Gå til innhold

Er jeg for streng som krever at mannen spiser first price pålegg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min vil bare ha den typen mannen din spiser hver dag på skolematen.  Og det får han. First price smaker visstnok høgg 😅Nå bruker selvsagt han ikke en tube om dagen. Synes det var mye jeg...1000 kr.kun på ett pålegg i mnd... 

Anonymkode: eb8d7...56b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt felles økonomi med mannen og han hadde spist tubeost for 1000 kroner mnd, så tror jeg faktisk jeg hadde reagert jeg og. 

Anonymkode: 82e5c...1d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er koko som tror du kan bestemme over en voksen mann. 

Anonymkode: 16a10...c89

De fleste kvinner vil dette.

Anonymkode: 07cbd...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en tube first price ost, smør 2 skiver en en den nye og en med  gamle til mannen. Bli blindtest! Den beste vinner innkjøpet og blir fortsatt kjøpt.

Anonymkode: 94345...3a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig. Han bestemmer da selv hva han vil spise, stakkars fyr. 

Anonymkode: d2500...050

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han spiser en kavli tubeost om dagen. Disse er jo ikke drøye i det hele tatt og koster 32 kr stykket. Selv om vi ikke har dårlig råd så har vi heller ikke råd til å sløse unødvendig mye i denne tiden. 

Er jeg streng som krever at han spiser first price varianten istedenfor kavli sin? 

Anonymkode: 32c4e...cea

Synes det er helt innafor at du krever det, men da synes jeg du må gå foran med et godt eksempel på andre måter. 
- Kun kjøpe sko og tøy på sparkjøp. 
- Kjøpe alle sexleketøy på Ali express. 
- Kun bruke sminke når dere skal i selskap. 

Skrevet

Det er sært.

For all del, er det et millimeterdemokrati du ønsker å innføre, må dere sette dere ned og finregne på hva du også forbruker mer av og/eller bruker mer penger på enn mannen din i løpet av et år. Sjampo? Frisør? Toalettpapir? Hudkremer? Klær? Sminke?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde du godtatt det hvis han ba deg om å bruke First price bind/ tamponger? 

Jeg vet ikke om det finnes, men var bare et eksempel. 

Anonymkode: 7cf4f...634

Det finnes og fungerer like godt som de andre merkene. 
Ellers syns jeg ikke TS kan bestemme hva mannen skal spise om han er med å betaler for det selv. 

Anonymkode: 9bc22...b4a

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En tube om dagen?? Lever han kun på skiver med smøreost eller trøkker han mat i trynet hele dagen? 

Anonymkode: fc79c...020

Jeg bruker en tube på fem knekkebrød, spiser det nesten daglig. Deilig med mye pålegg!

Skrevet

Om det er first price eller ikke har ingenting å si. Det som betyr no er at han LIKER pålegget. Så om han ikke liker firstprice pga smaken så kan du ikke tvinge han. Ville du bli tvingt til å spise en annen type skinke enn den du liker for eksempel?

• Liker 4
Skrevet

HAHAHA - håper alle som leser disse trådene ta noe notater om hvordan de ikke skal ende opp som bitre aleneforeldre til slutt.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En tube dagen høres voldsomt mye ut. Spørsmålet her er jo hvorfor du reagerer på dette? 1000 kr mnd på smøreost ER faktisk ganske mye, og det går vel gjerne på bekostning av noe annet. Har han råd til dette, eller blir det til at du f.eks må betale strømregningen fordi han har brukt alle pengene sine på smøreost?

Anonymkode: c049d...6c8

• Liker 1
Skrevet
Outlander skrev (49 minutter siden):

HAHAHA - håper alle som leser disse trådene ta noe notater om hvordan de ikke skal ende opp som bitre aleneforeldre til slutt.  

Ja, det ryddigste er nok at ts og mannen inngår avtale om særeie og atskilt økonomi, så kan de slippe å krangle om tubeost 😊

Skrevet

Jeg synes han bør få lov til å spise akkurat sånn som han vil.😁

AnonymBruker
Skrevet

Det som er innafor er å foreslå at han tester ut et par billigere varianter for å se om det er noen som kan, om ikke erstatte Kablien helt, supplere litt så den varer lengre. Om de som da testes ikke er egnet som pålegg er den saken lagt død.

Så, om du krever han skal bytte, er du urimelig. 

Om han nekter å teste en billigere variant er han urimelig.

Anonymkode: 782a0...9f5

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke bedre å heller be ham prøve å drøye tubene litt, og ikke drukne skivene i tubeost? 

Skrevet

Er ikke 99% av all smøreost fra Kavli? Garantert de som har produsert First Price sin også.

Når det er sagt, er det sært å kreve at mannen kjøper noe annet enn det han vil ha. Spesielt på dagligdagse produkter.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Er ikke 99% av all smøreost fra Kavli? Garantert de som har produsert First Price sin også.

Når det er sagt, er det sært å kreve at mannen kjøper noe annet enn det han vil ha. Spesielt på dagligdagse produkter.

Men hvis de ikke har så mye penger og trenger å stramme inn kan de kanskje møtes på midten 😊 Kanskje Ts også må kutte noe. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis de ikke har så mye penger og trenger å stramme inn kan de kanskje møtes på midten 😊 Kanskje Ts også må kutte noe. 

Da får man heller bli enige om et matbudsjett. Etter det jeg forstod var ikke økonomi årsak.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Skrevet
On 3/18/2021 at 11:04 AM, Alivamale said:

Ja, det ryddigste er nok at ts og mannen inngår avtale om særeie og atskilt økonomi, så kan de slippe å krangle om tubeost 😊

Hvor mye bruker ts på sminker og hudpleier kontra samboeren lurer jeg på.  Stakkars - TS - la mannen får spise tubeosten sin i fred! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...