AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Kort info: Vi er gift på 14 året, har to barn i småskolealder. Gode jobber begge to. (Han tjener godt og mer enn meg). Jeg er en aktiv person, liker å trene, være sosial osv. han er en sofapotet som helst vil se på tv. Han seg på skjerm HELE TIDEN. Han har en type jobb hvor han sitter og glor på skjermen fra kl 8-17 og ofte mer også om han jobber kveld og helg i tillegg. Og når han ikke jobber sitter han og ser på mobil’n sin. Det er sykelig. Han er fullstendig avhengig. Vi har snakket om det mange ganger.. vært gjennom parterapi.. ingenting hjelper. Han sier han slapper av når han ser på skjerm. (Når han ikke jobber bare scroller han på meningsløs pjatt). Han er inne mentalt tilstede. Når familien spiser frokost eller gjør andre ting sitter han for seg selv med tlf sin. Jeg blir så lei meg og føler meg oversett og lite viktig. Men hvis jeg tar det opp så går han fullstendig i selvforsvar og begynner å snakke om alt han bidrar med. Og det han bidrar med er at han tjener godt. Men det er ikke det jeg trenger. Jeg trenger en som er mentalt tilstede. Hva skal jeg gjøre? 😢 Føler jeg vil bort fra han.. så får han leve lykkelig resten av sine dager med skjermen sin.. men så tenker jeg på barna.. vil ikke at de skal vokse opp med 50% sv tiden med en pappa som bare glor i skjermen. Hva hadde dere gjort når det er blitt tatt opp gang på gang men det ikke virker? Jeg føler ikke noe kjæreste-følelse for gan lengre heller siden han er så «borte». Hadde det ikke vært for korona hadde jeg vært rundt omkring på diverse fritids aktiviteter og sluppet å sitte og se på hvor fraværende han er.. (jeg har tidligere prøvd å ta han med på diverse ting men han trives best med skjermen sin). What to do? Anonymkode: a910e...867
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Du liker han ikke engang. Hvorfor skal du lære barna dine at det er sånn et parforhold skal være? Anonymkode: 58dff...655
PM75 Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Så han er en voksen mann og pappa som sitter med mobilen og scroller ved matbordet? Og som velger skjerm fremfor å delta i familiens aktiviteter? Det er lavmål! 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Du får spørre han om det er det han vil at barna skal huske han for når han dør, eller «jeg husker pappa som en som tok oss med på aktiviteter og alltid var der for oss». Han høres ut som en bortskjemt drittunge, spør du meg. Anonymkode: dc8e1...094
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Min eks var helt lik. Og er det fortsatt. Nå har barna blitt så store at de ikke gidder å prøve å få kontakt med ham lenger, «ingen vits i å snakke med pappa for ham sitter bare der med mobilen uansett». Anbefaler å droppe hele fyren. Anonymkode: e052a...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå