Gå til innhold

Skal ha et viktig møte imorgen med jobben på microsoft teams

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha et viktig møte hvor jeg må huske en del, kan jeg ta skjerminnspilling altså ta opp film på hele møtet så jeg kan se igjennom møtet igjen om det er noe jeg glemmer? 

Anonymkode: fb57b...860

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bruker opptaksfunksjon i Teams kan alle se at du tar opp møtet. Da må du si ifra og de må være enige. Men om du bruker en annen måte å ta det opp på, og de andre ikke vet det, er det ulovlig. 

Anonymkode: bdd46...b5d

• Liker 2
Skrevet

Bare spør i starten av møtet om det er greit at du tar opptak, hvis ja, ta opptak, hvis nei, så må du bare ta flittige notater. 

Stort sett har folk ingenting imot at det blir tatt opptak. Vi gjør det på kobb hele tiden, for de som ikke kunne stille osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du bruker opptaksfunksjon i Teams kan alle se at du tar opp møtet. Da må du si ifra og de må være enige. Men om du bruker en annen måte å ta det opp på, og de andre ikke vet det, er det ulovlig. 

Anonymkode: bdd46...b5d

blåbærpai skrev (1 minutt siden):

Bare spør i starten av møtet om det er greit at du tar opptak, hvis ja, ta opptak, hvis nei, så må du bare ta flittige notater. 

Stort sett har folk ingenting imot at det blir tatt opptak. Vi gjør det på kobb hele tiden, for de som ikke kunne stille osv. 

Takk for svar begge to 🙂 skal da spørre om det er greit 🙂

Anonymkode: fb57b...860

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke straffbart å ta opp et møte du selv deltar i. Kjør på. Du må ikke informere de i møtet. 

Anonymkode: 6efe6...f80

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint ta opptak i Teams, men det popper da altså opp varsel på skjermen til alle at møtet tas opp, så da bør du si fra hva du gjør før du gjør det så folk vet  :)

Ellers så er det lov å ta opptak av samtaler man selv er i uten å få samtykke av alle tror jeg. Sånn at du kan for eksempel sette mobilen på opptak og legge den ved PCn uten å si fra til de andre.

Men folk sier jo ja til opptak, så bare å gjøre det i teams tenker jeg.

Anonymkode: fbb41...5fc

AnonymBruker
Skrevet

I jobbsammenheng så vil det innebære behandling av personopplysninger som krever samtykke eller annet behandlingsgrunnlag. Det popper opp beskjed i Teams når du starter opptak om at personer som deltar i møtet samtykker. Ufint å gjøre det uten å spørre først og litt rart hvis det ikke er du som arrangerer møtet. Tror det vil avhenge litt av kultur og setting hvor greit folk tenker det er.

Anonymkode: 8f514...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...