Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men har to barn og et i magen. Er arbeidsledig og utdanningen min tilsier en lønn på max 370000. Selger vi huset sitter jeg igjen med Max 600000. Får ikke kjøpt leilighet uten jobb, får ikke jobbet pga fødsel og permisjon rundt hjørnet. Beklager klaging måtte bare blåse ut et sted. 

Anonymkode: 40173...dc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å prate sammen og finne løsninger på situasjonen. Kanskje noe familiemedlemmer som kan hjelpe til?

Ellers har du gode ordninger i Norge, les litt om det på nav.no (enslig forsørgere)

Løsninger finnes. du må bare finne det! Lykke til.

Anonymkode: 0c73b...945

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han voldelig, eller er det mulig å jobbe seg gjennom det? Du nevner ingenting om grunnen så det er vanskelig å gi deg gode råd. Noe må jo ha oppstått plutselig, utroskap kanskje?

2 barn, 3. på vei høres litt fastlåst ut, du må få profesjonell hjelp først og fremst. Ville ringt familievernkontoret i dag.

Anonymkode: 55506...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en vanskelig situasjon TS, men du finner ut av det. Kanskje kan dere finne sammen igjen, eller evt. "la det skure" til barna er litt større og du har jobb/får lån. 

Anonymkode: 934a7...337

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er lov å prate sammen og finne løsninger på situasjonen. Kanskje noe familiemedlemmer som kan hjelpe til?

Ellers har du gode ordninger i Norge, les litt om det på nav.no (enslig forsørgere)

Problemet er at jeg har et voksent barn der faren forsvant helt ut av bilde for 20 år siden. Jeg fikk da ensligforsørger støtte i 3 år.

Så fant jeg kjærligheten i mannen jeg har nå 7 år etter faren til min første forsvant. Så gjorde han det slutt fordi han ikke taklet at vårt første felles barn hadde en diagnose.. så jeg fikk da tilsynstønad fra nav og dobbelt barnetrygd.Og fått info fra nav at jeg ikke har krav på dette for våre fellesbarn fordi jeg har fått det før. Noe jeg har all forståelse for.

Vi fant tilbake til hverandre igjen og fikk hjelp av bup med barnet vårt. Alt var bra i i 5 år og vi fikk vårt andre barn og flyttet ut av mitt og kjøpte sammen. I høst skjedde det noe som ikke skulle ha skjedd da det ikke var frivillig og jeg er gravid igjen med termin i juni. Jeg ser at jeg har nok egenkapital til leilighet og pappa sier ikke nei til å være kausjonist. Men problemet er at jeg ikke kan jobbe før etter permisjonen min. Tanken på å være her med han i et år til tar helt knekken på meg. Jeg sitter på do å gråter mens jeg skriver dette. Men jeg får bare bitte meg gjennom det på er vis. Takk for råd og støtte!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tusen takk for tiden din og råd🙏🏾

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er han voldelig, eller er det mulig å jobbe seg gjennom det? Du nevner ingenting om grunnen så det er vanskelig å gi deg gode råd. Noe må jo ha oppstått plutselig, utroskap kanskje?

2 barn, 3. på vei høres litt fastlåst ut, du må få profesjonell hjelp først og fremst. Ville ringt familievernkontoret i dag.

Det var et ufrivillig samleie som gjorde meg gravid siste gang. Og klarer ikke tilgi for det. Jeg må bare ta ansvar og bli her men jeg er så emosjonellt nede pga hormoner. Takk for tiden din og råd🙏🏾

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det høres ut som en vanskelig situasjon TS, men du finner ut av det. Kanskje kan dere finne sammen igjen, eller evt. "la det skure" til barna er litt større og du har jobb/får lån. 

Anonymkode: 934a7...337

Ja du har rett, jeg må bare bite meg gjennom det til jeg får komme meg i jobb igjen. Takk for tiden din og svar 🙏🏾

AnonymBruker
Skrevet

Så han gjorde deg gravid ved voldtekt? 

Jeg synes ikke du skal ta "ansvar og bli" hos en som har begått vold mot deg. 

Har du noen du kan snakke med? 

Anonymkode: d086c...4cd

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke bo sammen med en voldtektsmann! Fortell dette til din far og anmeld den drittsekken!

Du vil klare dette! Du trenger ikke pengene og huset til voldtektsmannen. Å bo med han kan gjøre deg arbeidsufør!!

Anonymkode: 04e91...e34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så han gjorde deg gravid ved voldtekt? 

Jeg synes ikke du skal ta "ansvar og bli" hos en som har begått vold mot deg. 

Har du noen du kan snakke med? 

Anonymkode: d086c...4cd

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hadde noe av det her gått utover barna hadde jeg sikkert dratt på flekken. Men det gjør det jo ikke og jeg vil bare at de skal ha det godt og stabilt.

Han sier at han var redd jeg skulle dra fra han og det klikket i et øyeblikk. Noe jeg ikke skjønner for jeg har aldri sagt eller utrykket noe sånt.Men jeg klarer ikke  glemme det og klarer ikke få tilbake følelser for han igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke bo sammen med en voldtektsmann! Fortell dette til din far og anmeld den drittsekken!

Du vil klare dette! Du trenger ikke pengene og huset til voldtektsmannen. Å bo med han kan gjøre deg arbeidsufør!!

Du har helt rett. Jeg skal komme meg opp. Dusje og kjøre til pappa. Takk for støtten💛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hadde noe av det her gått utover barna hadde jeg sikkert dratt på flekken. Men det gjør det jo ikke og jeg vil bare at de skal ha det godt og stabilt.

Ungene får med seg mer enn du tror. Og de plukker opp stemningen og forakten i øynene dine, og disrespekten han har for deg. Lykke til med praten med pappaen din. Jeg er sikker på at han vil gjøre alt for å hjelpe dere bort fra dette monsteret. Godt å ha støtte! ❤️❤️❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ungene får med seg mer enn du tror. Og de plukker opp stemningen og forakten i øynene dine, og disrespekten han har for deg. Lykke til med praten med pappaen din. Jeg er sikker på at han vil gjøre alt for å hjelpe dere bort fra dette monsteret. Godt å ha støtte! ❤️❤️❤️

Tusen takk❤️ Dette betyr mer enn du tror! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var verre enn jeg hadde trodd, ts. Selvfølgelig skal du skaffe hjelp for å komme ut av dette syke forholdet, og du må ikke legge noe imellom når du prater om dette, være seg din far eller hjelpeapparatet.

Han har påført deg varig skade ved tvang både psykisk, fysisk og økonomisk, så du får bare stå på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...