AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 vår jente på snart 5 år vil fortsatt bli bært når vi skal i barnehagen. Skal gå ut av bilen og da vil hun opp. Er det ok? Hun snakker ofte baby språk når hun er hjemme (på tull altså!), men drar det litt for langt noen ganger så må be henne slutte. Vil at vi foreldre skal leke med henne hele tiden, hun leker også selv da, men foretrekker at er vi er der med henne og leker. Er det normalt? Vil ikke nekte henne de tingene for det virker som om hun trenger nærhet og den tryggheten hun får av å bli bært, spesielt til barnehagen. Er hun bare bortskjemt? Anonymkode: 2b687...0b5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): vår jente på snart 5 år vil fortsatt bli bært når vi skal i barnehagen. Skal gå ut av bilen og da vil hun opp. Er det ok? Hun snakker ofte baby språk når hun er hjemme (på tull altså!), men drar det litt for langt noen ganger så må be henne slutte. Vil at vi foreldre skal leke med henne hele tiden, hun leker også selv da, men foretrekker at er vi er der med henne og leker. Er det normalt? Vil ikke nekte henne de tingene for det virker som om hun trenger nærhet og den tryggheten hun får av å bli bært, spesielt til barnehagen. Er hun bare bortskjemt? Anonymkode: 2b687...0b5 Gutten min på 4 år er likedan 😊 tror nok hun trenger nærhet før hun drar i barnehagen. Når hun leker seg, kan du akseptere at du feks sier «mamma skal bare rydde på kjøkkenet så kommer jeg å leker snart?». Ble tipset om det da sønnen min var dårlig med å leke på egenhånd. Gjorde litt ting mellom så glemte han litt at han spurte. Så ble jeg med i leken når jeg var ferdig med det jeg skulle gjøre av husarbeid. Litt øving på selvstendighet 😊 Kan også ha litt betydning at hun er alenebarn ? Er hun slik når det er andre barn tilstede ? Anonymkode: 1ddb3...a43
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Er hun ikke tung? Jeg hadde uansett ikke orket å bære femåringen vår. Babyspråk er noe av det mest irriterende jeg vet, så det hadde jeg personlig fått fnatt av. Er hun enebarn? Anonymkode: e50da...c76 12
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er hun ikke tung? Jeg hadde uansett ikke orket å bære femåringen vår. Babyspråk er noe av det mest irriterende jeg vet, så det hadde jeg personlig fått fnatt av. Er hun enebarn? Anonymkode: e50da...c76 Ja, enebarn. Vurderer ny baby etterhvert. Men vi har jo en ennå så ... tung nei. Liten og lett hun. Uff. Anonymkode: 2b687...0b5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Gutten min på 4 år er likedan 😊 tror nok hun trenger nærhet før hun drar i barnehagen. Når hun leker seg, kan du akseptere at du feks sier «mamma skal bare rydde på kjøkkenet så kommer jeg å leker snart?». Ble tipset om det da sønnen min var dårlig med å leke på egenhånd. Gjorde litt ting mellom så glemte han litt at han spurte. Så ble jeg med i leken når jeg var ferdig med det jeg skulle gjøre av husarbeid. Litt øving på selvstendighet 😊 Kan også ha litt betydning at hun er alenebarn ? Er hun slik når det er andre barn tilstede ? Anonymkode: 1ddb3...a43 Takk for tipset. Det har vi begynt å praktisere hjemme og det har funket. Men enkelte dager blir det ofte litt mas. «Mamma, er du ferdig på kjøkkenet nå?», «Hvor lenge er det til du er ferdig?» 😅 vil din sønn bli bært også? Er det en greie for nærhet eller bare ikke gidde å gå selv? Har begynt å lure noen ganger. Anonymkode: 2b687...0b5
mykemule Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Hun er snart skolejente og kan gå selv. Selvfølgelig skal hun få nærhet, men pass på så dere ikke gjør henne en bjørnetjeneste. 7
Snurrepurre Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Om dere syntes det er greit, så er det greit. Kjenner dere at det er slitsomt, så setter dere grenser der dere føler nok er nok. det er ikke unormalt at hun liker å bli bært, at dere leker med henne eller å tøyse med babyspråk. Hun er enda et ganske lite barn ❤️. Men, foreldre er forskjellige på hvor grensa går. Samme gjelder samsoving, lære barnet å sovne selv, hvor mye barnet hjelper til hjemme, tålmodighet når barnet er lei seg/sint etc. dere må kjenne på hva som er rett for dere! 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 Min 5 åring snakker babyspråk innimellom, men jeg får helt fnatt av det 😂 Jeg sier, snakk ordentlig, du er stor gutt nå .. Men om vi leker, han liker godt rollelek og å leke familie, da er han jo ofte baby, valp, babykatt osv og da får han jo såklart lov til å snakke babyspråk Men jeg skal ha en baby også om et par uker så jeg har tenkt at det henger litt sammen med det Anonymkode: 2dadf...520
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 Det gjør min snart 5-åring også. Vil bli bært og være liten om morgenen og kvelden. Ikke så rart heller, er jo i bhg nesten hele hennes våkne dag. Hun er en liten sprett da, lett å bære. Anonymkode: 0fc64...9c8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #10 Skrevet 17. mars 2021 mykemule skrev (22 minutter siden): Hun er snart skolejente og kan gå selv. Selvfølgelig skal hun få nærhet, men pass på så dere ikke gjør henne en bjørnetjeneste. Ja gå selv kan hun og det gjør hun som oftest også. Sjeldent jeg må bære ellers. Bare når vi skal i barnehagen. Ofte er det litt vanskelig for å si hade også. Blir ofte lei seg og vil ha en ekstra kos og klem før jeg går. Anonymkode: 2b687...0b5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gjør min snart 5-åring også. Vil bli bært og være liten om morgenen og kvelden. Ikke så rart heller, er jo i bhg nesten hele hennes våkne dag. Hun er en liten sprett da, lett å bære. Anonymkode: 0fc64...9c8 Ja sånn føler jeg at mi jente er. Morgen og kveld er hun skikkelig baby. Anonymkode: 2b687...0b5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 Jeg hadde nok ikke orket å bære en 4-åring. Gjør det bare sjeldent med 2.5-åringen hvis han er veldig sliten eller lei. De kan få nærhet og kos på andre måter Babyspråk er også noe jeg ikke oppmuntrer til. Anonymkode: 793e4...c00 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): vår jente på snart 5 år vil fortsatt bli bært når vi skal i barnehagen. Skal gå ut av bilen og da vil hun opp. Er det ok? Hun snakker ofte baby språk når hun er hjemme (på tull altså!), men drar det litt for langt noen ganger så må be henne slutte. Vil at vi foreldre skal leke med henne hele tiden, hun leker også selv da, men foretrekker at er vi er der med henne og leker. Er det normalt? Vil ikke nekte henne de tingene for det virker som om hun trenger nærhet og den tryggheten hun får av å bli bært, spesielt til barnehagen. Er hun bare bortskjemt? Anonymkode: 2b687...0b5 Er det normalt spør du, samtidig som du legger helt til rette for oppførselsen hennes... Anonymkode: 43246...4bb 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #14 Skrevet 17. mars 2021 Eg har erfart at det er ein foreldregreie. Har femåringer i barnehagen som kler på seg sjølv på 5.min vanligvis og fyker entusiastisk ut på leikeplassen! Den same gruppa legger seg ned på golvet og forventer at mamma kler på når ho kjem. Tar på sko også, sjølv om dei kan det godt. Vil bli bært ut i bilen og ha masse kos. Eg ser ikkje problemet når barna ikkje blir flaue. Oppfordrer ikkje til at barn gjer seg mindre enn dei er. Anonymkode: bbc38...c28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det normalt spør du, samtidig som du legger helt til rette for oppførselsen hennes... Anonymkode: 43246...4bb Hallo... Jeg legger ikke til rette for dette her, eneste grunnen til at jeg går med på å bære henne er fordi hun spør meg om det bare når vi skal gå i barnehagen. Ikke ellers. Så da er det ikke noe problem. Men lurer egentlig på hvorfor det skjer. Anonymkode: 2b687...0b5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #16 Skrevet 17. mars 2021 Vi har ikke en baby i huset (3-åring), men prater babyspråk innemellom. Særlig etter henting i barnehagen. Da svarer vi at vi ikke skjønner det språket og ber barnet om å snakke tydeligere for å bli forstått. Funker veldig fint. Anonymkode: 47ec6...000 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #17 Skrevet 17. mars 2021 Fnatt av slik!! Da hadde jeg snakket med sytete babystemme tilbake i alle settinger. Speilet atferden til barnet. Tenker det fort vil ta slutt da. Og sagt "du har vel bein å gå på??" Anonymkode: fe643...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #18 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det normalt spør du, samtidig som du legger helt til rette for oppførselsen hennes... Anonymkode: 43246...4bb Kjenner jeg er glad for at mine barn snart er voksne og at jeg ikke har småbarn i dag 🙈🙈 Lurer VELDIG på hvordan den generasjonen blir som ungd/voksne😅. Anonymkode: 03e58...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #19 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fnatt av slik!! Da hadde jeg snakket med sytete babystemme tilbake i alle settinger. Speilet atferden til barnet. Tenker det fort vil ta slutt da. Og sagt "du har vel bein å gå på??" Anonymkode: fe643...c5f Jeg også😂 makan te dilling!? Trenger nærhet? Anonymkode: 03e58...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #20 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): vår jente på snart 5 år vil fortsatt bli bært når vi skal i barnehagen. Skal gå ut av bilen og da vil hun opp. Er det ok? Hun snakker ofte baby språk når hun er hjemme (på tull altså!), men drar det litt for langt noen ganger så må be henne slutte. Vil at vi foreldre skal leke med henne hele tiden, hun leker også selv da, men foretrekker at er vi er der med henne og leker. Er det normalt? Vil ikke nekte henne de tingene for det virker som om hun trenger nærhet og den tryggheten hun får av å bli bært, spesielt til barnehagen. Er hun bare bortskjemt? Anonymkode: 2b687...0b5 Kvar dag, eller innimellom? Tenker at bering av og til er innafor, men at jenta er ein smule bortskjemt dersom det er kvar dag 🙂 Anonymkode: 55739...3d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå