Tinkiwinkiii Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Min søster har hatt vår far som verge da hun har hatt behov for dette tidligere,men har egentlig ikke trengt det siste årene.Det ble ikke gjort noe med siden det allikevel var vår far som var verge.Nå døde han for 2 måneder siden og hun skulle nok gitt beskjed om at hun nå ikke ønske ny verge,men å klare seg selv.Det har hun ikke gjort og hun har fått tildelt en ny verge.Kan noen fortelle meg hvordan vi kan få løst dette steg for steg?Hun ønsker altså å være uten verge nå.Er det noe skjema jeg kan finne noe sted som jeg kan vise hun?? 1
knulleGuden666 Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Bare å si det evnt si opp via epost, verge er valgfritt
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Har du tenkt gjennom dette? Anonymkode: 51353...e86
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du tenkt gjennom dette? Anonymkode: 51353...e86 Hvorfor roper du sånn?? Anonymkode: fac41...32f 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 knulleGuden666 skrev (6 timer siden): Bare å si det evnt si opp via epost, verge er valgfritt Nei, å ha verge er ikke alltid frivillig. Hvordan kan du påstå det? Det kommer helt an på hvorfor vedkommende er satt under vergemål. Anonymkode: 6e75b...c3d 2
knulleGuden666 Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Jo, verge er frivillig, ingen kan presse en person til å ha verge om hen ikke ønsker det selv 1
Akay Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 knulleGuden666 skrev (4 timer siden): Jo, verge er frivillig, ingen kan presse en person til å ha verge om hen ikke ønsker det selv Det er helt feil. Dersom man ikke er i stand til å ta egne avgjørelser så kan man bli påtvunget det. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 knulleGuden666 skrev (4 timer siden): Jo, verge er frivillig, ingen kan presse en person til å ha verge om hen ikke ønsker det selv Veldig frustrerende når du legger frem informasjon som er så misvisende og feil. Hvis man f.eks ikke har samtykkekompetanse, og det er det mange som av forskjellige årsaker ikke har, så får man oppnevnt en verge. Det er ikke noe vedkommende kan bestemme selv, eller si at vedkommende ikke vil ha. Det blir oppnevnt av det offentlige for å ivareta vedkommendes interesser. Anonymkode: 6e75b...c3d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå