AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Jeg har ingen forsikringer hos Gjensidige. Har betalt på denne i et år. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Noen som vet om andre selskaper som ligger under Gjensidige? Anonymkode: b523c...857
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Ring dem og spør... Anonymkode: 28bb5...ac9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ring dem og spør... Anonymkode: 28bb5...ac9 Stengt nå 😅 Anonymkode: b523c...857
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Stengt nå 😅 Anonymkode: b523c...857 Står det noe mer enn gjensidige forsikring når du går inn på avtalegiroen da? Anonymkode: 28bb5...ac9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Står det noe mer enn gjensidige forsikring når du går inn på avtalegiroen da? Anonymkode: 28bb5...ac9 Står ingen annen info. Anonymkode: b523c...857
smilo Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Logg deg inn hos GJensidige med bankID så finner du det meste 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 smilo skrev (3 minutter siden): Logg deg inn hos GJensidige med bankID så finner du det meste Det har jeg gjort, men jeg har som sagt ingen forsikringer der. Har ingen registrerte betalinger eller avtaler med det selskapet. Anonymkode: b523c...857
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 Hvor mye trekkes i måneden da? Hvorfor reagerte du ikke før det hadde gått ett år? Anonymkode: 9285e...c1c 2
Jdz Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 Hvorfor har du betalt på den i et år hvis du ikke vêr hva det er? 3
smilo Skrevet 17. mars 2021 #10 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har jeg gjort, men jeg har som sagt ingen forsikringer der. Har ingen registrerte betalinger eller avtaler med det selskapet. Anonymkode: b523c...857 Jeg lurer også på hvordan det er mulig å bli trukket ett år uten å oppdage det. Hvis du ikke finner noe må du ringen dem i morgen. Det må jo være en feil. Ingen samboer som har forsikring på din avtalegiro fra tidligere? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Stengt nå 😅 Anonymkode: b523c...857 Du har betalt på noe du ikke vet hva er i et helt år, så da går det vel an å vente til de åpner i morgen med å ringe...🤪 Anonymkode: bbf59...890 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 smilo skrev (2 minutter siden): Jeg lurer også på hvordan det er mulig å bli trukket ett år uten å oppdage det. Hvis du ikke finner noe må du ringen dem i morgen. Det må jo være en feil. Ingen samboer som har forsikring på din avtalegiro fra tidligere? Lurte på om det kunne være noe som hang igjen, men avtalen er opprettet etter at vi gikk fra hverandre. Oppdaget det ikke før fordi den trekkes automatisk hver måned, og jeg har ikke vært flink til å følge med. Anonymkode: b523c...857
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har betalt på noe du ikke vet hva er i et helt år, så da går det vel an å vente til de åpner i morgen med å ringe...🤪 Anonymkode: bbf59...890 Joda, men ble så fryktelig rastløs av dette her😅 Driver på med å sette opp budsjett. Anonymkode: b523c...857
smilo Skrevet 17. mars 2021 #14 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lurte på om det kunne være noe som hang igjen, men avtalen er opprettet etter at vi gikk fra hverandre. Oppdaget det ikke før fordi den trekkes automatisk hver måned, og jeg har ikke vært flink til å følge med. Anonymkode: b523c...857 Da er det sannsynligvis noe som er opprettet på en tidligere avtalegiro som du har hatt. Jeg anbefaler både deg og alle andre til å ha kontroll på alt som går ut fra konto for da har man også bedre kontroll om man blir svindlet 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Skrevet 17. mars 2021 En av grunnen til at jeg ikke har autogiro på noe. Anonymkode: 6ff21...430 1
MiniMjau Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 (endret) Får du sett fakturageunnlag i nettbanken? Det skal en ihvertfall få se fakturaen. Trekkes det samme dato hver mnd? Er det stort beløp? Ring gjensidige. Logg deg inn på gjensidige. På minside skal du jo kunne se hele kundeforholdet ditt . Avslutt avtalegiro. (Da kommer det jo evt regning i posten) Kan det være du har krav på tilbakebetaling? For en økonomiNERD var dette ytterst spennende. Husk at fra nå av skal du følge med , så dette kommer aldri til å skje igjen! :)) (jeg har holdt mitt forsikringsselskap opptatt i en halvtime pga 18 ekstra kroner på månedafskturaen. Jeg ga meg ikke før jeg fikk svar på hva de kronene var, eller at de evt slettet de. 🤣) Jeg har ett mysterier igjen, og det er at jeg har tilgang til plussartikler for lokalavisen og alle andre aviser i samme konsern. Jeg blir ikke trekt noe for det, ikke min eks heller. Men tilgang har vi. Endret 18. mars 2021 av MiniMjau
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: En av grunnen til at jeg ikke har autogiro på noe. Anonymkode: 6ff21...430 De fleste har vett og evner nok til å ha oversikt over hva som skjer på kontoene sine. Den eneste grunnen til å ikke bruke avtalegiro er om en har såpass rotete økonomi at man ikke vet om det er penger på konto når giroen trekkes. Avtalene kan man ha god kontroll på, og det kan i tillegg settes maksbeløpsgrenser. Litt ansvar må man nesten ta selv. Skulle dette være en feil, så betaler gjensidige tilbake. De er greie slik. Anonymkode: 8f9a6...adf 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fleste har vett og evner nok til å ha oversikt over hva som skjer på kontoene sine. Den eneste grunnen til å ikke bruke avtalegiro er om en har såpass rotete økonomi at man ikke vet om det er penger på konto når giroen trekkes. Avtalene kan man ha god kontroll på, og det kan i tillegg settes maksbeløpsgrenser. Litt ansvar må man nesten ta selv. Skulle dette være en feil, så betaler gjensidige tilbake. De er greie slik. Anonymkode: 8f9a6...adf Jeg har full kontroll på økonomien min, men vil likevel ikke ha autogiro. Jeg vil godkjenne de giroene som skal betales. Anonymkode: 6ff21...430
MiniMjau Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 autogiro eller ikke, det er jo smak og behag, og hva slags rutiner en har selv. Jeg har autogiro på noe og slik at jeg må inn og godkjenne på noe.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #20 Skrevet 18. mars 2021 Da har jeg snakket med Gjensidige. Jeg har betalt forsikringen til eksen og damen hans sin hund. Hvordan i all verden har dette gått seg til? Kan det hende, som noen sier her, at Gjensidige har knyttet den nye forsikringen opp mot en gammel avtale tilbake til 2014? Nå er de i alle fall slettet. Anonymkode: b523c...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå