Gå til innhold

Forskning: Kvinner vurderer 58% av alle menn som "lite attraktive".

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mens menn vurderer 22% av alle kvinner som "lite attraktive". Dette kommer frem i en undersøkelse i USA. Er det grunn til å tro tallene er vesentlig forskjellig her i landet?

image.png.9a2e6ce6df6195f9848a5daf432fe479.png

image.png.6b80d1e8242bdd7355f55605d51f79c5.png

Mennenes graf er altså pent normalfordelt. Kvinnenes er svært skjevfordelt.

Man kan anta at dette skyldes at kvinner alltid vil ønske seg en mann som er "bedre" enn henne på flest mulig områder, dvs høyere enn henne, mer erfaren enn henne, sterkere enn henne, høyere utdannet enn henne, tjener bedre enn henne, høyere sosial anseelse enn henne, mer innflytelse enn henne og så videre og så videre.

Når da kvinner i større grad besitter mange av disse tingene selv (f.eks. utdanning, karriere og innflytelse) blir vinduet ditto smalere når det gjelder hvilke menn de rent emosjonelt kan få seg til å finne "attraktive". Kvinner blir altså mer kravstore med mer likestilling, og resultatet blir en ubalanse i markedet.

https://gallery.mailchimp.com/2506bda6ca9a8b7ce8b3c54b4/files/1a8cc94c-6198-4f3d-b27d-8a6060ed6c5d/Tyro_Dating_Market_Thesis_Final_For_Twitter_Pub_v2.pdf

Anonymkode: 53877...0ad

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte skal du poste dette? Damer velger som regel ikke menn bare basert på utseendet.

De velger menn med humor, hygiene, som har livet på stell. Se rundt deg! Massevis av normalt utseende menn med dame. Det er fordi de har ANDRE kvaliteter enn å se ut som Brad Pitt. Er du bitter fordi du ikke har draget, får du jobbe med personligheten din! Det er lettere å gjøre noe med enn utseendet. 

Damer bryr seg som regel ikke om du har 1 mill i lønn, så lenge du har en jobb og er økonomisk oppegående. Damer bryr seg som regel ikke om du har stor eller liten pikk, så lenge du viser omsorg i senga, og er flink til å se hennes behov. 

Damer går forresten som regel for en mann på sitt eget nivå for et langvarig forhold. De mannfolka som jeg kjenner som er ufrivillig single, er ofte de som sikler på ti år yngre pene damer. 

Vi krever egentlig bare at dere får hodet ut av raua og ser våre behov!!!

Anonymkode: 09ff0...22c

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at du publiserer fake news? Dette er såkalte "entertaining charts" fra OkCupid og IKKE forskning. 

Så slutt å spre feilinfo. 

Anonymkode: 7da3e...4a8

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor ofte skal du poste dette?

Jeg har aldri postet dette før.

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig, få menn er attraktive. Men! Du skal være veldig ulekker for at det skal ha noe å si for meg. Utseende betyr lite for meg. 

Anonymkode: ef0cd...f9f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke akkurat forskning du viser til. 

Uansett, jeg kan legge merke til at en mann er pen. Men det er ikke det samme som at jeg forelsker meg i han og vil bli sammen med han. Det har vel ikke skjedd at jeg har falt for en mann ene og alene grunnet utseendet siden ungdomstiden. 

Men en mann jeg i utgangspunktet ikke syntes var så veldig pen, kan fort få ekstremt kjekke trekk utseendemessig, jo mer jeg blir kjent med han og han viser seg å være en smart, morsom, interessant og snill mann. 

Anonymkode: c9ef1...804

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske trist at kvinner er så kresne på utseende 😥

Anonymkode: f8855...922

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne grafen kan vel aller helst tolkes slik: menn ønsker å høvle over omtrent alt de møter, kvinner er litt mer kresne. 

Slik har det jo vært i de aller fleste land i moderne tider. For å få slutt på det må vi alle slutte å slutshame, og begynne å ta ansvar for eventuelle barn som blir unnfanget ved tilfeldig sex - uansett om man er mor eller far til ungen. Rett og slett fjerne ulempene kvinner får ved å ha tilfeldig sex, som menn i stor grad slipper. 

Anonymkode: 503dc...e1d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som min mann sa til meg etter at vi  for første gang fikk hilse på han som ble vår svigersønn: «Ja ja, hun tok ham i vert fall ikke pga utseendet!» Og fyren var virkelig ikke noe å se på. Men min vakre, oppegående datter falt for denne mannen. Og vi respekterte selvsagt hennes valg og ønsket ham velkommen. Så om kvinner (og svigerfedre) er kresne på utseende, så klarer forelskede kvinner å se forbi det og gå etter indre kvaliteter.

Anonymkode: 1fd9d...f80

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men er det ikke trist når menn er kresne på utseende?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fordi 58 % av alle menn er egoistiske drittsekker 😄😄 😄 

Anonymkode: 64f10...15c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er jo bare bare fordi en dame trenger mye mer info om en mann før de kan bedømme om han er pen eller ei. Fordi de aller fleste damer bryr seg om hele pakken. (Mannfolk derimot, de er utseende-fiksert så det holder.)

Derfor funker også apper som Tinder dårlig, fordi damer (generelt) ikke får vite mer enn utseendet, som jo bare er 30% av informasjonen man trenger for å vite om en mann er attraktiv eller ei...

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er jo bare bare fordi en dame trenger mye mer info om en mann før de kan bedømme om han er pen eller ei. Fordi de aller fleste damer bryr seg om hele pakken. (Mannfolk derimot, de er utseende-fiksert så det holder.)

Derfor funker også apper som Tinder dårlig, fordi damer (generelt) ikke får vite mer enn utseendet, som jo bare er 30% av informasjonen man trenger for å vite om en mann er attraktiv eller ei...

dette er poenget. Så undersøkelser som er gjort på slike steder blir helt feil. Menn vil bli vurdert som mye mer attraktive hvis det kommer fram at de feks har utdannelse, sunne interesser og forstår sosiale koder (som å klare å skrive en presentasjon av seg selv, legge ut et presentabelt bilde som ikke er uklart og tatt nedenfor slik at fokuset blir en dobbelthake de egentlig ikke har og fri utsikt til nesehårene, og ikke fokuserer rett på utseende og sex i forhold til damer). Vi er ikke så opptatt av utseendet som dere menn tror, vi er opptatt av hele pakka. Men over 50% av menn på datingplattformer fremstår som fullstendig neanderthalere på sosiale koder. Og kanskje er de så dårlige på det også. Men det er så utrolig små grep som ofte skal til for å fremstå som mye mer attraktiv.  Det er helt utrolig at menn ikke forstår dette.

Anonymkode: bdd50...838

• Liker 5
Skrevet

73,3 av prosent av alle tråder på Kg er bullshit.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De velger menn med humor, hygiene, som har livet på stell. Se rundt deg! Massevis av normalt utseende menn med dame.

Massevis av menn i den samme kategori uten dame også. Og haugevis av rotehuer, og skitsekker, med ingen ting på stell med dame. Det man blir bitter for, er nettopp det å faktisk ha kontroll på livet sitt, bygd en økonomisk grunnvoll som står seg, prioritet på de store tingene først - man gjør alt "rett", men like alene er man fordi, tja, stemmen er for skingrende, man klarer ikke å selge seg som spennende og at hver dag er en fest, etc. etc... Mens man ser at en kar som er likegyldig og rotete, med en viss overfladisk charme, han har et forhold der hun gjør hele jobben og tilgir ham utroskapen.

(Nå skal det sies, at kvinner som har rota til livene sine skikkelig, de er stadig på jakt etter menn men orden på livet sitt, for å ha støtte mens de aktivt lar være å rydde opp, og når ting ordner seg, så er han sendt ut av bildet fordi han var en del av livet da hun ikke hadde osv.)

Damer bryr seg som regel ikke om du har 1 mill i lønn, så lenge du har en jobb og er økonomisk oppegående.

Nei, men dæven det blir viktig å ha penger nok når forholdet er et faktum, hvis man er tatt for forholdet og ikke valgt med fitta (ref. han der med den overfladiske sjarmen). (Penger nok har man aldri, forresten). Og arbeidsløs kan man bli av grunner man ikke er herre over. Og da er det på hauet og røven ut.

Damer går forresten som regel for en mann på sitt eget nivå for et langvarig forhold.

Tøys. De går etter det beste de tror de kan få. Og tror de at de kan få en som er bedre enn det de har, så var det det forholdet. At den de siktet etter bare utnytter henne og går videre, det blir skrevet på "alle menn er drittsekker"- kontoen.

De mannfolka som jeg kjenner som er ufrivillig single, er ofte de som sikler på ti år yngre pene damer. 

De mannfolka jeg kjenner som er ufrivillig single, sikler ikke, hverken på jevnaldrende, ti år yngre eller ti år eldre, kvinner. De er høflige, veloppdragne og velordnede menn. Intelligente, kulturinteresserte. Men litt sære har de jo blitt. Ut fra det du har skrevet, burde de ha hatt flere koner. Men det har de ikke. De mangler bare den lille, nøkkelen, sosiale intelligensen itl å unngå det evinnelige spørsmålet "hva jobber du med" - de svarer "ingeniør" og da kom gjespet med en gang.

Nå høres jeg sånn passe gretten ut. Javel. Og jeg blir det når jeg ser, for n- te gang leser slikt som dette. Det å være på stell økonomisk, ordna livet sitt osv. - at det skulle være nøkkelen, det er bare tøys, det er ikke sant. Du ser det bl.a. på hvor mange menn som har orden på livene sine, men de går og er single år etter år, hele livet, og du holder det opp mot hvor mange kvinner som lever livene sine med menn de elsker av hale seg, samliv preget av prekær økonomi, eller utroskap, vold, rot...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
draug 75 skrev (13 minutter siden):

De mangler bare den lille, nøkkelen, sosiale intelligensen itl å unngå det evinnelige spørsmålet "hva jobber du med" - de svarer "ingeniør" og da kom gjespet med en gang.

Hahaha. Jeg kjenner utrolig mange ingeniører. Antar at 95% av disse er i et forhold. Så da er det nok andre ting enn yrkestittelen som er problemet... 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er mindre visuelle enn menn, så da er det jo egentlig ikke rart at menn finner flere kvinner attraktive. For min del så skal det veldig mye til for at en fremmed mann på gata skal gjøre at jeg sitter igjen med "wow han var kjekk". Personlighet, kjemi, ambisjoner, og stabilitet er mer på å øke interessen min i en mann. Utseendet i seg selv er sjeldent nok til at jeg finner en mann attraktiv

Anonymkode: c5e8c...2fe

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, O.G. said:

Men er det ikke trist når menn er kresne på utseende?

Men de er jo ikke det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bruker også kvinner en god del sminke og diverse, og henter inn en del "poeng" der. Uten kan det godt hende diss grafene hadde vært ganske like.

Anonymkode: d7c4c...e40

• Liker 1
Skrevet

Tipper at jeg finner 90% av menn lite attraktive

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...