AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Har vært sykemeldt pga jeg er blitt helt nedkjørt psykisk og var nær ved å flytte ut. Endret mening i siste liten, og ble værende. Vært til samtaler hos lege, psykolog og var sykemeldt i 8 arb dager til sammen. Sjefen sa han ville snakke med meg neste uke når jeg kommer på jobb, og jeg kjenner jeg er redd for hva han skal si. Jeg er i prøveperioden, men jeg hadde ikke vært sykemeldt om dette ikke hadde knekt meg totalt sammen. Han vet litt om situasjonen og har vært veldig forståelsesfull, han er en person som er på jobb 24/7, så jeg skjønner jo det om han ser ned på de som er sykemeldt. Jeg vet bare ikke hva jeg skal si når jeg kommer på jobb og skal snakke med han. Jeg har bare vært så langt nede at å gå på jobb hadde ikke vært et alternativ. Anonymkode: c58ea...27a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Ikke krisemaksimer dette. Det kan hende du får en god samtale ut av det. En icebreaker. Du er på ingen grunnlag nødt til å fortelle han noe som helst om hvorfor ting er slik det er. Er han en god sjef så legger han ikke opp til det heller, men ønsker å tilby deg muligheten for det hvis du vil. Tenker at det vil sikkert gå bare godt, og han vil vise deg at han både forstår og ønsker dialog om du vil det. Anonymkode: 36bbf...16b 4
NewInTown Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 At han er en fyr som er på jobb hele tiden, betyr det ikke at han ser ned på de som er sykemeldt. Det hadde vært et veldig dårlig trekk av en leder, og er han en god leder så ser han absolutt ikke ned på deg. Men det er ganske vanlig å snakke med sjefen etter en sykemelding. Leder skal ikke grave i årsaken til sykemeldingen, men prøve å komme frem til om arbeidsevnen er tilbake eller om det trengs tilrettelegging på arbeidsplassen eller liknende. Man har krav på samtale med leder underveis i ei lang sykemelding f.eks. Alle blir syke fra tid til annen, eller opplever noe i livet som gjør at man må være borte fra jobb en kortere eller lengre periode. Det er helt normalt. Det er tatt med i beregningen at mennesker lever liv utenfor jobben. 2
Whistler Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): .......... Sjefen sa han ville snakke med meg neste uke når jeg kommer på jobb, og jeg kjenner jeg er redd for hva han skal si. .......... Anonymkode: c58ea...27a Det har jo ingen hensikt å krisemaksimere. Vet sjefen noe om situasjonen din? Kanskje sjefen rett og slett vil gi deg en pepp-talk med en blanding av støtte og sympati. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Whistler skrev (31 minutter siden): Det har jo ingen hensikt å krisemaksimere. Vet sjefen noe om situasjonen din? Kanskje sjefen rett og slett vil gi deg en pepp-talk med en blanding av støtte og sympati. Ja, sjefen vet en del. følte ikke det hørtes sånn ut men vi får se. Ts Anonymkode: c58ea...27a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, sjefen vet en del. følte ikke det hørtes sånn ut men vi får se. Ts Anonymkode: c58ea...27a Først av alt, lykke til! Jeg har vært i en lignende situasjon, men da ikke i prøvetiden. Jeg var livredd for hvordan sjefen skulle reagere da jeg ble sykemeldt for psykisk lidelse, han var typen som ikke skjønte seg på "sånt". Da vi hadde en slik samtale, så åpnet han opp til meg om at konen hadde slitt med psyken den siste tiden, og han ville bare fortelle meg at han hadde full forståelse for situasjonen, og lurte på om han kunne gjøre noe for å gjøre det enklere for meg. Anonymkode: 4ce50...ec2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Sjefen vil hjelpe deg tilbake til i arbeid! Anonymkode: 117fc...43f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå