Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Gå på langrenn for aller første gang.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ta med kjæresten, som aldri har hatt ski på beina før, på langrenn. 

Er det sånn at vi må satse på å bare øve på parkeringsplassen første gang? Er det veldig vanskelig å holde balansen? Jeg har gått på ski før, men er langt fra noen ekspert og går på ski i snitt 1 gang i året. For meg er det å stå på ski relativt enkelt, men hvordan er det for en voksen person som aldri har prøvd det før? Hva må jeg tenke på?

Dette er i Trondheim, som om noen har noen tips om hvor vi kan gå, så blir jeg glad :)

Anonymkode: 100bb...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Granåsen skistadion vil jeg tro er et fint sted å starte, ser veldig fint ut på TV i hverfall😅 Ellers tenker jeg at man som regel vil kunne gå lengre enn parkeringsplassen altså. Man kan jo også se noen videoer i forkant av god teknikk, Johannes Høsflot Klæbo har laget noen jeg liker, de er spilt inn i Trondheim også, muligens Granåsen. Heldig som bor i Trondheim da, fint skiføre i området der nå, vi hadde hele 6 dager i år😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en ordentlig løype, ikke på en parkeringsplass. Bare prøv å finne et mest mulig flatt sted. Det er lettere å stå i spor, da trenger man ikke tenke på å holde skiene samlet. Og ikke minst er det hyggeligere. 

Det man som nybegynner kan tenke på er å bruke beina mer til å skyve fra istedenfor å bruke all kraft på armene.

Lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...