Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble sammen basert på felles ønsker, verdier, hobbyer og humor. Han så meg på en måte som føltes så god og trygg. 

Så endret det seg etter hvert som forholdet gikk. Han ble kynisk, småslem, alltid irritabel. Han ønsket seg veldig gjerne barn og vi fikk det til på første forsøk. Han har snakket om barn i 3 år før det skjedde, alt han ønsket seg var familielivet. 

I graviditeten min så var han utro.. Det ble brudd også ble vi sammen igjen da baby var 6 mnd. Et år til går med at han er veldig opp og ned. Vil beholde meg, gjør alt for meg også neste måned snur han til å ta meg forgitt. Vi går i terapi og prøver virkelig alt. Jeg fortsetter å jobbe med både meg selv og forholdet, mens det virker som om han bare vil være alene. Han vil gjøre ting som han gjorde som single. Han vil feste, men jeg stoler ikke på han. Han tåler virkelig ikke alkohol, hver gang han drikker så er forholdet på randen etterpå. Enten har han slåss med andre, kranglet med meg, dumpet meg, forsøkt å snappe andre jenter, kjørt bil, etc. Jeg drikker ikke alkohol, gleden av en fest i ny og ne har han ødelagt for min del. 

Hjemme nå så gjør jeg alt, prøver å få han til å gjøre litt, men han blir så sur! Så gjør han det jeg ba om, mens han snakker surt til meg, men neste dag er det glemt. 

Jeg tok en prat med han ettersom han bryr seg så lite om barnet vårt. Det var vist ikke som han trodde, å bli pappa og han trives ikke så godt i rollen. Så jeg gjør alt der også fordi alt med barnet, hus, hjem, meg - gjør gubben sur.. 

Dette gjør så klart at jeg mister lysta på sex, men jeg prøver likevel for forholdet vårt. Vi har sex 2-3 ganger i uka, jeg suger han hver gang. Jeg trener og steller meg skikkelig. Jeg bidrar også 50/50 med hus og hjem, tar oppuasing alene i blant og ordner småtteri på bil selv. En av 10 ganger nå så gir sexen meg noe..

En dag kom han hjem med flere matposer og han sa han hadde handlet. Jeg ble så glad, denne dage  hadde jeg ikke orket selv og forberedte meg på kjedelige brødskiver til middag. Han hadde handlet en pose full av godis bare han liker og en pose med lunsj og lette middager til seg selv.. Jeg ga en kort beskjed om at neste gang han handler så lett så er det koselig om han tar med kylling eller noe smått til meg også. Han tenkte ikke tanken en gang.. 

For barnet sin del, skal jeg fortsette å jobbe med å holde dette i livet? Jeg er sikker på at om jeg slutter, så kommer ikke han til å jobbe med oss.. 

Anonymkode: ed379...8e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Mr Bergen
Skrevet (endret)

Her synes jeg det var uendelig mange minus og den eneste lille plussen var at du fikk noe ut av sexen en sjelden gang. Ikke et forhold jeg ville satset mere på, virker som en evig kamp som ikke vil lykkes

Endret av Mr Bergen
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet
Mr Bergen skrev (6 minutter siden):

Her synes jeg det var uendelig mange minus og den eneste lille plussen var at du fikk noe ut av sexen en sjelden gang. Ikke et forhold jeg ville satset mere på, virker som en evig kamp som ikke vil lykkes

Ja, det begynner å bli vanskelig å se noe fint i dette. En stund hadde vi hyggelige kvelder sammen, men nå er han så ofte i dårlig humør. Jeg orker faktisk ikke prate med han for det blir bare sure svar. 

• Liker 3
Gjest Mr Bergen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det begynner å bli vanskelig å se noe fint i dette. En stund hadde vi hyggelige kvelder sammen, men nå er han så ofte i dårlig humør. Jeg orker faktisk ikke prate med han for det blir bare sure svar. 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men dårlig stemning og negativitet daglig gjør meg svært stresset. Og det virker jo som du blir den som må ordne opp og ta ansvar hver eneste dag om det meste, blir du ikke fed up?

Endret av Mr Bergen
Tilleggsinformasjon
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:sjokkbla:

Da jeg kom hit så bare...whyyy?!?

Hvorfor belønner du oppførselen hans?

Anonymkode: cb00f...091

Sex har alltid stått høyt i kurs, men nå gir det meg mindre og mindre. Hadde sex daglig før, så dette er jo mindre, men likevel et forsøk på å holde kjærligheten  

AnonymBruker
Skrevet
Mr Bergen skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men dårlig stemning og negativitet gjør meg svært stresset. Og det virker jo som du blir den som må ordne opp og ta ansvar hver eneste dag om det meste, blir du ikke fed up?

Jeg er drit lei, spesielt av at han ikke ser noe av dette. Nå har jeg slutta å brette hans klær, slutta å lage middag. Så har jeg begynt å legge meg mye tidligere, for jeg orker ikke sitte oppå den surheten. Jeg har begynt å sette krav til at han skal gjøre litt hjemme. Spør rolig når han gjorde noe sist når han uffer seg. På 3 mnd har han ryddet stuen en gang og det var fordi jeg klikket på han. 

• Liker 2
Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er drit lei, spesielt av at han ikke ser noe av dette. Nå har jeg slutta å brette hans klær, slutta å lage middag. Så har jeg begynt å legge meg mye tidligere, for jeg orker ikke sitte oppå den surheten. Jeg har begynt å sette krav til at han skal gjøre litt hjemme. Spør rolig når han gjorde noe sist når han uffer seg. På 3 mnd har han ryddet stuen en gang og det var fordi jeg klikket på han. 

Dette nytter jo ikke mere kjære deg, du er jo som en martyr som bare har levert og levert. Å ha det fint sammen handler jo om balanse, at begge bidrar. Klart det aldri er kamp om å få vaske dusjkabinettet eller vinduene men det må da også gjøres. Du går jo rundt som en "Lolita" og fikser alt i husholdningen

AnonymBruker
Skrevet
Mr Bergen skrev (1 minutt siden):

Dette nytter jo ikke mere kjære deg, du er jo som en martyr som bare har levert og levert. Å ha det fint sammen handler jo om balanse, at begge bidrar. Klart det aldri er kamp om å få vaske dusjkabinettet eller vinduene men det må da også gjøres. Du går jo rundt som en "Lolita" og fikser alt i husholdningen

Det verste er ikke at jeg gjør alt hjemme, hadde vært helt ok så lenge han ser det og bekrefter det. Hadde likt om han oftere var i bedre humør. I dag var han så sint at han kastet en gjenstand i gulvet så både jeg og barnet skvatt. 

Så alt hadde vært bedre av et bedre humør egentlig..  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sex har alltid stått høyt i kurs, men nå gir det meg mindre og mindre. Hadde sex daglig før, så dette er jo mindre, men likevel et forsøk på å holde kjærligheten  

Men selv om man liker sex, så må man jo ikke ha det med idioter som ikke fortjener det. Du får ingen kjærlighet eller respekt av å ha sex med noen som behandler deg som dritt, heller motsatt.

• Liker 15
Skrevet

Det sier seg selv. Han der er INGENTING å samle på. Du fortjener SÅ my bedre❣️

• Liker 14
Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det verste er ikke at jeg gjør alt hjemme, hadde vært helt ok så lenge han ser det og bekrefter det. Hadde likt om han oftere var i bedre humør. I dag var han så sint at han kastet en gjenstand i gulvet så både jeg og barnet skvatt. 

Mitt forslag: En kveld barnet er lagt eller dere har barnepass. Sett dere ned og ta en snakk. Luft hva du synes er bra og dårlig og hvordan du skulle ønske det hadde vært. Lag gjerne en liste, del et ark i to. Få han i tale, snakk om det og se om han har evne og vilje til å komme deg i møte. Og ikke minst få hans inntrykk av samlivet, selv om han har vært veldig tydelig med sin eddiksure oppførsel.....

Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kaster han ofte ting i gulvet i sinne? 

For det er vold. 

Hva går han løs på neste gang? Deg? Babyen? 

Du og barnet må komme dere bort fra han der. 

Skrevet
Mr Bergen skrev (5 minutter siden):

Mitt forslag: En kveld barnet er lagt eller dere har barnepass. Sett dere ned og ta en snakk. Luft hva du synes er bra og dårlig og hvordan du skulle ønske det hadde vært. Lag gjerne en liste, del et ark i to. Få han i tale, snakk om det og se om han har evne og vilje til å komme deg i møte. Og ikke minst få hans inntrykk av samlivet, selv om han har vært veldig tydelig med sin eddiksure oppførsel.....

Når jeg ser innledningen her så burde dette forholdet ha endt da han var utro, ser jo ikke noe positivet overhodet i dette forholdet slik det er beskrevet, når man er helt nyforelsket og akkurat har truffet hverandre teller ikke, da skjuler ofte mange side mørke sider lenge. De kommer alltid frem i et samliv, og man klarer ikke skjule slikt over tid.

At man kan endre en person som driver på slik TS beskriver det med å snakke sammen er bare en illusjon. Dette er hans karakter ferdig diskutert. Endre på han vil aldri fungere over tid, det kan hjelpe en liten stund så er det tilbake til gamle synder. Et menneske kan bare endre seg selv om de innser at det er noe galt med seg selv, og så må det være en vilje til og endre seg. Ser ikke et snev av dette i den personligheten TS beskriver. Da kan man snakke på seg snakkebrokk og det vil ikke hjelpe en dritt.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Når jeg ser innledningen her så burde dette forholdet ha endt da han var utro, ser jo ikke noe positivet overhodet i dette forholdet slik det er beskrevet, når man er helt nyforelsket og akkurat har truffet hverandre teller ikke, da skjuler ofte mange side mørke sider lenge. De kommer alltid frem i et samliv, og man klarer ikke skjule slikt over tid.

At man kan endre en person som driver på slik TS beskriver det med å snakke sammen er bare en illusjon. Dette er hans karakter ferdig diskutert. Endre på han vil aldri fungere over tid, det kan hjelpe en liten stund så er det tilbake til gamle synder. Et menneske kan bare endre seg selv om de innser at det er noe galt med seg selv, og så må det være en vilje til og endre seg. Ser ikke et snev av dette i den personligheten TS beskriver. Da kan man snakke på seg snakkebrokk og det vil ikke hjelpe en dritt.

👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mr Bergen skrev (47 minutter siden):

Gjort det mange ganger, både i høst i terapi og i jula og en samtale i januar. 

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (41 minutter siden):

Kaster han ofte ting i gulvet i sinne? 

For det er vold. 

Hva går han løs på neste gang? Deg? Babyen? 

Du og barnet må komme dere bort fra han der. 

Han har aldri gått løs på meg. Jeg snakket til han å sa at vi skvatt begge to, han svarte bare ja. Så har han ikke sagt noe særlig mer til meg i kveld. Problemet mitt er at jeg ikke har noen å reise til. Jeg vet at å få støtte fra nav, papirer fra fvk osv, tar lang tid. Så har jeg lav inntekt pga utdanning og da blir det vanskelig..

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (41 minutter siden):

Prat om hverdag, rydding og slikt hjelper i alt fra 1 dag til noen uker. Mas om fest gjør han annen hver måned. Selv om han sa etter utroskapen at han aldri skulle drikke mer. Det holdt i 6 mnd bare..

AnonymBruker
Skrevet

I går var det snakk om fylla igjen, jeg vil ikke og jeg maser litt om hvorfor han absolutt vil. Han ser kun sin egen side av det, ikke at han ofrer forholdet vårt hver gang han skal ut. Så orket jeg ikke den runda med krangel igjen. Han gikk til sitt og jeg gikk å la meg. Han bråkte veldig med vilje, så jeg lukket døra og sovnet. 

Så pratet vi lite sammen i dag, han er bare sur, sier ikke natta eller noe. Jeg er veldig usikker på hva som skjer nå.. 

AnonymBruker
Skrevet

Han behandler deg som dritt. Tenk på hva som er best for deg. Er livet med han det som gjør deg lykkelig? Hvis nei - bryt ut. Høres ut som typen din gir totalt f, og likevel får han mat, sex, husvask, barnepasser og partner servert på sølvfat uten å investere noe. Sett foten ned og ikke la han behandle deg på den måten.

Anonymkode: 1ed4a...ebe

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...