AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Er det noen her som har valgt å holde barna sine hjemme fra småskolen på grunn av smittefare? Vi bor i et område med høy smitte, og alt har stengt ned med unntak av skole og barnehage. Jeg synes så synd på de ansatte som ikke har mulighet til å skjerme seg. De får ikke mulighet for hjemmekontor, og de fleste er laaangt nede på prioriteringslisten for vaksine. Jeg vet at jeg har lov til å ta barnet ut av skolen, men da må jeg lage eget undervisningsopplegg for barnet mitt, som er i tråd med lærerplaner siden det ikke er laget opplegg fra skolen sin side. Jeg føler jeg ikke er kvalifisert til det.. Men samtidig er jeg så redd for å utsette hele familien for smitte. Jeg er vel ikke alene om å gruble på dette? Hva tenker og gjør dere andre foreldre for skolebarn? Tenker da spesielt på de med barn i småskolen. Anonymkode: 06d49...f64
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Vi bor i Oslo. Med full jobb på oss begge håper jeg virkelig ikke skole og barnehager stenger ned, og jeg holder barna hjemme bare i ytterst få situasjoner (som når barnehagen ikke stengte umiddelbart når et foreldrepar på avdelingen testet positivt - og ja, barna var smittet men heldigvis hadde de ikke smittet andre). Så hvor ille det gikk med hjemmeskole i fjor. Stakkars barn og stakkars oss voksne. Da er det nesten så jeg hellere risikerer en runde med korona altså 🙈 Anonymkode: febca...971 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi bor i Oslo. Med full jobb på oss begge håper jeg virkelig ikke skole og barnehager stenger ned, og jeg holder barna hjemme bare Så hvor ille det gikk med hjemmeskole i fjor. Stakkars barn og stakkars oss voksne. Da er det nesten så jeg hellere risikerer en runde med korona altså 🙈 Anonymkode: febca...971 Jeg ønsker vel egentlig ikke at det skal stenge ned jeg heller, med tanke på alle barna som ikke har det bra hjemme i utgangspunktet. Men jeg savner å ha et valg. Det skulle vært mulighet for hjemmeskole med ferdig opplegg fra skolen for de som kan, for å minske risikoen for alle. Nå har vel de fleste barna mye høyere fravær enn normalt også, ett nys og ungen må holdes hjemme omtrent. Vi er i en sårbar situasjon uten nettverk rundt oss, jeg skjønner ikke hvordan vi skal kunne ivareta barna våre hvis vi blir smittet og satt ut av spill. Da er det så frustrerende å ikke kunne skjerme oss litt engang! Anonymkode: 06d49...f64 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Når alt nå går på halv åtte så blir ikke de "sårbare barna" lagt merke til en gang så man kan like gjerne bare stenge det ned alt for et par uker. Anonymkode: 712a6...4e7 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når alt nå går på halv åtte så blir ikke de "sårbare barna" lagt merke til en gang så man kan like gjerne bare stenge det ned alt for et par uker. Anonymkode: 712a6...4e7 Det er jo hjerteskjærende, men ja, helt egoistisk hadde det vært en lettelse.. Men tenk om de hadde fått til en løsning midt i mellom..? Anonymkode: 06d49...f64 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo hjerteskjærende, men ja, helt egoistisk hadde det vært en lettelse.. Men tenk om de hadde fått til en løsning midt i mellom..? Anonymkode: 06d49...f64 Hvis man skal ha noe mitt i mellom så er det det tullet de holder på med nå. Det er ikke nok til å ta smitten, det tror jeg de vet og så de utsetter bare det uungåelige. Anonymkode: 712a6...4e7 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Jeg maser litt, jeg. Er det noen med skolebarn her inne som har valgt å holde barna hjemme? Anonymkode: 06d49...f64
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når alt nå går på halv åtte så blir ikke de "sårbare barna" lagt merke til en gang så man kan like gjerne bare stenge det ned alt for et par uker. Anonymkode: 712a6...4e7 Det er bedre å ikke bli sett på skolen enn å bli banket opp hjemme. Anonymkode: f0a38...e66 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bedre å ikke bli sett på skolen enn å bli banket opp hjemme. Anonymkode: f0a38...e66 Egentlig ikke, for mange så er det verre å gå på skolen å innse at ingen ser deg. Anonymkode: 712a6...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når alt nå går på halv åtte så blir ikke de "sårbare barna" lagt merke til en gang så man kan like gjerne bare stenge det ned alt for et par uker. Anonymkode: 712a6...4e7 Skolen holder ikke kun åpent av hensyn til «de sårbare» barna som blir banket opp hjemme. Den holder åpent fordi alle barn har rett til en utdanning. Fordi læring og stabilitet er viktig for barn. I tillegg jobber dessuten de fleste foreldre. Anonymkode: 9958c...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis man skal ha noe mitt i mellom så er det det tullet de holder på med nå. Det er ikke nok til å ta smitten, det tror jeg de vet og så de utsetter bare det uungåelige. Anonymkode: 712a6...4e7 Så, betyr det at du holder barna dine hjemme? Anonymkode: 06d49...f64
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skolen holder ikke kun åpent av hensyn til «de sårbare» barna som blir banket opp hjemme. Den holder åpent fordi alle barn har rett til en utdanning. Fordi læring og stabilitet er viktig for barn. I tillegg jobber dessuten de fleste foreldre. Anonymkode: 9958c...9a7 Har du valgt å sende barna dine på skolen til tross for høy smitte? Anonymkode: 06d49...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå