AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Jeg har blitt uplanlagt gravid med kjæresten min, han er 60. Jeg er i slutten av 30-årene. Elsker kjæresten min, men hadde ikke forestilt meg at vi skulle få barn sammen. Vi har begge barn fra før, og har liksom lagt småbarnslivet bak oss. Mine går på mellomtrinnet, hans barn studerer. Det vil altså bli både en stor aldersforskjell mellom babyen og søsknene, samt at selvsagt far vil være en egentlig for gammel småbarnsfar. Likevel, jeg ønsker jo ikke å ta abort pga. alderen hans, med mindre det viser seg at det er noe alvorlig galt med fosteret. Men det jeg er redd for, er bl.a, reaksjonene til folk rundt oss. F.eks. mødre og fedre i barnehagen etterhvert, på skolen, på fritidsaktiviteter og generelt ute i samfunnet. Det gjør meg trist, og bekymret. Vil jo ikke at barnet mitt skal mobbes pga. noe hun/han ikke har noe skyld i engang. Er det noen som har noen råd å komme med? Evt. om noen kjenner til familier i lignende situasjon, og hvordan det har gått? Takknemlig for konstruktive svar. Og bare for ordens skyld; jeg vet at det er ekstra risikoer biologisk sett med høy alder og graviditet, men så lenge alle tester virker normale, vil jeg altså ha dette barnet. Anonymkode: a43f1...955
#frøken Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Ikke tenk så mye på hva andre måtte mene. Hvis man har overskudd, økonomi, og ellers har alt på stell så er vel der viktigste at man har et godt hjem å tilby til et barn. 20
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Jeg kjenner en familie der far er i slutten av femtiårene, de har to i barnehage. Ser ikke at de har fått noen problemer, det ser ut til å gå fint. Ikke bry deg om noen reagerer. Anonymkode: 988dc...be0 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 #frøken skrev (Akkurat nå): Ikke tenk så mye på hva andre måtte mene. Hvis man har overskudd, økonomi, og ellers har alt på stell så er vel der viktigste at man har et godt hjem å tilby til et barn. Takk. Ja, jeg prøver å trøste meg selv litt med å tenke sånn. Anonymkode: a43f1...955
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Du kommer nok til å bli litt dømt ja, men det blir vel egentlig alle for ett eller annet! Slå dere ned i sofaen å se modern family å kos dere med graviditeten ☺️ Anonymkode: e33c6...410 26
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Du får ta en tlf til arve Tellefsen og høre, han fikk vel barn i høy alder 🤭 Bare tulla med deg. Jeg hadde ikke brydd meg om alderen hans hvis vi hadde barn i samme bhg. Anonymkode: 01c35...57f 3
Nemigirl Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Barnet risikerer å miste far tidligere enn andre. Bortsett fra det får du jo veie opp for om det er bedre å miste livet fremfor å risikere å miste far tidlig. Bare du vet om han er ungdommelig og sprek nok til å fungere som pappa i en del år fremover. Hvis ikke faller mer på deg som mor. Dette er ting du får vurdere. Dette var ikke planlagt, men det skjedde. Hva andre tenker bør du drite en lang marsj i, hva enn du/dere velger!!! 16
Slaskepott Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 I klassen til det ene barnet mitt er det en far i 70-årene. Så vidt meg bekjent har ingen reagert spesielt på det (utover at flere antok at det var bestefar før man visste at det var far). Far deltar aktivt i oppfølging av barnet og klassemilljøet, på lik linje med andre foreldre. 8
Firfisla Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 Gjør det som er riktig for deg og mannen din, du. Det vil alltid være noen som vil være kritiske, men dem skal du ikke bry seg om. 7
Flamme Skrevet 17. mars 2021 #10 Skrevet 17. mars 2021 Gratulerer så mye med graviditeten ❤ Jeg hadde ikke dømt dere. 🙂 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 Stakkars barn da Anonymkode: e905d...ab7 8
Nemigirl Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars barn da Anonymkode: e905d...ab7 Hvorfor? 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 Stakkars, stakkars barn. Du er nærmere 50 år når barnet skal begynne på skolen og far er nærmere 70! Det er egoistisk av dere og barnet kommer til å oppleve mange situasjoner der det vil bli stilt spørsmål om dere er besteforeldrene, kanskje også mobbet. Og alderen deres vil garantert medføre begrensninger for barnet. Anonymkode: e1688...901 15
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #14 Skrevet 17. mars 2021 Om dere begge er oppegående mennesker er dere allerede milevis bedre foreldre enn svært mange! Sørg dor et solid nettverk med yngre, slik at barnet ikke blir «alene» når far blir gammel, så det ikke blir så sårbart! Slutten av 30-årene er jo uansett ikke for gammelt, og mange får da også barn alene i den alderen! Anonymkode: 497ba...c27 8
Brunello Skrevet 17. mars 2021 #15 Skrevet 17. mars 2021 Jeg ville ikke brydd meg så mye om de rundt dere med unntak av barna deres. Vil tro de fleste voksne mennesker har null interesse av å få nye søsken. De gleder seg til å få barn selv og ha en aktiv bestefar for barna, så blir han småbarnsfar selv i stedet. Kan medføre at forholdet til de andre barna blir dårlig. 9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #16 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stakkars, stakkars barn. Du er nærmere 50 år når barnet skal begynne på skolen og far er nærmere 70! Det er egoistisk av dere og barnet kommer til å oppleve mange situasjoner der det vil bli stilt spørsmål om dere er besteforeldrene, kanskje også mobbet. Og alderen deres vil garantert medføre begrensninger for barnet. Anonymkode: e1688...901 Vel, i klassen til datteren min, som er 10, er det en mor som er 50. Og hun er altså mor til en 10-åring samt en 6-åring. Ingen mener hun er for gammel til å være mor. Skjønner at noen kan synes 70 er altfor gammel til å være far for en 10-åring, men det er vel bedre for barnet å bli født enn å bli abortert tenker jeg. Anonymkode: a43f1...955 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #17 Skrevet 17. mars 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke brydd meg så mye om de rundt dere med unntak av barna deres. Vil tro de fleste voksne mennesker har null interesse av å få nye søsken. De gleder seg til å få barn selv og ha en aktiv bestefar for barna, så blir han småbarnsfar selv i stedet. Kan medføre at forholdet til de andre barna blir dårlig. Har tenkt på det. Men barnet hans har så vidt begynt å studere, så tror det er mange år til han blir bestefar. Og enda lengre til jeg blir bestemor. Anonymkode: a43f1...955
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #18 Skrevet 17. mars 2021 Folk er politisk korrekte som vanlig. Dette er ikke normalt nei. Han er besteforeldre generasjon. Og ts er snart 40. Alt for gammelt. Anonymkode: 906a5...0eb 17
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #19 Skrevet 17. mars 2021 Flamme skrev (12 minutter siden): Gratulerer så mye med graviditeten ❤ Jeg hadde ikke dømt dere. 🙂 Takk. Håper selvsagt at de fleste vi møter ikke vil kommentere eller peke på alderen til far. Anonymkode: a43f1...955
Niny Skrevet 17. mars 2021 #20 Skrevet 17. mars 2021 Ikke helt det samme, men ei jeg gikk i klasse med på barneskolen var en attpåklatt med bare voksne søsken. Husker faren hennes ble 60 ca når vi var 10.. Moren var ikke like ung som deg heller. Oppdragelsen hennes skulle man trodd var gjort av eldgamle besteforeldre som satt fast i 70 tallet. De styggeste klærne som hun ble mobbet for, og faren så ut som julenissen selv på ungdomsskolen 🤷🏻♀️ Den jenta har alltid vært supersær for oss andre, men det er foreldrene som skyld ikke jenta. Tror at siden du er så ung som du er, så vil ikke dere akkurat få helt det samme problemet med å henge med i tiden 😊 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå