og det er jo nettopp derfor jeg spør - det er jo det jeg IKKE vil ha :P 

Da kommer du langt med et stettfat og en av de lekre festkakene konditoriet kan tilby 😊 

Anonymkode: 7e94b...e33

• Liker 1
Skrevet

Hvis du holder til i oslo og omegn ville jeg sjekket ut pascal og soulcake, evt sverre sætre. Fantastisk gode kaker. Pasjonsfrukt moussen til pascal er fantstisk god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...